More Vijesti

POSAO STOLJEĆA NA ŠKOJU

Ovo je nova luka u Korčuli Cijena?! 70 milijuna kuna

POSAO STOLJEĆA NA ŠKOJU

Nakon zbrajanja rezultata i unatoč gospodarskoj krizi u svijetu, luka Korčula ispunila je zadane ciljeve i planove za 2016. godinu, što dokazuje porast broja svih dolazaka, tj. uplovljavanja u luku Korčula, zadovoljno ocjenjuje prošlogodišnje poslovanje Vedran Leleković, ravnatelj Županijske lučke uprave Korčula. Analizirajući podatke svih uplovljavanja, kroz luku je ukupno prošlo 1.123.085 putnika, što je povećanje u odnosu na 2015. godinu (1.041.293) za sedam posto - ističe ravnatelj Leleković.

- U ovoj godini očekujemo da će ukupni promet putnika kroz luku Korčula prijeći brojku od 1.200.000 putnika, čijom je usporedbom Korčula uz Split druga luka u Hrvatskoj, odmah nakon Dubrovnika. Nažalost, obje korčulanske rive ostaci su Austro-Ugarske i pred Korčulom je veliki zahvat izgradnje nove luke jer spomenute gradske rive, istočna i zapadna, ne mogu primiti u privezivanje brodove duže od stotinu metara. Prema planovima, nova bi se luka mogla početi graditi 2020. godine - napominje Leleković - jer više je nemoguće da se svaki veći kruzer mora sidriti u Pelješkom kanalu, što nije prihvatljivo agenciji, brodovlasniku, pa ni Korčuli, odakle se putnici do grada prevoze brodskim čamcima.

Nova će se luka graditi na lokaciji Polačišta (Žrnovska Banja), pet kilometara udaljena od grada Korčule, čiji je nosilac Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, i bit će financirana iz operativnog programa prometa 2014./2020. godina.

- U lipnju 2015. godine Hrvatske ceste u studiji su analizirale pet varijantnih riješenja nove luke te isto tako pet varijantnih rješenja spojne ceste - napominje Vedran Leleković i dodaje da je nova usvojena varijanta nešto drugačija od prvotne varijante iz 2009. godine.
Luka je optimalizirana u skladu s potrebama i dubinama mora te je, prema procjeni, za izgradnju potrebno oko sedamdeset milijuna kuna, što je znatno manje od prvotne verzije luke, čija je izgradnja procijenjena na dvjesto milijuna kuna.

Nakon studije izvodivosti ide se u izradu studije utjecaja na okoliš, zatim idejnog projekta, lokacijske dozvole, glavnog projekta te građevinske dozvole - optimistično kaže ravnatelj Leleković.

Izgradnju nove luke Leleković uspoređuje s projektom stoljeća za Korčulu i ovaj dio Jadrana jer bi pristanište moglo u jednom kraku primiti kruzere do dvjesto metara duljine, drugi dio služio bi za brodove koji održavaju dužobalnu liniju (trajekti dužine oko 130 metara) i treći pristan za manje trajekte (od 50 do 90 metara) na liniji preko Pelješkog kanala i do Drvenika. Na samom pristaništu predviđen je smještaj za dvjesto automobila na ukrcajnim i iskrcajnim trakama, te za Korčulu veoma značajno i parkiralište s dvjesto mjesta, čime će se sami grad osloboditi poznatih ljetnih gužvi na dosadašnjoj maloj obali.

- U ovoj, 2017. godini izradit ćemo strategiju razvoja ŽLU Korčula, što će biti dokument koji će sadržavati ocjenu trenutnog stanja lučke uprave, smjernice razvoja, idejna rješenja planiranog razvoj svih lučkih područja od Zavalatice, Račišća, Kneža do Korčule za razdoblje od sljedećih deset godina - navodi Leleković, s namjerom da se ovaj dokument napravi u suradnji s Gradom Korčulom, da kao takav bude dostupan javnosti te da bude u skladu s prostornim planom i strategijom razvoja grada Korčule.

Naslovnica Vijesti