More Vijesti

MILIJUNSKA KONCESIJA NA ČEKANJU

Budućnost Gruškog terminala u rukama direktora ACI-ja

MILIJUNSKA KONCESIJA NA ČEKANJU

Novoimenovani predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Kristijan Pavić odgodio je sjednicu tog tijela do idućeg tjedna, kada bi se trebali izjasniti o rješenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u slučaju „gruški terminal“. Očekuje se odgovor Upravnog vijeća, hoće li pokrenuti spor pred Upravnim sudom u Splitu, nakon što je Ministarstvo oborilo njihovu odluku o prekidu predugovora s tvrtkom Dubrovnik International Cruise Port Investment d.o.o. (DICPI), izglednim koncesionarom terminala.

- Ovo je pravno i vrlo osjetljivo pitanje za javnost pa neću ništa komentirati prije nego što s pravnicima proučim cjelovitu dokumentaciju. Nadam se da ćemo sjednicu održati idućeg tjedna jer rokovi idu – kaže Pavić.

Smijenjeni bili za prekid

Projekt navodno vrijedan 93 milijuna eura prerastao je u aferu, najprije reakcijom arhitektonske struke na pobjedničko idejno rješenje budućeg putničkog terminala za brodove na kružnim putovanjima, a stanje je eskaliralo prošlog tjedna kada je Vlada Republike Hrvatske, na zatvorenom dijelu sjednice 19. siječnja, razriješila Žarka Koboevića dužnosti predsjednika UV-a, te dotadašnje članove Željana Matića, Ninu Perko i Nikolu Beusana.

Vlada je novim predsjednikom imenovala Kristijana Pavića, direktora ACI-ja, a novi članovi su Marko Potrebica, Baldo Tomašević i Sven Jesenković. Reimenovana je Jelka Musladin, dok su članstvo zadržali Ivan Margaretić, predsjednik Županijske skupštine DNŽ, donedavni dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić te direktor Luke Dubrovnik Božidar Memed. Dobar dio smijenjenog članstva glasovao je za prekid predugovora s DICPI-jem.

Koboević je odluku o razrješenju saznao od novinara. Iako je četiri dana prije bio u Zagrebu i, kako kaže, od njega je zatraženo da odgodi sjednicu Upravnog vijeća koja se trebala održati prošlog tjedna, njegovi nalogodavci nisu ga upozorili da će u međuvremenu biti razriješen.

- Kontaktirali su me par dana prije odluke, prihvatio sam, a drugo ne mogu komentirati. Nije na meni da sudim – Pavićev je odgovor na pitanje jesu li vladajući nekorektno postupili prema prijašnjem sastavu Upravnog vijeća odlukom i objavom smjene na službenim stranicama Vlade, prije nego što su njih same o tome obavijestili.

Pavić kaže da je bio na putu i još uvijek nema cjelovitu dokumentaciju, a rješenje Ministarstva je pročitao u medijima, pa još nije spreman ulaziti u tumačenja odluke o djelomičnom usvajanju žalbe. Na pitanja o razlozima takve odluke, iz Ministarstva, na čijem je čelu Oleg Butković, stizali su vrlo šturi odgovori.

Rješenje kojim se djelomično usvaja DICPI-jeva odluka potpisao je Siniša Prnjak. Sam tekst rješenja Ministarstvo nije ustupilo medijima, ali je to učinio Igor Legaz, predsjednik Udruge Divlja liga vaterpolo, koja, među ostalim svojim zadaćama, navodi kako postoje da bi „štitili kolektivne interese građana u pravu na stalan, nesmetan i neograničen kopneni pristup morskoj obali i moru“.

Raskinut predugovor

Upravno vijeće, pod predsjedanjem dr. sc. Žarka Koboevića, koji je predvodio i Odbor za promet u dubrovačkom HDZ-u, odlučilo je raskinuti predugovor s DICPI-jem jer je, kako su utvrdili, koncesionar tekst ugovora poslao nakon isteka roka.

U rješenju koje je medijima dostavio Legaz, Ministarstvo najprije kaže kako se jedino odluka o dodjeli koncesije iz 2015. može smatrati pravnim aktom prema Zakonu o općem upravnom postupku. Raščlanjujući navode iz DICPI-jeve žalbe, Siniša Prnjak nadalje navodi kako imaju dopis tadašnjeg ravnatelja Lučke uprave Antuna Asića, po kojemu je DICPI izjavu o suglasnosti na tekst ugovora o koncesiji dostavio 14. srpnja elektroničkom poštom, dakle unutar dogovorenog roka. Inače, predugovorom je određeno kako se informacije između dviju strana mogu razmjenjivati neposredno, faksom ili preporučenom poštom.

Ministarstvo je na kraju zaključilo kako je Upravno vijeće odluke o prekidu predugovora donijelo na temelju pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja te time izglednog koncesionara vratilo u igru za četrdesetogodišnju koncesiju u Gružu.

Što piše u odluci

Upravno je vijeće još u listopadu 2015. godine donijelo odluku o dodjeli koncesije u svrhu izgradnje gospodarskog korištenja putničkog terminala u Gružu, po kojoj se ugovor o koncesiji mora sklopiti najkasnije 9. listopada 2017. godine. U međuvremenu je potpisan predugovor između Lučke uprave i DICPI-ja, a potom i aneks u kojem stoji da konačni tekst ugovora mora biti usuglašen prije 15. srpnja 2016. godine, a u slučaju da se to ne dogodi, već sekundu poslije ponoći toga datuma predugovor se raskida.

Naslovnica Vijesti