StoryEditorOCM
Dalmacijakvartovski turizam

Dok jedni zarađuju, drugi pate: iznajme stan u zgradi pa susjedima na vrata lupaju nepoznati gosti, usred noći budi ih zvonjava parlafona, i policija je često u portunu...

16. svibnja 2017. - 16:25
gosti00

Poduzetnički zamah je posljednjih nekoliko godina udvostručio broj obiteljskih iznajmljivača u Hrvatskoj i doveo do više od pola milijuna kreveta u tom vidu smještaja, a među onima koji su napravili najveći iskorak u tom pogledu svakako je grad Split.

U njemu se udvostručio broj onih koji su svoje stambene prostore, apartmane ili kuće stavili na turističko tržište, što, naravno, ne prolazi bez brojnih problema.

Jer, među njima su i oni iznajmljivači koji su u velikim stambenim zgradama počeli primati goste u neposrednom susjedstvu stanara koje nitko nije pitao jesu li spremni na to da ih na kućnom pragu u svako doba dana i noći inkomodiraju nepoznati stranci koji traže ulaze u stan, ponekad u tome griješe pa krenu u gluho doba noći na tuđa vrata, zvone na parlafone stanara jer su zaboravili ključ od ulaza u zgradu i slično.

Kako takve situacije spriječiti i najbližim susjedima stanova za iznajmljivanje omogućiti mir u njihovu stambenom prostoru, pitali smo predsjednicu Zajednice obiteljskog smještaja Splitsko-dalmatinske županije pri HGK Martinu Nimac Kalcina.

- Istina je da je sve više stanova za iznajmljivanje koji se nalaze u stambenim zgradama ili neboderima, gdje bi iznajmljivači morali biti posebno obazrivi prema susjedima. Tako bi pri dolasku u takav stan gosta trebalo upozoriti na pravila iz kućnog reda u smislu mira i poštovanja tuđeg stambenog prostora. Mislim da najveći dio iznajmljivača to i radi, jer upozori susjede da će iznajmljivati i zatraži od njih neku dozu tolerancije za taj posao.

Dobrosusjedski odnosi mogu kod iznajmljivanja biti od velike koristi vlasnicima. Jer, dobar susjed će vlasnika upozoriti ako se nešto čudno događa u njegovu stanu, ako slučajno stan ostane otključan ili slično. To su velike prednosti kvalitetnog odnosa sa susjedima koje iznajmljivač treba njegovati – kaže Nimac Kalcina, ističući kako djelatnost iznajmljivanja u stanovima kao preduvjet ima obavezan kućni red zgrade koji treba poštovati, i na koji vlasnik mora upozoriti gosta.

Preuzimanje ključeva

No, to, naravno, nije moguće ako se sistem iznajmljivanja svodi na puko preuzimanje ključeva stana bez ikakvih dodatnih domaćinskih usluga i preporuka.

- Nipošto ne bih domaćinima preporučila ostavljanje ključa kod nekoga gdje će ga gosti preuzeti ili stavljanje takozvanog "key boxa" (kutija za ključeve). To su kutije koje se nalaze ispred vrata i imaju svoju šifru koja se pošalje mailom gostu, on je utipka i uđe u stan. Poslije se šifra mijenja za svakog sljedećeg gosta. U inozemstvu se čak i brave na vratima šifriraju i tako se ulazi u stan, tako da nema ni ključa tako da domaćin gosta uopće ne vidi.

Kod nas je toga još jako malo, ali, nažalost, počinje se s tim. To jednostavno nije dio naše tradicije iznajmljivanja jer smo mi u svijetu kod najvećih portala za rezerviranje privatnog smještaja prepoznati i ocijenjeni kao najbolji domaćini. A to se ne može biti ako gosta niste ni vidjeli.

Naša usluga mora se bazirati na poznavanju domaćina, autohtonosti i jako nam je važno da potenciramo tu hrvatsku kulturu komuniciranja i srdačnost. To bi morala biti moralna dužnost i obveza domaćina koji mora upozoriti gosta na sve što je važno.

A da inozemnim gostima koji dolaze u hrvatske stanove za iznajmljivanje u stambenim zgradama nije ništa neobično ako postoje neka ograničenja zbog susjednih stanara, pokazuju svojim pitanjima gosti koji, kaže Nimac Kalcina, sami pitaju postoji li kućni red ili "policijski sat", kako često znaju reći. Pri tome misle na vrijeme iza kojega ne bi trebalo biti bučan jer i sami znaju da ih samo zid dijeli od ljudi koji se žele naspavati.

- Logično je da u stambene zgrade neće doći mlađarija koja želi praviti noćne tulume, nego obitelji s djecom kojima to odgovara. Isto tako, gosta treba upozoriti ako mu je stan u zoni zabave i noćne buke. Takvim pristupom će i domaćin dobiti bolju ocjenu od gosta, a ocjene na portalima su nešto do čega gosti najviše drže - pojašnjava Nimac Kalcina, ističući da su susjedi vrlo često građanski odgovorni prema gostima koje vide u stanovima.

Nova ulaganja

- Često mi gosti kažu da im je bila policija na vratima, koja je došla samo provjeriti tko je u stanu i tu nema nikakvih neugodnosti. Znači, netko je policiji prijavio nešto zbog čega su došli ili je policija sama u sustavu otkrila da nešto treba provjeriti.

Ali, iznajmljivač koji uredno radi i prijavljuje goste nema nikakvog razloga za strah radi toga. Policija radi svoj posao, a većina iznajmljivača su paušalci koji plaćaju porez i pristojbu neovisno o broju gostiju, pa ne vidim zašto ih ne bi prijavili. To je sa sigurnosnog aspekta jako važno jer mi iznajmljivači sami sebe najbolje štitimo urednom prijavom gostiju - naglašava naša sugovornica, koja tvrdi da je iznajmljivanje stanova danas popularno prije svega zato što ljudi nemaju drugo rješenje za popravljanje standarda pa su se okrenuli tome.

No, iznajmljivači koji ozbiljno računaju na taj posao moraju znati da se tu ne "okreću" milijuni, da se investicija vraća polako, da traži stalno nova ulaganja, ali i znanja. Jer, iznajmljivač mora znati jezike, informatiku, rad s društvenim mrežama, marketing, prodaju, brinuti o čistoći i održavanju... Sve je to posao iznajmljivača koji radi na duge staze i kvalitetno, tvrdi naša sugovornica.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. travanj 2024 22:12