Mozaik Zdravlje

NOVA SAZNANJA

Držite se pravila 'doručkuj kao kralj'? Za zdravlje i vitkost još su jednom obroku pripisali zasluge, rezultati nisu zanemarivi, isplati se 'presložiti', evo i kako

NOVA SAZNANJA

Čini se da ima nešto istine u onoj staroj izreci "Doručkuj kao kralj, ručaj kao princ, a večeraj kao siromah", jer čak i novija istraživanja pokazuju da je vrijeme obroka jako važno za zdravlje u cjelini, kao i gubitak kilograma.

No, studija objavljena nedavno u američkom časopisu "Clinical Nutrition" mogla bi dovesti do blagih promjena u dosadašnjem načinu razmišljanja o pravilnom rasporedu obroka, jer su rezultati pokazali da bi najbogatiji obrok u danu trebao biti ručak.

Stručnjaci su uspoređivali gubitak težine kod dvije grupe ispitanika.

Riječ je o ženama između 18 i 45 godina koje su imale potpuno jednak dnevni unos kalorija. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ARNOLDⓂ️® (@arnoldarg) on

Razlike su se pokazale između onih kojima je glavni i najbogatiji obrok bio ručak i onih koje su se odlučile počastiti večerom.

Grupa koja je imala obilniji ručak izgubila je 1,3 kilograma više od one koja je obilno večerala, tj. 5,6 kilograma u odnosu na 4,3 tijekom 12 tjedana koliko je trajalo istraživanje.

Osim odličnih rezultata na vagi, ženama kojima je najobilniji obrok u danu bio ručak, ta navika odrazila se i na zdravlje.

Primjerice, imale su bolju inzulinsku osjetljivost, što je važno za održavanje glukoze u normalnim granicama, a i zdravlje u cjelini.

Naravno, bit će potrebno više istraživanja kako bi se rezultati uzimali zdravo za gotovo i preporučivali kao zdraviji način života, no svakako nisu zanemarivi, a što je najbolje od svega, promjene ne traže previše truda.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Miriã Scarano (@mi_scarano) on

Obilan ručak umjesto večere spasit će vas i tipične poslijednopnevne navale gladi zbog koje posežete za grickalicama i slatkišima.

Ako ručate na poslu, možda će vam biti teže imati obilan i nutritivno bogat obrok, no imajte na umu da je bolje počastiti se tijekom pauze i uzeti ručak u restoranu, nego to činiti navečer.

Na kraju krajeva, nakon bogatog ručka neće vam ni trebati obilna večera.

Ako imate običaj večerati, pokušajte nekoliko dana umjesto uobičajenih namirnica jesti svježe povrće i eksperimentirati sa salatama koje nisu kalorične i kojih možete pojesti u većim količinama.

Naslovnica Zdravlje