Dalmacija Split

prva vožnja

Split dobio sustav koji bi 'u potpunosti trebao zamijeniti postojeći javni prijevoz', Opara istaknuo: Napravit ćemo grozd velikih javnih garaža pa ćemo dobiti i širinu za staze

prva vožnja

Predstavnici Grada Splita i gradskih tvrtki svečano su pustili u rad bicikle koje bi, kako su najavili, u potpunosti trebale zamijeniti postojeći javni prijevoz.

Građani su prestrašeni. Pitaju se je li ovo početak kraja legendarnog splitskog metroa.

Na Prokurativama je tako u četvrtak popodne predstavljeno što je to gradski Odjel za EU fondove priskrbio. Znatiželjnim predstavnicima medija objašnjeno je da će 20 električnih i 30 klasičnih bicikli u potpunosti zaokrenuti živote 178.192 stanovnika ovoga grada. I to za punih 360 stupnjeva.

Ne 180, nego čitavih 360.

Gradonačelnik Andro Krstulović Opara pozvao je građane da ih koriste, uz upozorenje da njemu nije svejedno biciklirati gradskim ulicama. Na novinarsko pitanje kuda će građani voziti kad nema biciklističkih staza, odgovorio je:

– Na bicikli sam cijeli život i moram priznati da mi nije drago voziti gradom. Mi, temperamenti ljudi u prometu se ne ponašamo kako bih ja volio, ali narednih godina napravit ćemo cijeli grozd velikih javnih garaža pa ćemo dobiti i širinu za biciklističke staze – kazao je Opara i usput ispovjedio kako su ga "neki u kampanji tretirali kao čudaka koji se vozi biciklom, a danas je ona već postala načina života".

– Siguran sam da ćemo za dvije godine postići cilj da budemo bike-friendly grad. Dio obnove prometa u Splitu su i ove bicikle – poručio je gradonačelnik.

Podsjetio je da novi autobusi stižu za manje od 14 dana, da se radi punom parom na poboljšanju prometne krvne slike. Kazao je i da su se nedavne gužve mogle izbjeći da su se radovi na prometnicama izvršili na vrijeme.

Na pitanje tko je kriv, odlučno poručuje: "Hrvatske ceste". I turisti, jasno.

– Ali, nemojmo predimenzionirati. Radovi po gradu traju već dva mjeseca i gužvi nema. Kad su se gužve dogodile? Kad su brojni turisti, koji su došli na naše područje, radi kiše odlučili doći u grad. I te slike mi promatramo cijeli niz godinama, desetljećima. Doživjet ćemo ih svaki put kad bude kiša – najavio je gradonačelnik.

 

 

Nije zaboravio naglasiti da njegova koalicija "radi, za razliku od prethodne vlasti". Kazao je da su oni samo gledali i čekali.

– Jučerašnja gužva od Makarske do Trogira nije uzrokovana radovima na jednom ugibalištu na trajektnoj luci. Je li moglo biti lakše? Je. Je li trebalo biti na vrijeme napravljeno? Je. A zašto nije, to pitajte "Hrvatske ceste". Ja nisam zadovoljan. Gužve su posljedica nerada, nesposobnosti i odlaganja problema. Automobil ne mora biti kišobran na četiri kola – kazao je Opara prije nego se provozao na električnom biciklu.

Riječ je preuzeo Marko Bartulić, direktor "Split parkinga":

– Sustav javnih bicikli ima tendenciju postati novi javni gradski prijevoz. Već kroz mjesec i pol doći će novi kontingent od 750 tisuća kuna, to su četiri nove postaje i 25 bicikli, a planiramo za sljedeću godinu poduplati cijeli ovaj iznos tako da bismo mogli imati ukupno 150 do 200 bicikli. Cilj je da u svakom kotaru imamo ovaj stalak koji će omogućiti građanima najjeftiniji oblik prijevoza unutar grada – dodao je Bartulić.

Najam bicikle je 200 kuna godišnje za pola sata. Više puta u danu se može koristiti. Nakon toga je pet kuna za obične bicikle, za električne deset. "Split Parking" će upravljati sustavom.

Konačno smo i to dočekali: u Split stigle javne bicikle! Evo gdje ih možete 'zajašiti'

Ante Gustin, direktor tvrtke "Nextbike" koja organizira sustave javnih bicikli kazao je da je projekt sufinanciran za nabavu i održavanje osam lokacija, trenutno su četiri postavljene, a druge idu narednog tjedna.

– Radi se o umreženom sustavu. Nama je ovo dvadeseti grad u Hrvatskoj. Jednom kad se registrirate, s istim korisničkim imenom možete pristupiti bilo da ste u Zadru, Šibeniku, Zagrebu. Dostupan je i u 250 svjetskih gradova – kazao je Gustin.

Novinari su ga upitali jesu li bicikle osigurane.

– Dosad nije bilo niti jedne krađe ni oštećenja bicikle. Identificirane su, prate se, znamo gdje je koja u realnom vremenu – odgovorio je Gustin.

Naslovnica Split