Dalmacija Šibenik

Šibenik: cijelu godinu zaboravili platiti vrtić

S valom poskupljenja i sve većim troškovima života, koji prijete prosječnoj hrvatskoj obitelji, ruku pod ruku ide i pojava “neplatiša”. Tako se sve češće događa da mnogi, opravdano ili ne, mjesečne račune ne podmiruju redovito. Neke tvrtke, poput, primjerice, Elektre ili Telekoma, drastičnim i brzopoteznim mjerama isključivanja iz sustava pružanja usluga, neplatiše brzo dovode u red. Na koji način to rade u ustanovama u kojima je socijalna komponenta izrazito važna, doznali smo od Mladenke Jerkov, ravnateljice Gradskih vrtića Šibenik:

 - Već godinama imamo probleme s roditeljima dužnicima, čija su djeca upisana u naše vrtićke ili jasličke programe, ali ipak pokazujemo iznimnu toleranciju prema onima koji ne plaćaju redovito svoje mjesečne obveze. Primjerice, ovu radnu godinu zaključujemo s brojkom od 57 roditelja koji nisu svoje obveze podmirili u rasponu od tri mjeseca do godinu dana. Od toga broja čak sedam roditelja svoje obveze nije podmirilo cijelu godinu.

Procedura opominjanja počinje već u studenome, kada se roditeljima nakon tri mjeseca neplaćanja uručuju prve kuvertirane opomene, i to pri dolasku u vrtić. Onima čija djeca tih dana ne dolaze u vrtić, opomene se šalju na kućnu adresu. Nakon toga, sve do kraja radne godine, redovito se na isti način svakog mjeseca šalju pismene opomene, naravno onima koji su se oglušili na sve dotadašnje:

 - Kada nam se roditelji ipak jave na razgovor, izlazimo im u susret na sve moguće načine. Pristajemo na bilo koji način plaćanja na rate, redovito surađujemo s Centrom za socijalnu skrb, jer iznimno smo osjetljivi na kategoriju socijalno ugroženih sugrađana, čija su djeca upisana u našu ustanovu. Uvijek nastojimo pronaći najpovoljnije rješenje, nitko nam ne može zamjeriti da nemamo sluha za financijske probleme naših sugrađana SEnD zaključila je Mladenka Jerkov.

M. Gulin/EPEHA

Naslovnica Šibenik