Mišljenja Cinemark

Cinemark

Marko Njegić

GLAZBENA LJUBAV Juliet nije gola, ali Rose jest

FILM: Juliet, Naked; romantična komedija; SAD/Velika Britanija, 2018.; REŽIJA: Jesse Peretz; ULOGE: Rose Byrne, Ethan Hawke; DISTRIBUCIJA: Discovery; OCJENA: *** 1/2

'Glazbena ljubav' ima šarma zahvaljujući Hawkeu i emotivno razgolićenoj Rose Byrne. Bilo je prilike da 'Juliet, Naked' bude nekakva inačica 'Before Sunset', no ona se nije materijalizirala, premda likovi Hawkea i Byrne zaslužuju takav film.

Strast za glazbom, preciznije ljubav, pokreće još jednu ekranizaciju romana Britanca Nicka Hornbyja nakon "Hi-Fi: Dućan snova", u režiji Jesseja Peretza ("Our Idiot Brother") i produkciji hitmejkera Judda Apatowa ("Superbad"). Ona je istaknuta u već hrvatskom prijevodu originala. Romanična "indie" komedija "Juliet, Naked" je po naški "Glazbena ljubav". Ima smisla. U Peretzovu filmu nema ni Juliet, niti je ona gola. Tako se, naime, zove demo-album starog američkog "indie" rock glazbenika, zvijezde devedesetih Tuckera Crowea (Ethan Hawke).

To je, inače, neslužbeni nastavak njegove "Juliet", inspirirane bolnom ljubavnom pričom, toliko bolnom da se ovaj povukao sa scene i stekao titulu misterioznog kantautora. Croweom je "geekovski" opsjednut Duncan (Chris O'Dowd), najveći fan na svijetu koji vodi internetsku stranicu posvećenu glazbenom idolu i zapravo je posvećeniji njemu, nego dugogodišnjoj djevojci Annie (Rose Byrne). Zaplet počinje kad Crowe pošalje Duncanu "Juliet, Naked", Annie posluša album prva, pod pseudonimom napiše negativan osvrt na dečkovu forumu i privuče pažnju samog glazbenika.

"Twist" je, dakle, da se Crowe ne počinje dopisivati s "hard core" fanom, već ljutim kritičarem. Iskrena, suluda, duboka e-mail korespondencija, otprilike u stilu one iz filma "Imaš poruku" Nore Ephron, intenzivira se do susreta uživo nakon što Duncan završi u krevetu s kolegicom (Denise Gough) koja bolja reagira na Croweove pjesme od njegove djevojke, i to, dakako, rezultira prekidom, posebice jer je Annie dojadilo toleriranje opsesije kojom biva zanemarena, a i neslaganje s momkom u vezi (ne)imanja djece.

Adaptirani scenarij Jima Taylora ("Stranputica"), Tamare Jenkins ("Obitelj Savage") i Evgenije Peretz ("Naš brat idiot") formira načelno tipični i predvidljivi rom-com trokut, osvježava ga nešto drukčijim odnosom idola i (anti)fana, kao i glazbenim okvirom priče. Najintrigantnija scena filma tiče se debate za večerom između Duncana i Crowea u vezi ostavštine potonjeg. Duncan je pun hvale na račun Crowea, unatoč tome što je njegova sad bivša s njime i ispada da mu se osvećuje, a ovaj odbija slavopojke. Uopće, Crowe je prikazan kao prilično neredan tip koji ima (vanbračnu) djecu iz različitih brakova ili veza i živi u staji iza kuće jedne od bivših.

A Peretz u toj sceni do kraja odvažno razbija mit o glazbenicima, odnosno pokazuje kako fanovi, pa i kritičari, ponekad imaju u glavi posve drukčiju iluziju o idolima i njihovoj umjetnosti, ali svejedno polažu pravo na nju, ovdje dakle glazbu, da im pripada i da je tumače na vlastiti način, zato što nisu ignorantski nastrojeni kao većina ljudi ("Sljedeći Bob Dylan bi mogao biti tu, nitko ga ne bi pogledao", opaža Duncan). Nešto slično je napravio podcijenjeni, a superiorniji "indie" film "Ponovno ljubav" ("Tumbledown").

Jason Sudeikis je tu igrao profesora američkih studija i za novi prilog njegovim napisima o prerano preminulim glazbenicima kontaktirao suprugu (Rebecca Hall) neprežaljenog talenta na tragu Jeffa Buckleyja i otkrio kako je krivo čitao njegove stihove. Baš kao Duncan, inače voditelj kolegija o otuđenim muškarcima u američkoj kinematografiji poput Billa Murrayja u "Izgubljenima u prijevodu", viđenog na plakatu ispred kina u jednoj sceni, možda i Ethana Hawkea u nekom filmu, ali to bi bilo previše "meta".

Jer, ionako već postoje preklapanja između filmskog i pravog Hawkea koja Peretz nije razgolitio do kraja da bi "Juliet, Naked" bio glumčev emotivni striptiz u stilu nastavaka "Before Sunrise" i "Boyhooda". Zanimljivo je, eto, da je Crowe objavio prijelomni album negdje u isto vrijeme kad je Hawke snimio romantičnu dramu "Zagrizi život" i trasirao karijeru. Na zidu Duncanove sobe vise fotografije i plakati Hawkea iz filmske mladenačke faze.

Bilo je, znači, prilike da "Glazbena ljubav" bude nekakva inačica "Prije sumraka", pa makar s producentskim potpisom Apatowa, no ona se nije materijalizirala. Ipak, ako film nije postao nešto bitno više od solidna rom-coma, još uvijek ima šarma, najviše zahvaljujući Hawkeu i Rose Byrne koja se nije nikad ovako emotivno razodjenula u nekoj (romantičnoj) komediji. Njihovi likovi zaslužuju vlastiti "Before Sunset".

Ethan Hawke, glumac i pjevač

Ethan Hawke je otpjevao sve stvari koje Tucker Crowe pjeva u filmu. Prilično je dobar vokalno, osobito u pjesmama "Waterloo Sunset", "We're In Trouble" i "Juliet".

Naslovnica Cinemark