Dalmacija Split

A žrtve su stanari Kile

Ponašanje odgovornih iz 'Pointa', firme kojoj je Grad Split iskeširao 20 milijuna kuna, uzrujalo je i poslovično odmjerenog dogradonačelnika! Ne biste vjerovali zbog kojeg banalnog razloga...

A žrtve su stanari Kile

Što je dogradonačelnika Nina Velu, inače poznatog kao odmjerenog i suzdržanog čovjeka, ponukalo na izjavu kako ga "žalosti ponašanje tvrtke 'Point Split' po pitanju žalbi na natječaj za izgradnju pristupnih prometnica na Kili", te kako "to ozbiljno narušava daljnju suradnju"?

Konkretno, to bismo mogli prevesti otprilike ovako – ako "Point Split" ne povuče žalbu na odabir "Cestara" kao izvođača radova na ključnom cestovnom prilazu Kili, Banovina će mu otkazati ugovor, koji kao koncesionar za održavanja nogostupa i nerazvrstanih cesta ima s Gradom do 30. kolovoza ove godine.

Sada su pretjerali: Banovina zbog kaosa na Kili ljuta na 'Point'; 'Ovo ozbiljno narušava mogućnosti daljnje suradnje'

Možda griješimo u interpretaciji, ali poteštatovu zamjeniku je očito prekipjelo, tim više jer se ova trakavica, posebno na parcelama na Putu Vrborana, imovinsko-pravno rješavala čak devet godina.

Kada i tu činjenicu nekako prožvačemo, pa iščitamo opsežnu dokumentaciju, koju čini zapisnik o ocjeni ponuda za spomenuto nadmetanje te sve priloge i na kraju rješenje Državne komisije za kontrolu postupka javne nabave, dolazimo do zaključka kako su kamen smutnje u cijeloj priči – LED žarulje!

Stanarima Kile prekipjelo, hitno traže gradnju pristupne ceste za svoju kvart; Za sutra najavljuju prosvjed na Vukovarskoj i poručuju: Kolaps prometa je neizbježan!

Nakon devet godina čekanja te odabirom izvođača kad se ukazalo svjetlo na kraju tunela za stanovnike Kile, a posebno za stanare kompleksa POS-ovih zgrada, eto ti LED žarulja i cijele ekspertize o njihovu svjetlosnom toku i drugim parametrima koje obični građanin ne razumije ni pod razno.

Da ne kompliciramo, gradska uprava je natječaj za prometne "žile kucavice" tog dijela Splita raspisala još u listopadu prošle godine, a do roka za dostavu u studenome, pristiglo je pet ponuda – "Poduzeće za ceste Split", "Point Split", zajednica "Građevno Zec" i "Patrlji", "Cestar", te još jedna zajednica – "Poduzeće za ceste" i "Feliks regulacija".

Pregledavši ponude povjerenstvo je, među ostalim, sukladno analizi projektanta javne rasvjete, "Pointovu" dokumentaciju u tom dijelu ocijenilo nepravilnom jer "nije sukladna stavkama troškovnika".

Ponuditelji su dostavili i dodatne "papire" te je Grad "Cestarovu" ponudu ocijenio kao najpovoljniju jer iznosi nešto manje od 16 milijuna kuna, a odnosi se na izgradnju dijelova Lovrinačke ulice, Puta Vrborana i Puta Kile te rekonstrukciju raskrižja Lovrinačke i Vukovarske ulice.

Na tu se odluku početkom siječnja ove godine žalio "Point Split", pa je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave u ožujku donijela rješenje o poništenju odluke o odabiru i predmet vratila Banovini na ponovno postupanje. Grad je zatim detaljno analizirao podatke o LED rasvjeti, nakon čega je svojem koncesionaru uputio poziv za pojašnjenje ponude u segmentu svjetlosnog toka.

Projektant tog dijela komunalne opreme je ponovno pregledao dostavljene materijale i ustvrdio kako "ponuditelj ("Point Split", op.a.) mora nedvosmisleno dokazati da udovoljava dokumentaciji o nabavi i troškovniku, a ne raznim dokumentima koji se međusobno demantiraju i ne predstavljaju nikakav dokaz".

Tako je "Pointova" ponuda opet ocijenjena kao nepravilna, a "Cestarova" potvrđena kao najpovoljnija, pa se na nju ponovno žalio "Point" i sada se čeka pravorijek Državne komisije, zbog svega toga prekipjelo je stanovnicima Kile koji su najavili niz prosvjeda radi poboljšanja komunalnih uvjeta u svojem kvartu.

Inače, tvrtka "Point Split", u vlasništvu kontroverznog poduzetnika Stipe Latkovića, kao gradski koncesionar od svog nalogodavca godišnje prima sasvim pristojan novac za poslove. Samo za ilustraciju, spomenuta građevinska firma je od 2014. do ožujka ove godine utržila najmanje 20,2 milijuna kuna za "održavanje nogostupa i nerazvrstanih cesta", "ugradnje urbane opreme", zahvate poput montažnih kružnih tokova na Bračkoj ulici, ali i za razne "naknadne i nepredviđene radove".

Za ključne poslove u tijeku su novi ciklusi četverogodišnjih ugovora s Gradom koji se svake godine obnavljaju, a na ime tih stavki, tijekom ove i iduće dvije godine na "Pointov" račun bi trebalo "sjesti" još 16,2 milijuna kuna.

Ljubav 'Cestara' i 'Pointa': među koncesionarima na terenu med i mlijeko

O čemu se zapravo radi u ovom slučaju, teško je reći, jer, kako doznajemo s više strana, operativna suradnja dvaju gradskih koncesionara – "Cestara" i "Pointa Split" (pločnici) na terenu je odlična!

Nema podmetanja, uskaču bez problema jedni drugima. Tvrtke u okvirima poslova koje obavljaju kao koncesionari, nisu niti konkurencija jedna drugoj – jedna ima pod svojom nadležnošću prometnice, a druga nogostupe.

Brojke

20,2

milijuna kuna utržio je 'Point Split' od 2014. godine do danas na ime poslova sklopljenih s Gradom

16,2

milijuna kuna isplatit će se spomenutoj tvrtki iz blagajne u Banovini tijekom iduće dvije i pol godine

 

Naslovnica Split