StoryEditorOCM
Arhivaprestižne jurilice

Počinje frankfurtski Salon automobila: možete li odoljeti ovim limenim ljepotanima?

Piše PSD.
16. rujna 2015. - 12:15
Njemačka industrija ponovno pokazuje mišiće i snagu kada je u pitanju Salon automobila u Frankfurtu, gdje, po običaju, na domaćem terenu “razvaljuju” konkurenciju. Uostalom, dokaz tome je i Volkswagenova večer održana u Fraport areni, dan prije službenog početka ove velike međunarodne manifestacije, gdje je Volkswagenov koncern pokazao sav potencijal kroz brendove Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Škoda, Seat i Volkswagen, te Ducati koji su kupili prije godinu dana.

Tom je prigodom direktor Volkswagen grupacije dr. Martin Winterkorn istaknuo kako se taj dio njemačke autoindustrije okreće hibridima koji se pune preko utičnice i potpuno električnim automobilima, ali da neće zanemariti ni automobile s konvencionalnim pogonom. Najavio je kako će do 2020. godine Volkswagen grupacija “izbaciti” čak 20 novih modela iz segmenta plug-in hibrida i elektromobila.

Mercedes-Benz S-class cabriolet

Predstavljanjem konceptnog modela Porschea Motion E, koji će raspolagati sa 600 konjskih snaga i s autonomijom od čak 500 kilometara, a za punjenje baterija trebat će mu samo 15 minuta, Volkswagenov koncern baca rukavicu trenutno neprijepornom i najskupljem američkom električnom automobilu, Tesli S, čija je cijena oko 100.000 eura.

Istodobno, predstavljen je Bugattijev koncept pod nazivom Vision Grand Turismo koji će imati više od 1500 konjskih snaga, a zanimljivo je da će mu cijena, ako ikada uđe u serijsku proizvodnju, biti više od 2,5 milijuna eura.
Bez obzira što se mnogi sve više okreću automobilima na struju, s kojim ide puno napredne tehnologije u vidu spajanja na internet, svih mogućih “gadgeta” i satelitske navigacije, najveći svjetski proizvođači nisu zanemarili ni automobile s konvencionalnim pogonom.

Bugatti Vision concept

Dvije najveće zvijezde 66. međunarodnog frankfurtskog salona automobila su iz njemačke “štale”, konkretno Mercedes-Benz S 500 u cabriolet izdanju i potpuno novi BMW serije 7 koji se proizvodi u standardnoj izvedbi, ali i produženoj najviše zbog kineskog tržišta gdje su produžene – L premium limuzine tražena roba.

Rolls-Royce je izbacio Cabrio verziju Phantoma Ghost pod nazivom Dawn, a zanimljivo je da mu je cijena bez poreza i ostalih davanja oko 300.000 eura. Ako se netko od naših tajkuna odluči za kupnju ove luksuzne limuzine, sigurno će morati izbrojiti više od pola milijuna eura. Inače, krov se podiže ili spušta automatski, za samo 22 sekunde.

Zasigurno mnogi će se iznenaditi iskorakom Jaguara koji je “zaplovio” u vode crossovera, odnosno terenaca prikazavši svoj prvi SUV pod nazivom F-Pace. Istodobno Bentley je izbacio premium SUV pod nazivom Bentayga koji ispod haube “krije” 600 konjskih snaga i koji će do stotke “sprintati” za 3,5 sekunde, te će razvijati, za tako teško vozilo s pogonom na sve kotače, više od 300 km/h.

Jaguar F-PACE SUV

U segmentu kompaktnih automobila u Frankfurtu su predstavljene čak tri istinite zvijezde koje će u idućem razdoblju periodu vladati tržištem. Prva je Opel Astra u hatchback izdanju (pet vrata), te u karavanskoj verziji koja dolazi s novim motorima koji će u prosjeku trošiti oko 15 posto manje goriva, a time će i emisija CO2 biti puno manja. Njemu uz bok ide Renault Megane koji uz standardnu inačicu nudi i GT verziju koja je oplemenjena sportskih elementima.

Posljednji u tom tercetu, naravno ne kvalitetom, jest Audi A4, najomiljenija limuzina među hrvatskim poslovnjacima. Audi A4 po pitanju vanjskog izgleda nije doživio previše izmjena, ali je zato unutrašnjost potpuno nova, a dobio je i e-tron verziju, dakle električnu.

Audi A4 2.0 TDI

U svijet noviteta ubacili su se Renault Talisman kao zamjena za Lagunu, te Škoda Superb, obje u karavanskom izdanju. Zaista, teško je kazati tko je napravio bolji posao, ali čini nam se da je Škoda Superb ipak bolja i atraktivnija, pa čak bismo se usudili kazati da je nadmašila i novog Passata. Naravno, najveći minus joj je logo na nosu automobila, jer još puno potencijalnih kupaca Škodu smatra kao proizvod nekadašnjeg socijalističkog mastodonta iz Čehoslovačke.

Tu je i i četvrta generacija hibridnog modela Priusa koji pažnju posjetitelja privlači u prvom redu osebujnim izgledom na tragu Toyote Mirai, kao i Suzuki Baleno koji bi trebao biti globalni igrač s dužinom manjom od četiri metra.

Lamborghini Aventador SV Roadster

I ovog puta na Salonu je prikazano puno konceptnih modela, od kojih mnogi neće stići do serijske proizvodnje. Citroen je, primjerice, imao dva koncepta Cactus M i AirCross, pri čemu ovaj potonji djeluje doista impozantno i cilja na višu klasu SUV-ova. Za razliku od njega, Cactus M je napravljen na osnovi surferskih standarda i materijala, te je to jedini automobil čija se unutrašnjost može prati s vodom iz šmrka. Naime, na podu koncepta su dvije rupice kroz koje izlazi voda, dok su sjedala i armatura napravljeni od posebnih, vodootpornih materijala.

Salon automobila u Frankfurtu započeo je 15. rujna novinarskim danom, nakon čega će na red doći specijalizirani gosti i proizvođači, a službeno vrata posjetiteljima 66. međunarodnog salona otvaraju se u subotu, 19. rujna. Ova velika smotra potrajat će do 27. rujna, a očekuje se da će kroz paviljone proći više od 900.000 posjetitelja, čime će biti oboren rekord otprije dvije godine. Naime, frankfurtski salon se bijenalno, svake druge godine, održava i izmjenjuje s onim u Parizu.

ZDRAVKO JURIČKO
FOTO: AFP, REUTERS

Izostao Volvo

Od poznatih proizvođača iz Europe na Salonu je jedino izostao Volvo, čiji su čelni ljudi procijenili da nema smisla izlagati u Frankfurtu i proizvoditi dodatne troškove, jer nastup na ovakvom jednom salonu, koji spada među četiri “Grand slama” u svijetu, košta.

 

Sve manje ljepotica

Ovogodišnji salon automobila u Frankfurtu potvrdio je trend iz ranijih godina gdje su nezaobilazne ljepotice uz snažne, moćne i atraktivne automobile gotovo potpuno nestale s pozornice. Međutim, da sve ne bi bilo tako sivo po pitanju ljepotica, pobrinula se Alfa koja je “montirala” zgodnu hostesu iz svoju novu Giuliju, kao i Lamborghinija kraj najnovijeg Aventadora. Sada je u biti više “uniformiranih”, običnih djevojaka koje sada novinarima i posjetiteljima mogu pružiti puno više informacija o nekom automobilu.



Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 04:42