Novosti Biznis

PREMIUM DALMACIJA 2017.

Vrhunski majstori iz agencije vino.like će vas naučiti sve o vinu: 'Ne pokušavajte napraviti arhivsku zbirku i nikad butelje ne kupujte na rasprodaji!'

PREMIUM DALMACIJA 2017.

Nemojte vina čuvati u kućnim spremicama, pokušavati od njih napraviti arhivsku zbirku jer će se tim epitetom možda na kraju moći pohvaliti isključivo njihove boce. I nemojte vina kupovati na rasprodajama – samo su dva od niza savjeta koje svojim učenicima daju splitski vinski majstori Alen Gulan i Siniša Koceić, vlasnici podmarjanske tvrtke "Vino Like".
 Poslovni partneri, ljubitelji vina što kroz druženja i hobije, što kroz dotadašnji posao, imali su oko za pogodak u sridu. Zapravo su kroz niz svakodnevnih situacija otkrili kako veliki broj ljudi koji bi o vinima trebao znati podosta toga, zbog nedovoljne količine informacija bježi od te teme. OK ako kao sugovornika imate, recimo, knjigovođu u nekom kafiću. No kada rapidno neznanje pokazuje konobar u dobrom restoranu, tada se već nazire priličan profesionalni problem.
- Svijet vina se nikada ne može banalno promatrati, on je baziran na znanosti. Vina imaju svoja pravila, od arhiviranja, pravilnog čuvanja, načina posluživanja, odabira čaša, a onda i jela s kojima se određene vinske kapljice sljubljuju. Taj sustav ima svoje zakonitosti o kojem dosta ljudi iz sektora usluge nema dovoljno informacija. Primijetivši taj problem, a on se uistinu takvim i pokazao zbog enormnog turističkog procvata, te obilja objekata koje je sa sobom donio, pronašli smo nišu za naše poduzetničko djelovanje. I sa zadovoljstvom konstatirali kako prostora za naš rast ima – kažu Alen i Siniša.
Prije dvije godine počeo je njihov konzalting projekt koji je svakim danom dobivao sve veći broj "učenika". Prvo su startali s edukacijama osoblja iz turističkog sektora, konobara restorana, hotela, wine barova… Najosnovnije učenje koje su im dali zasniva se na lekciji da vina nisu bauk, te da ne postoji najbolje vino. Najbolje je ono koje nekome u tom trenu paše. Svoj rad mudro su bazirali na personaliziranom odnosu, znači svakom objektu kojim su prošli savjetodavnom uslugom, organizirali su i vinsku kartu. S vremenom se paleta usluga proširila i na građanstvo, koje je na njihovim seminarima, radionicama, kušanjima vina, tečajevima, počelo na jedan pomalo drukčiji način gledati na svijet kapljice.
- Zanimljiv je taj nagli rast kulture ispijanja vina, svojevrsni trend, s njim i porast broja žena koje rado dolaze na naša događanja. Usudili bismo se reći da u globalu žene čine čak oko 80 posto naših polaznika. Radeći sa sektorom ugostiteljstva primijetili smo i rapidni nedostatak vina s našeg dalmatinskog područja. To je pokazalo zapravo upravo ono o čemu uvijek govorimo, nepoznavanje vinskih resursa našeg kraja. Nepoznavanje činjenice da dalmatinsko zaleđe ima fantastična autohtona vina, koja smo pomalo počeli promovirati. Ona svoje mjesto imaju, dapače, čeka ih fantastična budućnost – vele.
A da je to uistinu tako svjedoče i brojke, u Atlasu vina Hrvatska se nalazi na osmom mjestu, a od 38 autohtonih sorti, 29 dolazi iz Dalmacije. Alen i Siniša kažu da bi broj mogao biti i veći, i bit će, s obzirom na ono što se s tlom događa. Između ostalog i to da se klima mijenja, što je odlično došlo sortama iz dalmatinskog zaleđa, s tla koje u svojoj zemlji čuva neke posebne karakteristike podneblja. Alen i Siniša osim savjetodavne usluge, Vinske škole, radionica, rada s partnerima iz sektora, aktivnog pohađanja skupova, stalnog učenja, puno rade i na promoviranju vinske scene u sklopu Gasta i tradicionalnog Sajma vina Slobodne Dalmacije.
- Možda smo s ovim poslom mogli krenuti i prije sedam godina, no timing vjerojatno ne bi bio pogođen. No termin koji se s podudara s procvatom turizma smo idealno pogodili. Planova ima puno, čeka nas daljnja promocija malih dalmatinskih vinara kroz već odličnu prihvaćenu manifestaciju "Vino u sridu", ali i daljnji rad na guranju našeg vrhunskog, dugo vremena zapostavljenog vinskog blaga – kažu Alen i Siniša, koji uskoro kreću i u distribuciju zlatnih kapi malih dalmatinskih vinara.

Naslovnica Biznis