StoryEditorOCM
Promo arhivPRINC LUITPOLD OD BAVARSKE U SPLITU PROSLAVIO DOBRE OVOGODIŠNJE REZULTATE

Veliki povratak Kaltenberga na hrvatsko tržište

12. studenog 2019. - 10:30

Jedna televizijska reklama ostala je živo zabilježena u sjećanjima Hrvata rođenih prije devedesetih godina prošlog stoljeća. Riječ je, naime, o oglasu za pivo Kaltenberg u kojoj princ Luitpold od Bavarske, vlasnik licencije za ovaj brend, podiže čašu i kaže “živjeli” simpatičnim naglaskom zbog kojeg je ovaj uzvik zvučao više kao “šifjeli”.

Bilo je to zlatno doba Kaltenberga, koji je devedesetih godina bio tržišni lider na području Dalmacije. U Splitu i okolici slovio je za omiljeno pivo, a i proizvodnja je bila smještena tu, u Jadranskoj pivovari, gdje se ovo pivo proizvodilo prema licenciji legendarnog Kaltenberg Pilsa. U to su vrijeme bili i sponzori “Hajduka”.

– Ako je tvrtka snažna, onda možeš svoju snagu i podršku ponuditi zajednici. Nije bio u pitanju samo nogomet, u Splitu se tih godina održao i ATP turnir, koji smo također sponzorirali. Razvili smo dobar odnos s ovim gradom – kazao nam je princ Luitpold od Bavarske, potomak bavarske kraljevske obitelji Wittelsbach, s kojim smo se susreli kako bi nam rekao više o velikom povratku Kaltenberga na hrvatsko tržište.

Da su kao brend jednako snažni, ali i da je njihova ponuda još raznolikija, uvjerili smo se i sami nakon što smo imali priliku kušati lagere Kaltenberg Pils i Kaltenberg Royal Lager, pšenično pivo Kaltenberg Hefeweissbier, tamno pivo König Ludwig Dunkel, pivo Tars lager te Ludwig’s Session Lager, craft pivo.

– Mnogi mladi ljudi danas traže izbor, žele iskusiti što više, a sada im to možemo i ponuditi. Naravno, izazov je boriti se s velikim kompanijama, ali mislimo da ćemo zahvaljujući našoj kvaliteti u tome uspjeti – započinje u realnom tonu princ Luitpold.

– Imamo dugu priču u Splitu, počeli smo 1995. godine, prilično davno. Ta su vremena bila teška za Split, ali jako smo dobro radili. Do kraja devedesetih Kaltenberg je bio dominantno pivo ovdje u Splitu i tvrtki je išlo sjajno. Onda su došla teška vremena, Jadransku pivovaru preuzeli su Slovenci – prisjeća se princ Luitpold, koji je uspio nadvladati nedaće i ponovno se vratiti na hrvatsko tržište.

Povijest pivske kulture

To ne treba čuditi s obzirom na ulogu koju je Kaltenberg odigrao u povijesti i razvoju pivske kulture. Kraljevska bavarska obitelj Wittelsbach proizvodi pivo gotovo 750 godina, a 1516. godine godine Wilhelm IV. objavio je bavarski zakon o čistoći piva pod nazivom “Reinheitsgebot”. Prema njemu, pivo se treba proizvoditi od samo četiri sastojka – slada, hmelja, kvasca i vode. Udruga pivara EU-a potpisala je, sukladno tom zakonu, memorandum prema kojem će do 2022. godine na svoj pivskoj ambalaži biti istaknuti sastojci i njegova energetska vrijednost.

Otkako se Kaltenberg vratio u Hrvatsku, princ Luitpold od Bavarske redovito posjećuje Lijepu našu. Prošli je put u Splitu bio u veljači, a sada je organizirao trodnevnu turneju na kojoj se susreo s partnerima kako bi proslavio uspjeh koji su ostvarili tijekom ove godine. Mi smo s njim razgovarali posljednjeg dana boravka pa nam je imao štošta ispričati.

– Prvi dan smo vidjeli kako smo pozicionirani na prodajnim mjestima u trgovačkim lancima i manjim dućanima, te u ugostiteljskim lokalima, i mogu reći da smo u tom pogledu vrlo raznoliki – prisutni smo na različitim mjestima, od trendi barova i lokala, do jedriličarskih klubova i sportskih društava. Riječ je o raznim lokacijama s različitim tipom posjetitelja. Osjeti se da smo se vratili u grad i moramo naglasiti da nam je važnije biti s ljudima iz Splita i njima pružiti naše proizvode nego naći se na mapi za turiste.

Nadamo se cjelogodišnjem poslu u Splitu. Mislim da smo značajno napredovali u posljednjih šest mjeseci. Imamo jako dobar prodajni tim na terenu i sada se sve naše aktivnosti počinju ubrzavati. Možda danas neće biti lako doći na stari put, ali idemo vidjeti – kaže nam i naglašava kako će se njihovo pivo moći naručiti i u novoj splitskoj pivnici “BarakaBrew Bar & Eatery” u Vukovarskoj ulici.

– Mislim da će to biti najveće rock’n’roll mjesto u gradu, a Kaltenberg će tu biti snažno prisutan. Smatram da je mjesto impresivno, vidio sam završne radove uoči otvaranja – najavljuje princ Luitpold.
Zadovoljan je i kako su ih Splićani dočekali.

– Prvi smo put stigli u veljači ove godine, nakon nekoliko godina izbivanja, i moram reći da smo jako dobro prihvaćeni. Za mnoge ljude Kaltenberg je prvo pivo koje su probali kao mladići i djevojke, tako da imaju posebne uspomene na nas. Još nas uvijek prepoznaju i lijepo je vratiti se – poručuje.

Poznata reklama

Otkriva nam i kako ga ljudi znaju zaustaviti na ulici i zamoliti za fotografiju, a za to je najviše zaslužna reklama spomenuta na početku teksta. Jedne večeri nakon druženja s partnerima na parkiralištu me je prepoznao zaposlenik parkinga. Vidio je vozilo Kaltenberga, pogledao unutra i kazao: “Je li ovo princ?” Odmah je izašao iz kućice i zamolio me za fotografiju, a mi smo mu uz to dali i nekoliko naših piva – prepričava nam kroz smijeh princ Luitpold.

– Jedan dan smo iskoristili i za odlazak u Bosnu i Hercegovinu i prepoznali su me na granici. To je bilo nevjerojatno. Posjetili smo Tomislavgrad, restoran Hajdučke vrleti i ski resort Blidinje, gdje je sve još uvijek puno oglasa za Kaltenberg koji podsjećaju na ta protekla vremena, ali i gdje se naše pivo ponovno može naručiti. Lijepo je da smo još uvijek u sjećanjima ljudi pa mislimo da će ovo biti zanimljivo iskustvo – na koji način na tom mjestu probuditi uspavanu priliku nakon gotovo deset godina neprisutnosti.

Osim velikog povratka piva Kaltenberg na naše tržište, treba naglasiti i da je u Kukuljanovu kod Rijeke otvorena nova pivovara Kaltenberg Adria, ujedno i prva njihova pivovara smještena izvan Njemačke, a u sklopu pogona smješten je i restoran “Ludwig’s gastro pub”.

– Lijepo je imati pivovaru u Hrvatskoj. Sagradili smo vlastitu, tako da ni o kome ne moramo ovisiti. To je mala pivovara, ali u njoj se može napraviti pivo vrhunske kvalitete po našim standardima. Ovaj put ne proizvodimo u Splitu, nego u Rijeci, ali razlog je jednostavan. Htjeli smo imati takav tip lokacije – veliku slobodnu površinu u novoj industrijskoj zoni. Dali su nam odlične uvjete i lokacija je na dobrom prometnom položaju. Jednostavno je doći do nje iz Njemačke, ali i iz nje do Splita i Zagreba. Imamo jako dobar odnos s Hrvatskom i mislimo da je ovaj korak dobar za naš budući napredak. Pogon nije velik, za sada imamo pedesetak zaposlenih i to je dobar početak. Imamo i majstora pivara iz Bavarske, te osobu koja dolazi iz Njemačke svakog mjeseca i nadzire cijeli proces proizvodnje i kontrole kvalitete – objašnjava princ Luitpold.

Za kraj naglašava kako ga uz Lijepu našu vežu i lijepe uspomene, ali na pitanje koje su mu lokacije u Splitu posebno prirasle srcu, ne može se odlučiti.

– Teško je reći. Imate predivnu obalu, a budući da i sam jedrim, volim biti u gradu poput Splita. Povijesni dio s kamenim podovima i Dioklecijanova palača su predivni, ali na obali su smješteni i divni restorani i hoteli. Tu je onda i industrijska zona koja je aktivna. Split je vrlo raznolik – zaključuje princ Luitpold, koji ne skriva zadovoljstvo što ponovno surađuje s našim ljudima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. travanj 2024 18:27