Dalmacija Šibenik

Panika pred ruskim terminalom: Uništit će mi turistički projekt

Šibenski poduzetnik namjerava na Mandalini i Kulinama uložiti 80 milijuna eura u nautičke, hotelske i duge sadržaje u skladu sa strateškim planovima da se ova regija okrene turizmu, no počnu li ovim djelom Jadrana voziti naftu...

Šibenski poduzetnik namjerava na Mandalini i Kulinama uložiti 80 milijuna eura u nautičke, hotelske i duge sadržaje u skladu sa strateškim planovima da se ova regija okrene turizmu, no počnu li ovim djelom Jadrana voziti naftu...

Prostor bivše vojarne Kuline na poluotoku Mandalina u kojem
NCP namjerava izgraditi hotel                                     Foto : NCP
Šibenski projekt Mandalina u koji ugledni poduzetnik, vlasnik bivšeg vojnog Remontnog brodogradilišta, Goran Prgin, zajedno s američkim investitorima u javno-privatnom paratnerstvu s Gradom Šibenikom, u gradnju nautičkog centra, marine za megajahte, hotela i drugih sadržaja, namjerava uložiti više od 80 milijuna eura, mogli bi minirati Rusi.

Najveća crpka na Jadranu

“Minu” pod ovaj za Šibenik iznimno važan projekt mogla bi, jedva nekoliko stotina metara dalje od poluotoka Mandaline, u uvali Duboka, bi postaviti ruska naftna kompanija Lukoil. Rusi su, naime, kupovinom zagrebačke tvrtke “EuropaMill”, došli u posjed najveće nautičke crpke na Jadranu i bivšeg vojnog naftnog terminala Duboka s podzemnim skladištima kapaciteta 300 tisuća tona goriva.

- Ako bi spomenta skladišta i terminal stavili u pogon, to bi bila prava katastrofa za Šibenik koji se orijentirao za turizam. Također bi uništilo sve moje planove na Mandalini i Kulinama. I ne samo moje. Gospodarski i ekološki bi zagadilo i ugrozilo ovaj mali zaljev. Tad više ne bi bilo smisla ni graditi rekreacijski centar u pozadini. Postojeća crpka je dobrodošla za nautičare. Ja sam jedva čekao da što prije proradi. Uostalom, moji brodovi su najveći potrošači te nafte. Međutim, naftni terminal, to ne dolazi u obzir. Dogodi li se to, ništa od mojih planova - kaže Prgin.

Vrijedi li sporazum?

Županijski i gradski čelnici u Šibeniku vjeruju da do toga neće doći. Nadaju se da će Lukoil poštovati postojeći džentlmenski sporazum između Grada i EuropaMilla, dosadašnjega koncesionara u uvali Duboka postigao, prema kojemu se neće aktivirati terminal i prekrcaj goriva.

- Upozorio sam na opasnost, ali istodobno vjerujem da Grad i Županija imaju dovoljno pameti te da će pri prenošenju koncesije na novog vlasnika to crno na bijelo definirati. Ne dolazi u obzir nikakav džentlmenski sporazum jer u poslovnom svijetu to je nepoznato - kaže Prgin.

 

Lukoil: Gradimo sto novih crpki u Hrvatskoj

Kakvi su planovi Lukoila u Hrvatskoj? Karte je tek djelomično otkrio Nikolaj Ivčikov, direktor kompanije za Hrvatsku. Tvrdeći da će Lukoil, za početak, u Hrvatskoj otvoriti sto novih benzinskih crpki.

Upućeniji tvrde da Rusi neće propustiti priliku i aktivirati taj terminal, jer bi to bila ludost. Postojeći terminal na Dunavu kod Vukovara je predaleko i preskupo je odatle gorivo voziti cisternama u Dalmaciju. Uz to, prijevoz goriva morem je i do pet puta jeftiniji nego kopnom.

 

Naslovnica Šibenik