Dalmacija Split

rezervacije pristižu

Dnevnik splitske iznajmljivačice: I ove godine prednost sam dala Airbnb-u, a kalendar na Bookingu 'zatvorila'. Evo zašto

rezervacije pristižu

Evo stigla i šesta "sezonska rezervacija": Norvežani sa svojom desetodnevnom boravkom popunit će jednu rupu u lipnju i sada brojim 54 dana što je slično kao i prethodnih godina u ovo doba, po istim cijenama kao i lani. Najkraća rezervacija 4 dana, najduža čak 15 dana što nije loše za Split u kojemu gosti uglavnom borave tek 3-4 dana.

Tri ture Nijemaca, jedni Norvežani, jedni Poljaci (koji se godinama vraćaju i imaju uvijek rezervirana svoja dva tjedna na kraju sezone), te jedne koje ćemo tek otkriti tko su dva dana prije dolaska jer agencija koja ih šalje do zadnjeg dana ne zna koga će poslati.

I ove godine prednost sam dala Airbnb-u, a kalendar na Bookingu "zatvorila". Što uopće nije loše za moje zdravlje jer zadnje vrijeme se dosta kolega žali kako imaju duple rezervacije zbog tehničkih problema Bookinga, a svaki razgovor s djelatnicima Bookinga završava s izjavom kako je iznajmljivač kriv, a ne oni. Iznajmljivači se nerviraju, ali ništa ne postižu...

Interesantno kako je na desetke iznajmljivača krivo - dok je Booking uvijek u pravu? A Booking od 1. lipnja uvodi i dodatnu naplatu pa će se zarada iznajmljivačima još malo smanjiti, a Bookingu još malo povećati... Vidjet ćemo hoće li i ostali portali krenuti njihovim stopama. 

Najbolje prolaze oni koji imaju stare goste, ili goste koji dolaze po preporuci starih gostiju, pa iznajmljivaču ne trebaju ni PDV brojevi ni plaćeni oglasi ni ostala čudesa za punjenje smještaja. Plaćeni oglasi su još uvijek dobri za neka mjesta i jednostavnom računicom se dođe da su za neke iznajmljivače i duplo isplativiji nego portali.

I kako iznajmljivač želi uštedjeti na različitim izdacima, vrlo često i gost također želi proći jeftinije pa smještaj koji je našao na nekom portalu želi rezervirati izravnim kontaktom, ali tu ponekad nastane problem jer se za određeni broj smještaja ne može pronaći izravni kontakt s vlasnikom jer se vlasnik nije potrudio napraviti svoju internet stranicu, staviti negdje oglas sa svojim telefonom ili sl.

Sjećam se prošlogodišnje potrage za vlasnikom smještaja na Bolu gdje je htjela otići jedna obitelj koja je našla smještaj preko Airbnb-a, a nakon cjelodnevne potrage jedva su pronašli vlasnika i direktno dogovorili boravak i tako uštedjeli 120 eura na 10 dana boravka!

Naime, kao domaćin se na portalu vodio mladić koji je tek pomagao vlasnicima koji navodno nisu bili informatički pismeni, te smo okolo morali dijeliti slike kuće kako bi našli nekoga tko će prepoznati kuću jer domaćina nitko nije ni znao jer on nikada nije ni bio u Bolu.

I tu dolazimo kod jedne jako lijepe informacije: na stotine domaćina upisanih na portalima za iznajmljivanje nisu uopće vlasnici apartmana nego tek po njihovim riječima prijatelji i rodbina vlasnika koji im pomažu pri iznajmljivanju. Normalno, ne plaćaju ih jer kada bi ih plaćali za taj posao (a nisu ih prijavili za radni odnos) to bi bio rad na crno. Lijepo je što postoji toliki broj ljudi koji pomažu svojim prijateljima, susjedima, rodbini...

Zanimljivo je da pojedini iznajmljivači znaju i odbijati direktne rezervacije misleći kako su preko portala bolje osigurani u slučaju problema s gostima što se na nekim primjerima kada je napravljena šteta u smještaju moglo vidjeti i da nije uvijek takav slučaj. Neki su uspjeli pokriti štetu, neki su se snašli i preplatili štetu, a neki su na kraju ostali i kratkih rukava.

SVE PROŠLE KOLUMNE SPLITSKE IZNAJMLJIVAČICE MOŽETE PRONAĆI NA OVOM LINKU

Naslovnica Split