Novosti Biznis

najbolji mogući partner

U splitskom turizmu više ništa neće biti isto! Adris grupa ima bogato iskustvo u obnovi i poslovanju najluksuznijih hotela, 'Marjan' će zablisati

najbolji mogući partner

Možda dio lokalne javnosti toga i nije svjestan, ali splitski turizam ovih je dana dobio pravi bingo.

Nakon neuspjelih privatizacija, stečajeva i dugovanja, hotel "Marjan" u Splitu je nakon više od dva desetljeća, otkako su ga napustili posljednji prognanici i izbjeglice, konačno dobio ozbiljnog i moćnog vlasnika s velikim iskustvom u hotelijerstvu.

Nakon što je jedinom ponudom "Adris grupe" iz Rovinja od 324.046.698 kuna na Fini završila javna elektronička dražba, nitko u turističkom sektoru nije ostao ravnodušan prema toj vijesti.

"Marjan" je za vlasnika dobio jednu od najuspješnijih tvrtki u Hrvatskoj, s najvećim turističkim kapacitetom u hotelima, resortima i kampovima, s oko 40 tisuća kreveta i mjesta u svim vrstama smještaja. Uz dužno poštovanje prema svima koji su prohujali "Marjanovim" poslovanjem proteklih desetljeća, još od 1963., kad je izgrađen, "Adris grupu" valja gledati kao ipak bitno drukčijeg partnera u budućem razvoju splitskog turizma.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kat Hadrovic (@hintsandloves) on

Usudila bih se, na temelju dugogodišnjeg iskustva i praćenja hrvatskih privatizacijskih skandala u turizmu, kazati kako dolaskom "Adris grupe", odnosno "Maistre" kao njezina turističkog dijela, u Split mnogo toga u splitskom turizmu više neće biti isto.

Samo luksuzno!

Zašto? Pa jednostavno zbog toga što je "Marjan" dobio vlasnika koji se na njemu neće učiti poslovanju u hotelijerstvu i turizmu, nego će primijeniti sva stečena znanja u gradnji, obnovi i dugogodišnjem uspješnom poslovanju vrhunskih hotela u Istri, Dubrovniku i Zagrebu. I to ne bilo kakvih hotela, nego najluksuznijih, koji su već godinama u samom vrhu hrvatskog hotelijerstva po kvaliteti usluge i poslovnim rezultatima.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by David Pirrello (@david.pirrello) on

Dovoljno je kazati da su "Adrisove", odnosno "Maistrine" perjanice "Monte Mulini", "Lone", "Adriatic" i "Grand hotel Park" u Rovinju, "Hilton Imperial" u Dubrovniku, "Sheraton", "Westin", "International" i "Panorama" u Zagrebu, pa da postane jasno kakav je turistički potencijal tvrtke koja dolazi u Split.

"Maistra" je nastala 2005. spajanjem rovinjskih turističkih kompanija koje je TDR preuzeo 2001. godine. Ulaskom u turistički biznis rovinjska grupa orijentirala se na razvoj luksuznog turizma, što podrazumijeva velika ulaganja s ciljem podizanja većine smještajnih kapaciteta na kategoriju četiri i pet plus zvjezdica.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sofia Slok (@sofia_slok) on


U tome su već sada uspjeli jer je trenutno 84 posto njihovih kapaciteta u hotelima najviše kategorije usluge, a plan je da više od 90 posto hotela bude u toj kategoriji.

13 sretnih godina

U proteklih 13 godina "Adris" je kroz "Maistru" uložio više od 5,5 milijardi kuna u modernizaciju i gradnju hotela i resorta, i tako je za pet puta povećao broj svojih hotela u najvišoj kategoriji.

U 2018. godini sve "Adrisove" tvrtke zabilježile su rast ključnih pokazatelja poslovanja. Sva tri posla kojima se "Adris grupa" bavi zabilježila su dvoznamenkasti rast neto dobiti: zdrava hrana ("Cromaris") 11 posto, turizam ("Maistra") 24 posto i osiguranje ("Croatia osiguranje") 33 posto.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by dpa lighting consultants (@dpalighting) on

"Maistra" je prošle godine ostvarila četiri posto više noćenja uz povećanje prosječne cijene noćenja od također četiri posto. Poslovni prihodi veći su joj za devet posto i iznose 1,25 milijardi kuna. "Adris" će, prema najavama, do 2023. investirati gotovo tri milijarde kuna u razvoj svojih poslova, od čega se glavnina investicija vrijednih 2,2 milijarde kuna odnosi na podizanje kvalitete usluge turističkog dijela posla. U tome će ubuduće biti i splitski hotel "Marjan".

Zbog svega toga, Split ima pravo na zadovoljstvo što će u turizmu dobiti takvog partnera. Čekalo se dugo, ali – vrijedilo je.

Kerum platio tri puta više


Hotel "Marjan" izgrađen je 1963. i bio je prvi hotel A de luxe kategorije u Splitu, s 220 soba. Hotel je 2005. godine na natječaju Željko Kerum platio 170 milijuna kuna, tri puta više od traženih 57 milijuna. Nalon četiri godine potpisan je ugovor s "Hiltonom" o franšizi na 20 godina, ali ubrzo je cijeli posao gradnje i obnove hotela stao na pola puta.

Od Sophije Loren do izbjeglica


Hotel "Marjan" prvi je splitski hotel A-kategorije koji je imao kockarnicu i noćni klub. U njemu su odsjedali mnogi uglednici i poznate osobe poput Sophije Loren, Orsona Wellesa, Alberta od Monaka i drugih.
Posljednju rekonstrukciju stari je hotel imao 1989. godine, a već 1991. u njega su se uselili prognanici i izbjeglice, koji su među posljednjima u Hrvatskoj napustili upravo taj splitski hotel. Od 1998. godine do početka obnove hotel je poslovao samo s 30 posto kapaciteta, dok je 70 posto soba bilo derutno i izvan funkcije nakon odlaska prognanika.

Naslovnica Biznis