StoryEditorOCM
Promo arhivKAKVU SEZONU SPLIT MOŽE OČEKIVATI SLJEDEĆE GODINE?

Gradske vlasti dodatno otežavaju poslovanje ugostiteljima

Piše PROMO
29. kolovoza 2019. - 12:40

Ministar turizma Gari Cappelli najavio je da će ova turistička sezona biti na razini plana, s oko 3% porasta dolazaka i 1-2% rasta u noćenjima te neslužbeno otkrio da je od početka godine dosad Hrvatska imala 4% više dolazaka te 1,5-2% više noćenja. Konkretno, ostvareno je oko 1,4 milijarde kuna više prometa nego lani u pružanju usluga u smještaju i ugostiteljskih usluga. Ministar je, ipak, ustvrdio da je ovo bila, očekivano, teška sezona. Udruženje ugostitelja Split stoga se pita - što onda možemo očekivati sljedeće sezone?

Naime, splitske gradske vlasti svojim odlukama dodatno otežavaju već kompliciranu situaciju u turističkom sektoru. Prvenstveno, strategija razvoja turizma u Splitu ne postoji. Potom, Plan korištenja javnih površina donosi vrlo štetne prijedloge, kao i one koji bespotrebno kompliciraju poslovanje ugostitelja u našem gradu. Osim toga, odredbe su nejasne i prepuštene subjektivnoj ocjeni svakog pojedinca. Primjerice, propisuje se da odabir mjesta za postavljanje štekata ne smije ugroziti odvijanje javnih gradskih funkcija, umanjiti urbane i povijesne vrijednosti, a nigdje ne postoji opis na koji to točno način štekati, uobičajeni u apsolutno svim gradovima, pogotovo na Mediteranu, umanjuju urbane i povijesne vrijednosti.

Pravna nesigurnost koju donosi navedeni Plan ne ostavlja ugostiteljima mogućnost da znaju hoće li sljedeće sezone uopće imati štekat, u kojoj veličini, niti hoće li im se za vrijeme sezone smanjiti površina ili povisiti cijena zakupa, ističu iz Udruženja ugostitelja Split. U takvoj situaciji apsolutno je nemoguće planirati ulaganja u kvalitetu usluge ili nova zapošljavanja. Kako su očekivanja turista koje Split navodno priželjkuje, a to su oni srednje platežne moći i zainteresirani za više od usputnog fast fooda s nogu, svake godine sve više, ne može se očekivati da će biti zadovoljni uslugom iste razine, a kamo li niže.

Dokument Splitsko-dalmatinske županije koji se bavi analizom ove turističke sezone i smjernicama za iduću, također ističe da su najveći potencijali rasta novi proizvodi, obrazovani kadrovi i kvalitetna radna snaga te sinergija svih dionika turističkog razvoja. Zašto onda gradske vlasti Splita onemogućavaju razvoj novih usluga i pronalazak zaposlenika na vrijeme te ne komuniciraju s ugostiteljima prije osmišljavanja ključnih planova, pitaju se iz Udruženja ugostitelja Split.

Iz Udruženja zaključuju da su turizmu potrebne jasne i provedive strategije i planovi, nastali suradnjom više sektora koji doprinose zadovoljstvu turista, ali i stanovnika. Trenutačno se i dalje puno vjere ulaže u „nadu za još jednom dobrom sezonom“, čak i u potonje navedenom županijskom dokumentu, no hrvatski i splitski turizam doista više nemaju kapacitete za turizam koji nam se samo događa umjesto da ga osmišljeno razvijamo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. travanj 2024 16:27