Dalmacija Split

okretište više ne izgled isto

Ako ikako možete, zaobiđite! Radovi u splitskoj trajektnoj luci i na njenom prilazu u punom su jeku, sve se praši od teške mehanizacije, uklonjeni su i semafori na križanju Zvonimirove i Zagrebačke

okretište više ne izgled isto

Gledajući fotografije radova u trajektnoj luci jasno je koji su razlozi još jedne odgode početka nove prometne regulacije kroz taj dio grada.

Planirani početak jednosmjernog prometovanja kroz Zvonimirovu ulicu, Gradsku luku i Bačvice neće krenuti idućeg ponedjeljka, 10. lipnja, već tjedan dana nakon, u noći 17. na 18. lipnja.

Kao i prvi puta, krivac je loše vrijeme tijekom svibnja, zbog čega su odgođeni građevinski radovi koji su trebali biti gotovi još krajem prošlog mjeseca.

Najveći zahvat je prenamjena okretišta u luci u veliko autobusno stajalište gdje će istovremeno moći stajati dva zglobna Prometova autobusa, a laiku je jasno da radovi na stajalištu ne mogu biti gotovi do ponedjeljka 10. lipnja, kada je bio planiran početak nove prometne regulacije u gradskoj luci. Tako se odlučilo pričekati završetak školske godine, ali ipak dovršiti radove prije blagdana Tijelovo. Za taj dio posla odgovorne su “Hrvatske ceste”.

- U tijeku je izvođenje nužnih radova potrebnih za predmetnu preregulaciju prometa koji su započeli nakon promjene vremenskih uvjeta tj. izrazito kišnog perioda i na koje je utjecala i neophodna sanacija kvara na dijelu vodoopskrbne mreže. Vodeći računa o dinamici izvođenja radova pod prometom, sadašnjem stanju prometnog opterećenja, dominantno datumu završetka školske godine obzirom na promjenu trase linija Javnog gradskog prijevoza, predstojećim državnim blagdanima Tijelova, Dana antifašističke borbe i Dana državnosti, u dogovoru Grada Splita, “Lučke uprave” i “Hrvatskih cesta”,  zaključeno je da je najpogodniji dan za uvođenje nove regulacije prometa 17. na 18. lipnja - odgovorila je Tamara Pajić, glasnogovornica “Hrvatskih cesta”.

Lučka uprava je napravila manju reorganizaciju na svom području, a Grad Split je na pristupnim cestama, Zagrebačkoj ulici te na križanju Domovinskog rata i Vukovarske ulice poboljšao signalizaciju kako bi onima koji idu prema luci dali jasniji smjerokaz.

Na dnu Tolstojeve ulice, kao što je bilo najavljeno, od raskrižja s Ulicom kneza Višeslava do Zagrebačke, pokraj Realke, promijenit će smjer, pa se iz nje više neće moći nepropisno voziti prema Pazaru, ali ni propisno skretati ulijevo u Držićevu ulicu. Dakle, iz Tolstojeve će jedino moguće skretanje biti u Ulicu kneza Višeslava, a u tome će pomoći prepreke koje će sprječavati nastavak vožnje prema Zagrebačkoj.

Dogradonačelnik Nino Vela, govoreći o novoj prometnoj regulaciji više puta je naglasio da je pretvaranje prometa u jednosmjerni “recept” koji je iskušan u velikom broju europskih gradova, a novim prometnim rješenjem jačaju se autobusne linije i željeznica koja se sada stavlja u funkciju javnog gradskog prijevoza.

- Reorganizacijom autobusnih linija tri puta više putnika će moći dolaziti u luku s Prometovim autobusima, dakle umjesto sadašnjih 15.000 moći će se prevesti 45.000 putnika, što je jačanje javnog gradskog prijevoza, a paralelno i smanjenje potrebe ulaska osobnih automobila u luku - govorio je Vela.

Ostalo je samo čekati “treću sreću” u pokušaju uspostave bolje protočnosti prometa, a tome bi, prema najavama iz Grada, trebala doprinijeti i željeznica koja će početi voziti u utorak 11. lipnja, s polaskom u 10 sati. Polazak će biti svakih 20-ak minuta s glavnog Željezničkog kolodvora iz Kopilice do luke i natrag. Iz Banovine su poručili da su na tom dijelu projekta završni radovi u tijeku i jamče da će sve će biti spremno do utorka kad krene prvi “metro” prema luci. 

Putovanje željeznicom trajat će četiri minute, a uvodi se jedinstvena putnička karta za gradsku željeznicu i gradski autobus po cijeni od 11 kuna, kojom se putnik može voziti unutar sat vremena na relaciji Kopilica—Trajektna luka i obratno, te u svim "Prometovim" autobusima u prvoj zoni

Naslovnica Split