StoryEditorOCM

Zvijer za vikendTestirali smo Nimbus W9: s laskavim priznanjem broda godine u klasi do 35 stopa, sigurno će biti tražena roba unatoč cijeni od 200 tisuća eura

Piše Gordan Jelavić
30. svibnja 2019. - 21:21

Na sjeveru Europe vremenski uvjeti su po našim standardima idilični samo u sredini ljeta. Pa opet, tamo se iz razonode plovi čak i više nego u Sredozemlju gdje se izvan sezone na moru mogu sresti uglavnom ribolovci. Navikli na oštriju klimu, Šveđani, Danci i Norvežani s dugom pomorskom tradicijom ne ustručavaju se nakon posla odvezati cimu i s društvom ćakulati grijući se toplim čajevima.

Upravo za takve prigode je napravljen Nimbus W9, devetmetarski gliser proglašen motornim brodom godine.
Sličnog koncepta kao uspješni Axopar i XO, niskog profila, s uskim trupom i snažnim motorom, Nimbus je ponudio još više komfora u kokpitu i kabini, te rješenja za ugodan dnevni ili vikend izlet. Upravo to znači slovo W u imenu (Weekender).

Modularna tehnika gradnje kod Nimbusa posebno dolazi do izražaja, pa se devetka može odabrati s unutrašnjim ili vanjskim motorom, a na istom trupu u ponudi su otvoreni model T (Tender) i C (Commuter) sa zatvorenim visokim nadgrađem. U oba ljetna modela se nad kokpitom može naručiti bimini ili T-top, te djelomično ili potpuno zatvoriti s tendom za zimske plovidbe ili spavanje u razvučenom salonu.

Lakoća ubrzanja

Bijela kapa motora se tako lijepo slaže s brodom da se čini malo vjerojatno da će netko ići na ugradbene Volvo Pente. Uza sve draži Z-prijenosa, jednom kad isprobate Veradovih 300 konja teško ćete se vratiti na kompliciraniji pogon. Može se jedino poigrati sa snagom jer trup trpi sve do 350 konja. Naša postignuta 42 čvora i potrošnja od 2 do 3 litre po milji čine se sasvim solidnim rezultatom.

image
Ni valovi mu nisu problem
Božidar Vukičević/Cropix

Više od same brzine impresionira lakoća ubrzanja 2800 kilograma teškog plovila. Dobro balansiran oštri trup ne pruža nikakav otpor već samo poput sjekire drži zacrtani pravac. Ono malo valova u Piranskom zaljevu, odnosno Savudrijskoj vali, bili su mu lagan zalogaj.

Zamka kod ovakvih linija zna biti u bočnoj stabilnosti, no spušteno težište i prilično ravna krma širine tri metra odlično rade svoj dio posla. Za svaki slučaj, u serijskoj opremi su Zipwake trim ploče kao i pramčani potisnik. Kako su naveli švedski projektanti, dvije stepenice na trupu osiguravaju zračno podmazivanje, što u prijevodu znači manje trenja, lakše ubrzanje, veću brzinu i nižu potrošnju goriva.

Slična rješenja su kod raznih proizvođača u upotrebi već godinama, no sa svakim novim modelom se rade male preinake, dodaju i oduzimaju stupnjevi i centimetri kako bi se dobio što bolji rezultat. Pogled na donji dio trupa, pogotovo na pramcu, otkriva kompleksnost cijele izvedbe i nastojanje produženja vodene linije koliko je god moguće. I to je jedan od razloga impresivne stabilnosti, kako pri većim brzinama tako i naginjanju.

image
Ovakav trup vrijedi kopirati
Božidar Vukičević/Cropix

Visina u kabini

Uz hidrodinamičke uvjete, projektanti su dobili još jedan, mogućnost sigurnog nasukavanja, što je praksa raširena na pješčanim obalama Atlantika. Nisu zaboravili ni na kamenite obale pa je sidro u trupu povučeno prema natrag kako bi pramčani bokoštitnik uvijek ostvario prvi kontakt. Taj dio inače oštrog Nimbusa je jedini tup i kroz široko razmaknutu ogradu može se komodno silaziti na kraj.

Sidreni prostor s električnim vinčem je velik pa unutra bez problema stanu i bokobrani. Uz udobno sunčalište za dvoje povišeno zbog visine u kabini, vrijedi istaknuti široki desni prolaz razvučen sve do krme. I s lijeve strane se može proći, ali je put puno uži pa se treba držati za rukohvate na okviru nadgrađa.

Tvrdi krov nad njim dođe kao poklopac, no dobro se uklopio i osigurao dodatnu zaštitu od sunca i vjetra. Spomenimo samo jedan detalj; dok smo plovili na punom gasu od 6400 okretaja mogli smo razgovarati bez vikanja što je zaista pohvalno. Pritiskom na dugme platneni dio krova se lagano skupio i kokpit se okupao suncem.

image
Krov se pomiče električnim putem
Božidar Vukičević/Cropix

U slučaju lošijeg vremena ili noći, u utore se jednostavno navuku prednja, stražnja i bočne stranice. Jednostavnim spuštanjem naslona krmenog sjedala dobije se pomoćni ležaj i za spavanje još samo iz spremnika treba izvući posteljinu.

Široka kuhinja

U kokpitu se komodno može smjestiti četvero ljudi, a najefektniji detalj je trapezoidni stol od punog drva koji se preklapa poput salvete. U takvom stanju ne smeta u prolazu i otkriva rukohvat integriran u postolje. Rukohvat je postavljen i cijelom dužinom kuhinjske plohe kućnih dimenzija sa sudoperom i hladnjakom od 65 litara.

image
Kuhinjski blok je kućnih dimenzija
Božidar Vukičević/Cropix

Nad radnom pločom je drvena pregrada za policu kao nadopuna za duboke ladice. Opći dojam kuhinje je vrlo visok, kao i ostalih materijala u kokpitu, od tikovih podnih obloga do mesnatih sportskih sjedala.

Duboki kokpit je od prelijevanja zaštićen pregradom visine 15 cm, ali ako more slučajno i uđe unutra spremne su još tri razine s odvodima. Osjetljivost na valove s krme bi bila jedina loša strana niske platforme, no putnici će je obožavati jer je prostrana i pruža izravan kontakt s morem.

Uz njezine bokove su tuš i dva praktična mokra pretinca za kostime, odijela i druge morske igračke. Sigurnosno najvažniji dio je visoki rukohvat kao formalna pregrada između motornog prostora i kokpita.

Skipersko mjesto je vrlo udobno i pregledno s velikim Garminovim višenamjenskim ekranom dijagonale 25 cm za nadzor svih funkcija. Gotovo svi prekidači su postavljeni ispod sjedala. Na položaj kožnog sportskog volana i elektronske ručice gasa se nema što prigovoriti.

Jednostavan wc

Zatamnjena klizna vrata vode u kabinu s drvenim ormarom i odvojenim toaletnim prostorom.

image
Široki pristup kabini
Božidar Vukičević/Cropix

Ugodno tapeciran prostor ima bočni i stropni otvor, te dovoljno visine za ugodno sjedenje. Ležaj širine 180 cm do samog pramca ima čak 250 cm pa bi se s roditeljima tu moglo smjestiti i jedno dijete.

image
Uz krevet je i ormar od punog drva
Božidar Vukičević/Cropix

Wc-kabina je funkcionalna i ima dosta svjetla, ali je za razliku od ostatka broda preobična, kao da se dizajneri tim dijelom nisu previše bavili.

image
Toaletna kabina po mjeri
Božidar Vukičević/Cropix

S novom generacijom uskih i oštrih trupova Šveđani su svakako pogodili i sada se samo moraju natjecati sa susjedima u oplemenjivanju unutrašnjeg životnog prostora. Iako je dobar dio rješenja preuzet s nekih ranijih modela, ogroman trud se primjećuje na svakom koraku.

S laskavim priznanjem broda godine u klasi do 35 stopa, Nimbus će sigurno biti tražena roba unatoč cijeni od 200 tisuća eura. Testirani model je na sajmu ponuđen za 158 tisuća.

OSOBNA KARTA

Dužina 9,35 m
Najveća širina 2,95 m
Težina kg
Spremnik goriva 300 l
Spremnik vode 80 l
Kategorija C/8 osoba
Motor Mercury 300 KS
Proizvođač Nimbus, Švedska
Zastupnik Vrtinc navtika, Ljubljana
Cijena s motorom i PDV-om 158,000 eura

OKRETAJI, POTROŠNJA I BRZINA

1000        3,9       4
1500        6,7       5
2000        10,5     7
2500        18       8
3000        31       9
3500        43       12
4000        52       15
4500        55       23
5000        65       30
5500        82       36
6000        113       41
6400        115       42

KONAČNA OCJENA

DOBRO:
Udobnost
Preklopni stol
Širina pramca

LOŠE:
Visina krmene platforme
Jednostavan toalet

25. travanj 2024 17:26