StoryEditorOCM
Promo arhivPOSVE ANONIMNO

Da možete ocijeniti svog poslodavca koju biste mu ocjenu dali? E, pa odsad to i možete!

Piše NATIVE STUDIO SD
10. srpnja 2019. - 15:00

Zamislite da možete ocijeniti svojeg poslodavca? Koju biste mu ocjenu dali i biste li u toj prilici bili objektivni? Vjerujemo kako veliki broj onih koji čitaju samo čekaju da nekako izraze svoj stav, bilo zadovoljstvo ili nezadovoljstvo. Jer, priznajmo, barem što se Hrvatske tiče, veliki broj ljudi, što zbog objektivnih što zbog subjektivnih razloga, ima što kazati o svom poslodavcu. Nekoć se to radilo usmenom predajom, a danas, zahvaljujući tehnologiji, imamo platformu Naposlu.hr koja se bavi upravo ocjenjivanjem poslodavaca, a sve zbog povećavanja transparentnosti na domaćem tržištu rada.

Na jednom mjestu ponuditi sve informacije koje su potrebne nekoj osobi koja traži posao. Danas imamo recenzije korisnika te obilje informacija za hotele, restorane, knjige, mobitele itd., a za jednu od najvažnijih odluka u životu, odabir posla, nemamo gotovo ništa.  – kazao je Danijel Burazer, suosnivač i direktor spomenute platforme.

Odabir posla uistinu jest jedna od najvažnijih odluka u našim životima, a zahvaljujući tehnologiji ona iz dana u dan postaje sve lakša, ne samo zbog pristupa većem broju prilika već i zbog čitavog niza boljih mogućnosti koje možemo istražiti. Pristup najnovijim tehnologijama važan je preduvjet za kvalitetniji i jednostavniji život te stvaranje i razvoj vlastitih poslovanja. Upravo zato, najbolja mreža i brzi internet moraju biti dostupni u svakom kutku Hrvatske, kako bi svi već danas živjeli bolje, uspješnije i kvalitetnije, stvarajući tako bolju budućnost za sebe, a i za društvo u cijelosti.

Što se društva tiče, Burazer smatra kako prevelika motivacija za ocjenjivanjem poslodavaca ljudima i nije toliko potrebna.

Osim što će se posloprimce tako čuti, oni će ujedno tako pomoći i drugima u potrazi za poslom. Također, kako ne bi ispalo da su poslodavci pod povećalom, i oni trebaju shvatiti kako im ova platforma može pomoći, točnije može im ukazati što sve trebaju popraviti ako žele zadržati svoje zaposlenike.

Da, postoje oni koji žele da ih se čuje, ali ih je često strah govoriti zbog posljedica. Platforma Naposlu.hr, pak, nudi potpunu anonimnost svojim korisnicima.

Prvo se potrebno registrirati valjanom e-mail adresom ili Facebook profilom, a poslije je sve anonimno. Komentari korisnika su anonimni i kriptirani. Nitko se ne treba plašiti otkrivanja njihovog identiteta – tvrdi Burazer.

Jedan drugi Burazer, imena Josip, je došao na ideju osnivanja ovakve platforme.

Da, i on je suosnivač. Živio je u Austriji gdje je posve uobičajeno pogledati recenzije za poslodavca prije nego se prijavite za posao. Takvi portali postoje po cijelom svijetu, a najpoznatiji je američki Glassdoor. Smatrali smo da je hrvatsko tržište rada dosta netransparentno i da bi takav jedan projekt itekako unaprijedio radne uvjete u Lijepoj našoj. Portal je na početku trebao pružiti korisnicima samo recenzije o poslodavcima, a kasnije smo dodali analize za plaće, pa vodič zanimanja za srednjoškolca i studente, a sada aktivno radimo i na tražilici poslova.

Pitanje koje se nameće samo od sebe jest – postoji li bojazan od manipulacije ocjenama? Burazer tvrdi kako je ona svedena na minimum.

Ocjene prolaze kroz tehničku i uredničku kontrolu. Također poslodavac mora imati relevantan broj recenzija kako bi korisniku mogao pružiti objektivnu sliku radnih uvjeta. Kada bi netko nezadovoljan na poslu išao crniti svog poslodavca, onda bi to ipak bio minimalan broj recenzija koje će u odnosu na desetke odnosno stotine drugih postati nebitne, te neće previše utjecati na sveukupnu sliku. Također, svaki poslodavac, može se besplatno registrirati na portal, te odgovoriti na recenziju - tvrdi Danijel.

Baš što se tiče poslodavaca, nadodaje Burazer, imali su dvojake reakcije. Logično, oni koji dobro kotiraju su sretni što ovakva platforma postoji jer mogu povećati svoj doseg i prisutnost na tržištu rada i to posve besplatno. A, ovi drugi, slabije ocijenjeni?

Oni nisu baš sretni što postojimo haha. Ali, svi poslodavci imaju svoje profile u kojima mogu provjeriti recenzije, vidjeti prosjeke, gdje su dobri, te gdje bi se trebali popraviti. Isto tako mogu provjeriti uvjete kod konkurencije ili dobrih poslodavaca, i na temelju toga ispraviti nepravilnosti i probleme koje imaju s trenutnim zaposlenicima. Dakle mogu učiti od drugih. Naša prve analize ocjena, su pokazale da je razlog zbog kojeg posloprimci najčešće napuštaju poslodavca, je taj da ih  se ne cijeni, a tek onda zbog plaće. Možda sve tvrtke, ne mogu povećati plaće zbog tržišnih uvjeta, ali sigurno mogu unaprijediti kako vode ljude. S vremenom ćemo uvoditi nešto poput kvartalnog izvještaja gdje ćemo, na temelju svih agregiranih recenzija, predstaviti probleme i rješenja na kojima tvrtke u Hrvatskoj trebaju najviše poraditi.  

 

 

Na platformi se mogu pronaći poslodavci koji imaju minimalno pet zaposlenih, što je malo više od 20 tisuća firmi. Trenutno Burazeri imaju i preko recenzija za 2400 firmi, a broj istih konstantno raste. Sama tvrtka Naposlu.hr nije u registru jer trenutno broji tek – dvoje zaposlenih. Što se prosječne ocijene tiče, za hrvatske poslodavce ona iznosi 3,02, a ujedno postoji trend prema kojem tvrtke osnovane poslije 2010. godine bolje kotiraju od onih firmi „stare škole“ nastalih prije devedesetih godina prošlog stoljeća.

Što se brojki tiče, logično, više je muškaraca (37 posto) zadovoljno svojom plaćom nego što je to slučaj kod žena (29 posto). Ukupno gledajući svu radnu snagu u Hrvatskoj tek je trećina radnika zadovoljna svojom plaćom (34 posto). Još malo o plaćama – gledajući aritmetičku sredinu, muškarci u prosjeku zarađuju 7138, a žene tek 5553 kune.

Osim što pruža detaljan uvid u stanje na hrvatskom tržištu rada, platforma Naposlu.hr također otvara put zdravoj konkurenciji između samih poslodavaca.

Trebalo bi se pojaviti nekakvo nadmetanje jer je uobičajeno da javne recenzije unaprijede kvalitetu usluge. Slično se dogodilo s najmom smještaja preko Airbnba ili Bookinga. Od kada su te platforme uvele recenzije, postalo je teško iznajmiti „rupu.". Svakim danom imamo sve veći broj korisnika i recenzija, i jednog dana će biti poslodavcima teško zaposliti kvalitetne radnike ako imaju lošu ocjenu. Kod ocjena također moram napomenuti da s obzirom na razne industrije, u kojima naravno variraju radni uvjeti, ne mogu biti isti radni uvjeti u IT-tvrtkama i maloprodaji. Bitno je da poslodavac bude što bolje ocijenjen u svojoj industriji, te recenzije prikažu što realniju sliku tvrtke. Od tvrtki koje dobro kotiraju na tom polju, a nisu u IT-ju su Degordian, DM i poliklinika Bagatin – zaključio je Burazer.

Za više inspirativnih priča iz svijeta boljih mogućnosti posjetite https://izsvijetaboljihmogucnosti.t.ht.hr/

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 08:42