StoryEditorOCM
Promo arhivACI MARINE: 'VELJKO BARBIERI'

Marina u Slanom ispunila sva očekivanja nautičara<br />  

Piše Promo
19. studenog 2019. - 15:15

ACI marina “Veljko Barbieri” u Slanomu otvorena je 3. kolovoza 2016. godine. Do danas bilježi stalni rast godišnjih vezova.

Direktorica slanske marine Danijela Crljen tu je od prvog dana. Na ovo radno mjesto prešla je s mjesta zamjenice direktora ACI marine Dubrovnik, pa je bilo logično da novu marinu preuzme netko tko već dobro poznaje nautičko tržište i poslovanje. Ocjene marine su odlične, kao i njezinih pratećih sadržaja.

Ovo je specifična vrsta marine. Pojam stalnoga gosta se gotovo izgubio, i u nautici, i u turizmu općenito. ACI marina Slano je jedinstven primjer, jer je većina naših gostiju upravo stalna, od onih koji su došli na godinu, pa produljili ugovore već treći put zaredom, do onih koji su bili u tranzitu, a na kraju ostali mjesec, šest mjeseci, godinu pa i više. U ove četiri godine imali smo neprestan porast broja brodova na stalnim vezovima. Trenutno imamo 140 brodova na godišnjem vezu. Dvadesetak ih je na mjesečnim vezovima i popunjeno je više od 90 posto vezova. Slobodni su samo oni na vanjskom valobranu, a oni su predviđeni samo za tranzit, odnosno dnevne vezove. Ukupni kapacitet je 193 veza.

Tko su ljudi koji dolaze na vez u marinu Slano?

Najveći je broj stranaca, manje je domaćih. Domaći ovdje vezuju brodove jer su im Elafiti blizu. Puno je jednostavnije iz Slanoga isploviti prema Mljetu i Šipanu, nego iz ACI marine u Komolcu, odakle samo do mosta ima 30 minuta plovidbe. Stranih je gostiju 80, a domaćih 20 posto. Pretežno su to Nijemci i Austrijanci, imamo i dosta Engleza, Skandinavaca a u zadnje vrijeme i Amerikanaca. Mislim da svi “bježe” od svojih matičnih zemalja jer im odgovara naša klima i priroda, a mahom su iz unutrašnjosti zemalja iz kojih dolaze.

A cijene?

Cijene nisu razlog jer Hrvatska više nije jeftina destinacija. Grčka i Turska su tržišta koja nam “prijete” i moramo biti pametni, a to znači da svaku cijenu mora slijediti adekvatna kvaliteta pružanja usluga Treba obilaziti i druge destinacije, u Italiji, Njemačkoj i Francuskoj, vidjeti i okusiti što drugi nude, te kvalitetom biti uz bok nama konkurentnim destinacijama.

Što je s pristupnom cestom oko koje je bilo sukoba s Općinom?

Ako je i bilo sukoba s Općinom isti više ne postoji.  Radovi na izgradnji dvotračne ceste do marine već su započeli, a dovršetak radova očekujemo do početka iduće sezone. Moram napomenuti da se samo zajedničkom suradnjom lokalne zajednice i gospodarstvenika, u ovom slučaju ACI-ja, može ići naprijed te da je zajednička suradnja put ka daljnjem razvoju destinacije i marine..

Koje sve sadržaje nudi marina u Slanomu?

Nekoliko je prostora u najmu. U marini posluju dvije čarter agencije i restoran. Tu je trgovina nautičke opreme, a moguće je dobiti i servis za plovila. Dobili smo građevinsku dozvolu za gradnju četiri nova poslovna i četiri skladišna prostora na parkingu. ACI funkcionira na principu koncesija jer smo na koncesijskom području. Tu je i praonica rublja, servis za čišćenje plovila, najam bicikla i automobila. Nemamo smještajne kapacitete, iako dosta marina po Jadranu ima sobe i apartmane. To bi bilo isplativo, ali naša marina je na malom prostoru. Nemamo ni suhi vez jer nemamo prostora, a zbog tog nedostatka po kategorizaciji imamo samo tri zvjezdice.

Sama marina ima 12 djelatnika, uz zaposlenike u tvrtkama u najmu. Svi smo stalno zaposleni, a po potrebi uzmemo jednog ili dvoje sezonaca. Pola naših zaposlenika je iz Primorja, druga polovina iz Dubrovnika. Do Slanoga je u prosjeku tek pola sata vožnje.

Obostrana korist

Marina radi cijelu godinu i otvorenog je tipa, ali nema puno šetača, možda misle da se ne smije ulaziti u marinu, popiti kava... A i cijene su jako povoljne. Rampa je tu iz sigurnosnih razloga, ali svi su dobrodošli. Mene čudi da nema više šetača. Možda je problem što šetnica iz mjesta nije povezana s marinom. Nadam se da će u budućnosti ta šetnica biti spojena s marinom. Primijetila sam i da ljudi imaju predrasudu ekskluzivnosti, očekuju skupoću, ali ovdje su cijene pristojne.

Kakve su cijene vezova?

U odnosu na  konkurenciju, naše su cijene ipak nešto niže, ovisno o kategoriji i vrsti veza. To i jest nagnalo mnoge nautičare da presele brodove k nama, naravno uz činjenicu da je riječ o novoj marini smještenoj u jednoj ugodnoj i pitomoj destinaciji.

U početku je postojao otpor dijela stanovništva Slanoga, koje je bilo protiv marine?

Marine se obično grade u već izgrađenoj destinaciji, a nova marina ide za imenom mjesta jer time dobiva osiguranu popularnost. Slano prije izgradnje ACI-jeve marine nije bilo prepoznato kao nautička destinacija. Marina Slano doprinijela je prepoznatljivosti i atraktivnosti Slanog ne samo u nautičkom već i u općenito turističkom smislu. Također, otvaranje marine generiralo je povećanje broja usluga, koje nudi samo mjesto baš zbog marine, odnosno gostiju marine. Svakodnevno imamo turistički sajam od stotinjak ljudi u marini i to treba znati iskoristiti, ne samo ACI već i lokalna zajednica i gospodarstvo.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. travanj 2024 14:56