Dalmacija Šibenik

Corsa, punto, clio... za šibenski takujin

Aktualna istraživanja kretanja na hrvatskom tržištu automobila pokazala su da se Šibensko-kninska županija po broju novokupljenih automobila nalazi na 16. mjestu među 20 hrvatskih županija. Njezin udio u tržištu automobila identičan je udjelu u bruto domaćem proizvodu, što znači da prema pokazateljima proizvodnosti (koji nisu i pokazatelji životnog standarda) stanovnici Šibensko-kninske županije kupuju nove automobile u skladu sa svojim mogućnostima, što nije slučaj sa stanovnicima većine drugih županija.

Šibensko-kninska županija stvara 1,9 posto bruto domaćeg proizvoda. Prema aktualnim podacima on po stanovniku iznosi oko 6600 dolara. Zagrebačka županija i Grad Zagreb primjerice ostvaruje 32 posto bruto domaćeg proizvoda dok su njihovi stanovnici kupili više od 40 posto ukupnog broja automobila prodanih na hrvatskom tržištu.

Iznad mogućnosti automobili se kupuju i u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a manje od mogućnosti u Istarskoj županiji. No ako se pogledaju prosječne plaće, može se zaključiti da su Šibenčani zapravo skromni. Iako je županija pri dnu ljestvice po ostvarenom bruto domaćem prizvodu, plaće nisu tako loše pa su Šibenčani u sredini ljetvice osobnih primanja. To znači da bi mogli priuštiti ne samo veći broj novih automobila već i veće automobile.

No to nije slučaj. Šibenčani kupuju u najvećem broju automobile tzv. niže srednje klase kao što su opel corsa, škoda fabia, hjundai acent, fiat punto, renault clio i peugeot 207. Gotovo bez konkurencije najpopularniji automobil kompakt klase u Šibensko-kninskoj županiji je opel astra. Među SUV automobilima najbrojnija je toyota RAW, a u srednjoj klasi neprikosnoven je VW pasat.

diana ferić / EPEHA

Naslovnica Šibenik