Uvik kontra

Damir Šarac

Damir Šarac: Splitskom metrou valja naći smisao. Puno je to posla, previše za nas i za Hrvatske željeznice

Četvrtak 4. listopada 1877. Danas je svečano proslavljen dolazak prvog osobnog vlaka iz Siverića. Dočeku su prisustvovali predstavnici civilnih i vojnih vlasti. Vlak je stigao točno u jedanaest sati. U kazalištu je održan veliki ručak, a navečer ples. Grad je bio navečer raskošno osvijetljen a glazb...

Damir Šarac: Splitskom metrou valja naći smisao. Puno je to posla, previše za nas i za Hrvatske željeznice

Damir Šarac: Zašto ljudima iz Banovine nije stalo do građana koji su prisiljeni hodati i voziti se po poharanim gradskim ulicama? Kako im nije neugodno pred tisućama turista?

Pogledajte malo parter splitskog uličnog teatra, da, ono što bi se trebalo zvati asfalnim kolnikom ili nogostupom u stvarnosti je masa zakrpa, jedna preko druge i u svim kombinacijama. Malo je gradova na zapadu koji njeguju takvu tradiciju asfaltnog mozaika kao Split. Neka se prevuče friški asfal...

Damir Šarac: Zašto ljudima iz Banovine nije stalo do građana koji su prisiljeni hodati i voziti se po poharanim gradskim ulicama? Kako im nije neugodno pred tisućama turista?

Damir Šarac: Split je ostao samo mjesto propuštenih šansi. Uspjeli smo nepovratno uništiti životni prostor, a novi nikada nećemo dobiti

U zadnje vrijeme prikazale su se dvije važne prezentacije koje potiču na razmišljanje o splitskom prostoru. Ono, baš prostoru – zemlji, zraku, moru. Prva je dokumentarac "Betonski spavači", posvećen urbanističkom megaprojektu izgradnje Splita 3 i Trstenika, koja na vrlo jednostavan n...

Damir Šarac: Split je ostao samo mjesto propuštenih šansi. Uspjeli smo nepovratno uništiti životni prostor, a novi nikada nećemo dobiti

Damir Šarac: HDZ-u je uzalud govoriti pa ovu ideju dajem na znanje Željku Kerumu, glavnoj faci u gradu - Split od kolapsa može spasiti samo javni brodski prijevoz!

Koji su ljudi iz Splita i okolice grintavci! Plaču već godinama kako su gužve na ulazu i izlazu iz grada, kako se do Omiša truckaju dva sata i kako im isto toliko treba do aerodroma u Resniku. Kako je na vratima Splita vječni čep i kako se vozi u prvoj brzini. Kako se do gradske luke uopće ne može. ...

Damir Šarac: HDZ-u je uzalud govoriti pa ovu ideju dajem na znanje Željku Kerumu, glavnoj faci u gradu - Split od kolapsa može spasiti samo javni brodski prijevoz!

Damir Šarac: Tvrđavu Gripe treba upristojiti. Zaslužila je, ipak je bila na prvoj liniji obrane Zapada!

E znate li gdje je nastao prvi Split, prvo naselje na poluotoku? Mislite iz Dioklecijanove palače? Ondje kod 'oslikanih bazilika' na Solinskoj cesti gdje je ubicirano antičko naselje Spalatum starije od Palače? Ne, ne. Prve bakrene sjekire i nakit iz bakrenoga doba, stare jedno tri hiljad...

Damir Šarac: Tvrđavu Gripe treba upristojiti. Zaslužila je, ipak je bila na prvoj liniji obrane Zapada!

Damir Šarac: Gdje ispari deset milijuna kuna godišnje? U što je to uloženo? U Podrume sigurno nije...

Mnogima nije jasno kako su to supstrukcije Dioklecijanove palače, popularno nazivane Podrumi, a nekad Carev rov, najveći antički natkriveni prostor na svijetu nakon rimskog Domus Aurea, postali gradski, kad je grad oduvijek raspolagao njima?! Kerum je čak u kameru izjavio kako se "Dioklecijanov...

Damir Šarac: Gdje ispari deset milijuna kuna godišnje? U što je to uloženo? U Podrume sigurno nije...

Damir Šarac: Borba protiv jakih uvik završi u crveno. A Sudamja gre, vaja nan se veselit. Čemu?

Evo je proša i Prvi maja bez fažola na Marjanu. Puno svita je zaprepašteno – kako to Praznik rada pa bez fažola? Koja je to borba protiv mrskoga kapitalizma? Umisto da se u zoru nabubamo i teškon artiljerijon se odupremo izrabljivanju, ostali su nan prazni štumici. A s druge strane, boje i ...

Damir Šarac: Borba protiv jakih uvik završi u crveno. A Sudamja gre, vaja nan se veselit. Čemu?

Damir Šarac: Usprkos najezdi turističkih skakavaca, Splićanima grad nikada nije bio dosadniji

Splitsko turističko čudo izgleda još nije došlo do vrhunca; premda je nekadašnja službena strategija prijestolnicu istočnog Jadrana pečatirala kao 'tranzicijsku' i 'industrijsku', kad smo ostali bez strategije i konačno se domogli pristojne ceste i interneta, život je odredio nešto d...

Damir Šarac: Usprkos najezdi turističkih skakavaca, Splićanima grad nikada nije bio dosadniji

Damir Šarac: Je li Lučka uprava moćnija od cijele urbanističke struke?! Projekt luke na Stinicama radi se netransparentno, na silu i kontra svim vizijama razvoja grada

Teško je i upratiti događaje koji su se poput egipatskih zala u zadnjih par godina sručili na Split, dugogodišnje zapuštanje svega i svačega, katastrofalno kadroviranje i klijentelizam okotili su šokove koji se izmjenjuju iz tjedan u tjedan; od sušenja Marjana i palmi, raspada gradske infrastrukture...

Damir Šarac: Je li Lučka uprava moćnija od cijele urbanističke struke?! Projekt luke na Stinicama radi se netransparentno, na silu i kontra svim vizijama razvoja grada

Zašto je slučaj s TTTS-om savršen zločin? Samo je trebalo uraditi - ništa. A urbanistički planovi ostat će samo pusti snovi orobljenoga grada

Čudo se događa u Splitu: konačno se počelo razmišljati o planiranju. Kad već nemamo Urbanistički zavod, a naravno da ga nemamo jer bi interesne skupine mogle u tom slučaju objesiti privatne interese o klin (premda ne treba sumnjati da bi se snašli oni u svakom slučaju), prezentiran je, onako slič...

Zašto je slučaj s TTTS-om savršen zločin? Samo je trebalo uraditi - ništa. A urbanistički planovi ostat će samo pusti snovi orobljenoga grada
Page 1 of 4FirstPrevious[1]234Last