Mozaik Zdravlje

POVUCITE KOČNICU

U uputstvima piše da se uzimaju 7 dana, a vi lijek trošite duže? Ovim greškama sebi možete iskomplicirati život, od obične prehlade stvoriti problem

POVUCITE KOČNICU

Prehlade su sve češće. Usprkos dobroj brizi za zdravlje, možemo se razboljeti. Prehlada je jedna od najčešćih bolesti na svijetu, u prosjeku se odrasli razbole dva do tri puta godišnje, a djeca devet puta godišnje.

Prehladu ne možemo brzo izliječiti, ali možemo ublažiti simptome i osnažiti organizam u borbi protiv virusa.

Simptomi prehlade mogu se ublažiti određenim lijekovima i prirodnim dodacima, ali ako pri tome radimo i neke greške prehladu možemo i pogoršati, bolest može prijeći u nešto opasnije. Koje su česte pogreške koje prehladu pogoršavaju?

Zanemarivanje prehlade

Ignoriranje prehlade jedna je od prvih pogrešaka koje radimo zimi. Živimo u vremenu u kojem je teško usporiti i zaustaviti se, a kamoli osigurati potpuni mir i opuštanje.

Ako se ne osjećamo dobro, trebamo se odmoriti što je više moguće i pružiti tijelu šansu za borbu protiv virusa. Kad god je to moguće, nemojte zanemariti prehladu, ali istodobno jačajte imunosni sustav što je više moguće.

Širenje virusa

Obično prođe dva do tri dana od vremena kad ste izloženi virusu prehlade do trenutka kada se počnete osjećati bolesno. Važno je da se potrudite da ne širite prehladu oko sebe. Ako možete, ostanite kod kuće i izbjegavajte mjesta na kojima je velika gužva.

Da biste spriječili širenje zarazne prehlade, uvijek pokrijte usta i nos kada kašljete i kišete, i što češće perite ruke. Inače se virusi mogu proširiti po cijeloj kući ili uredu i može vam se činiti kao da bolest ne ide nabolje.

Nedovoljno pijenje tekućine

Tijekom prehlade možda nećete imati osobitu želju jesti ili piti, ali važno je piti puno tekućine; vode i nezaslađenih čajeva. A dobra domaća juha također može pomoći.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by feedfeed, Julie Resnick (@thefeedfeed.vegan) on

Vaša sluznica će se lakše boriti protiv virusa koji je prodro u vaše nosne šupljine ako je dovoljno vlažna. Pijenje tekućine pomaže organizmu da brže eliminira viruse i toksine.

Zanemarivanje odmora

Kad imate prehladu, potrebno vam je više sna i odmora nego inače. Spavanje pomaže tijelu u borbi protiv infekcije. Spavajte više nego inače.

Premalo opuštanja i previše stresa

Osim spavanja, tijelo također treba opuštanje da bi se oporavilo jer stres može utjecati loše na imunosni sustav. Što ste više izloženi stresu, duže može trajati obična prehlada. Naučite se opustiti, duboko dišite i vježbajte druge tehnike opuštanja. Kratka šetnja na svježem zraku također će pomoći.

Previše lijekova

Neki lijekovi mogu ublažiti simptome prehlade, ali ako s njima pretjerate, mogu imati suprotan učinak, što bolest samo pogoršava.

Nikada ne koristite lijekove više od preporučene doze i ako imate bilo kakvih pitanja, posavjetujte se s ljekarnikom ili liječnikom. Također, ne zaboravite na prirodne pripravke koje možete pripremiti kod kuće.

Pijenje alkohola

Alkohol nikako ne koristi imunosnom sustavu i može ga ugroziti, pa ga svakako izbjegavajte jer uzrokuje i dehidraciju.

Nezdrava prehrana

Pogrešna, nezdrava i neuravnotežena prehrana sprječava organizam da se regenerira. Tijekom prehlade i općenito izbjegavajte šećer i nezdrave masti koje inhibiraju imunosni sustav i ugrožavaju organizam toksinima.

Mliječni proizvodi potiču stvaranje sluzi u tijelu, zbog čega je mlijeko najbolje izbjegavati.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by 🌹Mél🌹Blog Perso🌹 (@meldelcha) on

 

Naslovnica Zdravlje