StoryEditorOCM
Dalmacijakreće velika rekonstrukcija

Vozači, naoružajte se strpljenjem: do Uskrsa ćete u Split ovako

17. siječnja 2017. - 21:59
solin_obilazak

Gradnja plinovoda stigla je tijekom prošle godine i do solinske dionice, prvo na staru klišku cestu, a potom i na glavnu solinsku prometnicu, Ulicu Stjepana Radića, te je tako već s novim semaforima najavila dodatne kolone vozila na tom području, kao i novu prometnu regulaciju. Kako će to sve izgledati idućih mjeseci, pokušali smo doznati u Gradu Solinu i Županijskoj upravi za ceste, pod čijom je nadležnošću spomenuta prometnica.

– Kao što je našim sugrađanima, vjerujem, već poznato, već dulje vrijeme u tijeku je ugradnja plinskih instalacija u županijskoj cesti, staroj cesti za Klis, i to od Dugopolja preko Klisa, Solina do Splita. U sklopu tih radova predviđena je i kompletna rekonstrukcija Ulice Stjepana Radića od Bilankuše do Širine. U sklopu navedene rekonstrukcije predviđeno je, osim ugradnje plinskih instalacija, i ugradnja cijevi za oborinsku odvodnju, čime će se riješiti zadržavanje oborinskih voda na Širini, kao i plavljenje Zvonimirove ulice za vrijeme kiša. Rekonstrukcija obuhvaća i novi asfalt na oba kolnička traka, kao i postavljanje horizontalne i vertikalne signalizacije i uređenje nogostupa – odgovara gradonačelnik Dalibor Ninčević o važnosti ovog projekta i za grad Solin.

– Zbog navedenih zahtjevnih radova potrebno je, po traženju konzervatora, provesti arheološka istraživanja na cijeloj dionici Ulice Stjepana Radića, uz njihov uvjet da je kanal u cijeloj dužini otvoren. Zbog toga će se, vjerujem, za petnaestak dana uspostaviti privremena regulacija prometa. Želim naglasiti da iako je Ulica Stjepana Radića pod nadležnošću Županijske uprave za ceste, pa Grad Solin ne izdaje suglasnost za izvođenje radova na toj prometnici, Grad Solin ipak osjeća odgovornost prema sugrađanima jer je to glavna ulica koja prolazi kroz centar grada, te će inzistirati na kvaliteti radova, kao i na dogovorenim rokovima. Rok završetka radova, uz kompletnu rekonstrukciju Ulice Stjepana Radića, predviđen je do sredine travnja ove godine. Stručne službe Grada Solina svakog će tjedna koordinirati sa svim sudionicima u gradnji uključenima u proces izvođenja radova, kako bi se obavili kvalitetno i u dogovorenom roku – ističe gradonačelnik.
Željko Sikirica iz Županijske uprave za ceste upoznaje nas i s drugim detaljima.

– Za vrijeme izgradnje plinskog cjevovoda Bilankuša – Solin Širina izdana je suglasnost za prometnu regulaciju, budući da se tijekom tih radova uvode alternativni pravci za promet na širem cestovnom području Solina. Suglasnost su izdali Hrvatske ceste – Ispostava Split, Policijska uprava splitsko-dalmatinska – Služba za sigurnost cestovnog prometa Split, Grad Solin i Županijska uprava za ceste Split – objašnjava Sikirica.

– Tijekom obavljanja radova izvođač "Marasović" d.o.o. iz Dugopolja, odnosno investitor radova EVN Croatia plin d.o.o., dužni su poduzeti sve propisane i uobičajene mjere sigurnosti i zaštite svih sudionika u prometu. Javne prometne površine moraju se propisano označiti i osvijetliti noću i u uvjetima smanjene vidljivosti. Nadzor nad sigurnosti prometa obavljat će predstavnik ove uprave za ceste i nadcestar Županijskih cesta Split – navodi Sikirica te objašnjava što sve obuhvaćaju građevinski radovi.

– Radovi obuhvaćaju iskop kanala u trupu županijske ceste, polaganje cjevovoda te nasipanje kanala i asfaltiranje. Na ovo se veže i polaganje oborinske kanalizacije, investitora Grada Solina, i rekonstrukcije kolnika javne ceste, investitora Županijske uprave za ceste Split. Nakon prvog iskopa ulaze i konzervatori radi arheološkog istraživanja. Sve to komplicira stanje i zbog toga se i uvode fazni radovi i regulacija prometa. Gradska uprava predviđa da bi radovi trebali biti gotovi do sredine travnja, ako se ne dogode neke nepredviđene okolnosti u sklopu pripremnih radova, a ponajviše arheologije – smatra Sikirica.

Radovi se sada obavljaju na zapadnom kolničkom traku u Ulici Stjepana Radića u Solinu, od raskrižja Bilankuša do raskrižja s državnom cestom na Širini, u dužini zahvata od 800 metara.

Kuda će se voziti 

Regulacija prometa odvijala bi se na sljedeći način: iz Splita bi se promet odvijao kao do sada, Ulicom Stjepana Radića prema Klisu, a vozila iz smjera Klisa prometovat će alternativnim pravcima, i to prema Svetom Kaju, Ulicom don Frane Bulića, potom Kaštelanskom pa ispod nadvožnjaka lijevo put Salonitanske i dalje prema Širini.

Redovite prigradske autobusne linije, kao i prijevoz školske djece, odvijat će se također prema navedenoj prometnoj regulaciji.

Ninčević: Molimo za strpljenje i razumjevanje

– Molimo sve sudionike u prometu koji prometuju Ulicom Stjepana Radića, a posebno naše sugrađane, na strpljenje i razumijevanje dok se ovaj zahtjevan projekt ne provede. O daljnjem tijeku i dinamici radova pravodobno ćemo obavještavati javnost – zaključuje gradonačelnik.

Lokalna ruta za Solinjane

– Postoji još jedan alternativni pravac za naše sugrađane, iz smjera Klisa preko Puta Majdana, pa prema Ulici Marka Marulića, Hektorovićeve do Matoševe ulice, i onda put Splita, ili iz Ulice Marka Marulića doći na Meterize pa prema Splitu – navodi nam gradonačelnik Dalibor Ninčević.

Kroz Podstranu bez zastoja

Očekivana prometna gužva za sada je izostala premda su 11. siječnja počeli radovi na rekonstrukciji dijela državne ceste (D8) Split – Omiš u Podstrani.

– Prvih dvadeset dana neće doći do prometnog zastoja jer se obavljaju radovi izvan kolnika – pojasnila je Tamara Pajić iz Ureda za odnose s javnošću Hrvatskih cesta i najavila da će Hrvatske ceste pravodobno obavijestiti građane o datumu i vremenu kad se bude uvodila privremena prometna signalizacija, odnosno semafori.

Hrvatske ceste su, podsjetimo, ugovorile sa splitskim Poduzećem za ceste radove na rekonstrukciji četiriju raskrižja u Podstrani: u ulicama Put Starog sela, Zvonimirovoj, Domagojevoj i Ulici don Petra Cara. Radovi će se izvoditi na oko dvjesto metara dužine ceste na svakom raskrižju i trajat će za svako raskrižje po dva mjeseca.

– Signalizacija će se nastojati napraviti na način da se semafori postave oko 8.30 ujutro kako bi se izbjegle gužve u satima kad ljudi idu na posao, a djeca u škole – naglasila je Pajić. Iznimka će, kaže, biti dani kad se zbog konkretnih radova budu morali postaviti ranije.
J.Mt.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. travanj 2024 10:00