More Vijesti

DOSTA JE POGODOVANJA

Dubrovački branitelji protiv koncesije u Gružu: Zašto se odričemo 300 milijuna eura profita?

DOSTA JE POGODOVANJA

Predstavnici braniteljskih udruga proisteklih iz Domovinskog rata Dubrovačko-neretvanske županije "najoštrije osuđuju svaki pokušaj bezobzirne eksploatacije najvrjednijih dubrovačkih gospodarskih resursa koji ide protiv hrvatskih nacionalnih interesa i interesa građana Dubrovnika", stoji u priopćenju koje su u utorak uputili medijima. Riječ je o predugovoru o koncesiji za putnički terminal u Gružu.

"Lučka uprava Dubrovnik je tijekom 2014. i 2015. godine provela postupak prikupljanja ponuda za izgradnju i upravljanje putničkim terminalom, trgovačkim centrom, autobusnim kolodvorom i javnom garažom unutar lučkog područja luke Gruž, na rok od čak 40 godina. Objavljeni natječaj klasični je primjer pogodovanja unaprijed određenom koncesionaru, u ovom slučaju konzorciju Global Liman Ypletmeleri A.P. i Batiment International S.A. (kasnije DICPI d.o.o.)", navodi u svom priopćenju.

Diskriminirajući uvjeti

"Iz dokumentacije za nadmetanje razvidno je da se od potencijalnih ponuditelja tražilo da dokažu neto novčani tijek od minimalno 20 milijuna eura u prethodnoj godini, prihod od minimalno 120 milijuna eura u prethodnoj godini, zatim realizirani nekretninski projekt od minimalno 20 milijuna eura itd., čime je u diskriminirajući položaj dovedena Luka Dubrovnik d.d. i ostale hrvatske tvrtke koje su se mogle javiti na natječaj. Drugim riječima, ovakvim uvjetima natječaja luku, koja je izgrađena i poslije obnovljena novcem hrvatskih građana, sada za suludo nisku koncesijsku naknadu na 40 godina dajemo strancima, a pritom se odričemo profita od najmanje 300 milijuna eura", ističu braniteljske udruge.

Jedan od potpisnika priopćenja je i predsjednik županijske Hvidre Vitomir Bajac. On kaže da je sve pokrenula Policijska udruga branitelja PU Dubrovnik 91., čiji je predsjednik Željan Matić, inače smijenjeni zamjenik predsjednika Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik.

– Previše se forsira da se taj terminal nekome da – istaknuo je Bajac. – Sve što valja, ne ostaje u nas, nego ide van – komentirao je natječaj, koji je, po mišljenju braniteljskih udruga, "klasični primjer pogodovanja unaprijed određenom, stranom koncesionaru".

Matić je smijenjen zajedno s ostalim članovima i predsjednikom tadašnjeg Upravnog vijeća u jeku raspleta situacije oko žalbe koncesionara terminala za kruzere u Gružu, Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI), s kojim je taj sastav vijeća raskinuo predugovor o koncesiji. Odluku Upravnog vijeća poništilo je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, ali je novo Upravno vijeće, suprotno očekivanjima, također odlučilo da predugovor s koncesionarom treba raskinuti.

Željan Matić bi sigurno imao što reći na temu braniteljskog "ne" koncesionaru terminala, kojemu se usprotivio i kao, sad već bivši, zamjenik predsjednika Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik, ali se nije javljao na naše opetovane pozive.

Što se događa nakon što je novo vijeće donijelo odluku s istim rezultatom – raskid predugovora s koncesionarom, pitali smo predsjednika Upravnog vijeća Kristijana Pavića.

– Odluka je slična, forma je drukčija, ali rezultat je isti: raskinut je predugovor s koncesionarom – rekao je Pavić, te dodao da "sada sve stoji". Koliko zna, tursko-francuski konzorcij nije se, kao prvi put, žalio na ovu odluku, niti ju je – kao prvi put – poništilo Ministarstvo mora, prometa i veza.

Neka građani odluče

– Donijeli smo odluku, upućena je koncesionarima i sada su na njima daljnji koraci. Za sada nema ni novog natječaja – zaključio je.
Branitelji u svom priopćenju traže da se odluka o dodjeli koncesije od 13. listopada 2015. godine stavi izvan snage, to više što je, naglašavaju, raskinut i predugovor između davatelja koncesije i odabranog koncesionara.

Isto tako, od saborskih zastupnika iz Dubrovačko-neretvanske županije zahtijevaju pokretanje žurne inicijative za izmjene i dopune Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, na način da se velikim gradovima, ako to žele, omogući da budu osnivači lučke uprave na svom području, što će biti doprinos neophodnoj decentralizaciji odlučivanja i učinkovitijem upravljanju pomorskim dobrom.

"O najvažnijem dubrovačkom projektu i novom modelu odabira koncesionara moraju odlučivati ljudi koji žive i rade u Gradu, a novi projektni zadatak i idejno rješenje putničkog terminala u luci Gruž trebaju dobiti suglasnost Gradskog vijeća grada Dubrovnika, kao predstavničkog tijela građana Dubrovnika", stoji u priopćenju koje potpisuju udruge branitelja.

Naslovnica Vijesti

NAJČITANIJE

VIŠE IZ RUBRIKE