Dalmacija Split

OTVORENE PONUDE

Dok traje utrka velikih 'igrača' za isporuku 34 autobusa, dio zaposlenika 'Prometa' najavljuje prosvjed: Želimo ispravna i čista vozila!

OTVORENE PONUDE
Direktor Vojnović nazočit će sutrašnjem potpisivanju ugovora za nabavu još 18 novih vozila javnog prijevoza

Otvaranjem ponuda u sklopu "Prometova" javnog natječaja za kupnju niskopodnih autobusa, koji je obavljen u utorak, ta komunalna tvrtka još je korak bliže novim vozilima čija je isporuka najavljena za ljeto iduće godine.

Na natječaj za nabavu 34 autobusa (20 zglobnih i 14 "solo") u sklopu projekta "No regret", koji Europska unija nepovratno financira sa 74,25 milijuna kuna, javile su se tri tvrtke - "Jolly Autoline", zastupnik za Mercedesova vozila, "Autobus", iza kojeg stoji talijanski Iveco, te "Auto Hrvatska", koja predstavlja njemački MAN. Za zglobne autobuse ponude su dostavili MAN i Mercedes, dva "vječna rivala" barem kada je splitski javni prijevoznik u pitanju, dok su za "solo" vozila u utrci Iveco i MAN.

Najnižu cijenu za zglobne autobuse dala je tvrtka "Jolly Autoline" - 63,35 milijuna kuna, dok je neznatno viša bila ona od "Auto Hrvatske" - 63.38 milijuna kuna. Za "solo" vozila ista ta tvrtka ponudila je 29,15 milijuna kuna, nešto veći iznos istaknuo je "Autobus", dok je najskuplja ponuda ona "Jolly Autolinea" u iznosu od 34,78 milijuna kuna.

Međutim, valja napomenuti da je cijena samo jedan od triju kriterija prema kojima će se birati ekonomski najpovoljnija ponuda, a preostala dva su duljina jamstva i troškovi održavanja kupljenih autobusa.

Kako je potvrdio Tomislav Vojnović, direktor "Prometa", nakon otvaranja ponuda slijedi detaljno pregledavanje pristigle dokumentacije koje bi trebalo potrajati 10-ak dana, nakon čega se donosi odluka o ponuditelju koji udovoljava svim navedenim kriterijima na koju natjecatelji mogu podnijeti žalbu.

Ako sve bude u redu, slijedi potpisivanje ugovora do kraja studenoga, a nakon toga proizvodnja autobusa koja bi trebala potrajati oko pola godine, tako da bismo prve akvizicije u voznom parku ovog komunalnog poduzeća mogli na ulicama vidjeti na ljeto iduće godine.

Vojnović je istaknuo još jednu dobru vijest - sutra će u Banovini biti potpisan ugovor o dodjeli nepovratnog novca od strane Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU-a za nabavu još 18 novih vozila za "Promet" kroz ITU mehanizme u sklopu projekta urbane aglomeracije.

Nadmetanje za taj dio obnove vozila gradskog prijevoza raspisalo bi se do kraja godine, što znači da bi tijekom 2019. javna tvrtka pošteno osuvremenila vozni park sa čak 52 nova autobusa, ukupne vrijednosti 105 milijuna kuna!

U cijeloj toj računici svi gradovi i općine suvlasnici "Prometa" imaju udio u financiranju od tek 5,25 milijuna kuna, jer je projekt "No regret" u stopostotnom iznosu financiran novcem iz Bruxellesa, dok je nabava novih autobusa preko ITU mehanizama sufinancirana s 85 posto europskog novca, a preostalih 15 posto osiguravaju lokalne blagajne.

Do kraja mjeseca više vozača, a manje činovnika

Grad Split kao glavni inicijator rješavanja problema u "Prometu" upriličio je sastanak u Županiji na kojem su nazočili predstavnici svih suvlasnika javnog prijevoznika, te regionalne vlasti na čelu sa županom Blaženkom Bobanom i Uprave komunalne tvrtke. Kako nas je izvijestio dogradonačelnik Nino Vela, donesena su četiri bitna zaključka:

1. "Prometovo" poslovodstvo mora do kraja mjeseca ponuditi plan racionalizacije i plan restrukturiranja s naglaskom na povećanje broja vozača i mehaničara i smanjenje radnih mjesta u administraciji

2. Svi suvlasnici moraju podmiriti svoje obveze i dugovanja

3. Svi suvlasnici dužni su do kraja godine potpisati ugovore s "Prometom" koji proizlaze iz EU-ove direktive 1370, prema kojoj tvrtka ne bi više generirala gubitke

4. Obveza je Županije uskladiti i promijeniti koncesije za prigradske linije na potezu od Omiša do Trogira

Prometovci: Idemo pred Banovinu po veće plaće

Upravo na dan kada će u Banovini boraviti ministrica Gabrijela Žalac zbog potpisivanja ugovora o dodjeli nepovratnog novca za nabavu 18 novih autobusa za "Promet", četiri sindikata koja okupljaju dio radnika te komunalne tvrtke prosvjedovat će ispred zgrade gradske uprave.

Događaj organiziraju podružnice Sindikata hrvatskog vozača, Sindikata tehničko-prometnog sektora, Sindikata prometa i veza, te Hrvatske udruge radničkih sindikata, a kako najavljuje Ivan Barišić, jedan od inicijatora prosvjeda, cilj im je ostvariti bolju uslugu putnicima i bolje uvjete rada.

- U kolovozu smo imali prosvjed unutar firme, nakon kojeg nam se činilo da će naši zahtjevi Gradu bili prihvatljivi i argumentirani. Želimo bolje uvjete za rad te tehnički ispravne i čiste autobuse, a ne opasne za vozače i korisnike naših usluga. Dva mjeseca smo čekali da se nešto pokrene, ali to se nije dogodilo i smatramo da je došlo vrijeme za upozorenje. U tvrtki je očit manjak komunikacije, bilo je prilika da nam se Uprava obrati, ali ni to se nije dogodilo, tako da ne znamo što su uopće učinili - naglašava Barišić i dodaje kako za vozače traže dva dana odmora u tjednu, što je omogućeno ostalim zaposlenicima.

Sindikalac napominje kako nisu imali pojma da će u četvrtak, za kada su oni zakazali i organizirali prosvjed, u Split doći ministrica Žalac.

Međutim, Tomislav Vojnović, prvi čovjek "Prometa", smatra da je radnički prosvjed potpuno nepotreban jer se nakon prvog okupljanja održao sastanak sa svim sindikatima na kojem je dogovorena dinamika zahvata za poboljšanje radnih uvjeta, posebice nužnih popravaka u svlačionicama, sanitarnim čvorovima, te sjedalicama u autobusu.

- Nije mi jasan smisao prosvjeda koji je sve samo nije vezan uz posao, jer su se u "Prometu" konačno počele događati dobre stvari. Nabavom novih autobusa koja je u tijeku i primjenom EU-ove uredbe 1370 stvorit će se potrebni preduvjeti da naša tvrtka napokon postane samoodrživa. Tada će se stvoriti i preduvjeti za povećanje plaća djelatnicima, jer je u ovom trenutku to neozbiljno - kaže Vojnović i dodaje kako se ovdje radi o stvarima koje se rješavaju na dnevnoj bazi.

Iako će svoje negodovanje izraziti članovi čak četiriju sindikata, prosvjedu se ipak neće pridružiti onaj peti, ali i najbrojniji u gradskoj kompaniji - Sindikat vozača i prometnih radnika. Čelnici te radničke udruge smatraju da su traženja za poboljšanje prava potpuno opravdana, ali da je problematika koja će se prezentirati stara već desetljećima.

- Alfa i omega svih problema u "Prometu" su plaće, a baš je naš sindikat kroz svoj rad unatrag više godina zagovarao i poticao potpisivanje EU-ove uredbe 1370, što bi rezultiralo dugoročnom financijskom stabilnošću tvrtke i otvaranjem prostora za prijeko potrebno podizanje plaća. Prema pouzdanim informacijama, užurbanim se koracima ide prema potpisima svih suvlasnika, tako da prva realna podizanja plaća očekujemo već tijekom sljedeće godine. Dodajmo tome još obnovu voznog parka s 52 nova autobusa, čime će se smanjiti troškovi održavanja i potrošnja goriva. Veliku većinu stvari možemo riješiti unutar tvrtke kroz razgovor, ali nikako na ulici - tvrdi Hrvoje Mlikota, dopredsjednik "Prometove" podružnice Sindikata vozača i prometnih radnika.

Naslovnica Split