Prilozi Auto moto

Honda CR-V Hybrid

Dizelski motor postao je besmislen: Japanci hibridnim modelom ponudili još štedljivije vozilo

Honda CR-V Hybrid

Gotovo neprimjetno dizel je nestao iz Hondine ponude CR-V-a. Doduše, uz nevjerojatno štedljivi benzinski 1,5-litreni turbobenzinac, skuplja investicija u dizelski motor postala je besmislena. Sad su hibridnim modelom ponudili još štedljivije vozilo također dostupno s pet ili sedam sjedala.

Osnova svega je sustav Honda Hybrid Performance koji koristi inteligentnu tehnologiju Multi-Mode Drive (i-MMD) za neprimjetno prelaženje između izvora napajanja. Sustav kombinira dva snažna elektromotora i iznimno učinkovit 2,0-litreni benzinski motor i-VTEC s Atkinsonovim ciklusom rada.

Novorazvijeni motor razvija 145 KS i 175 Nm, a maksimalna snaga elektromotora iznosi 184 KS (135 kW) s okretnim momentom od 315 Nm. Umjesto konvencionalnog prijenosa, jedan omjer fiksnog prijenosa stvara izravnu vezu između pokretnih dijelova, što rezultira glatkijim prijenosom momenta. Ovaj format znači da je Hondin sustav rafiniraniji od planetarnog e-CVT-a koji se obično nalazi u drugim hibridnim vozilima.

U većini situacija u gradskoj vožnji, CR-V Hybrid će automatski prijeći između hibridnog pogona i pogona EV, kako bi bio što učinkovitiji. U hibridnom pogonu višak snage benzinskog motora također se može preusmjeriti kako bi se baterija napunila preko generatora. Način rada na benzinski motor je najučinkovitiji za krstarenje autocestama i brzim cestama.

Kod umjerene vožnje obično će raditi u EV pogonu više od polovice vremena, dok će na većim brzinama automobil biti u EV pogonu otprilike jednu trećinu vremena. Upravljački softver i-MMD sustava stalno će odlučivati ​​kada će se miješati između tih načina kako bi se povećala učinkovitost ovisno o situaciji i okolini, bez uplitanja vozača. Polugicama iza upravljača se može usporavati i time se učinkovitije pune baterije nego samo energijom iz kočenja.

Inženjeri na CR-V hibridnom programu su uspjeli postići da prijenos između izvora napajanja – uključujući i funkciju zaustavljanja motora u stanju mirovanja – bude gotovo neprimjetan za putnike. Glatki prijenos okretnog momenta znači da nema nepoželjnih povratnih informacija putem pedala ili upravljača, a gotovo tihi pogon znači da CR-V Hybrid ima izvanrednu mirnoću rada i vožnje.

Sustav i-MMD podešen je kako bi osigurao linearni osjećaj kroz ubrzanje, s optimiziranom kalibracijom između ulaza gasa i odziva pogonskog sklopa, kako bi se osiguralo da buka motora odgovara očekivanjima vozača. U poglavlju koje je zapravo najbitnije, onome o učinkovitosti, Honda briljira.

U kombiniranom ciklusu revidiranog NEDC testa, model s prednjim pogonom postiže emisiju CO2 od 120 g/km i službenu prosječnu potrošnju goriva od 5,3 l/100 km. Hibrid s pogonom na sva četiri kotača ima emisiju CO2 od 126 g/km i prosječnu potrošnju goriva od 5,5 l/100 km.

Interijer je različit od klasičnog modela. Umjesto ručice mjenjača su prekidači za odabir pogona, a različita je i ploča s instrumentima. Hibridna verzija CR-V-a ima jedinstveni zaslon s informacijama (DII) koji prikazuje trenutni status pogona i omogućuje vozaču da razumije kako se izvori energije kombiniraju kod pogona vozila.

Očitanje prikazuje punjenje litij-ionske baterije, grafički prikaz trenutnog protoka snage i stanje napunjenosti sustava. Paketi opreme su Comfort, Elegance Navi, Lifestyle i Executive. Naravno, kao i kod benzinske verzije, standard u svim razinama opreme je mnogo toga, od automatske klime pa do aluminijskih naplataka i potpunog električnog i sigurnosnog paketa.

Tu je i sustav Honda Sensing. On ima niz sigurnosnih značajki koje uključuju automatsko kočenje za ublažavanje sudara ili sprječavanje naleta na vozilo ispred ili pješake, upozorenje na sudar prema naprijed, pomoć pri zadržavanju trake, upozorenje o napuštanju trake, adaptivni tempomat i prepoznavanje prometnih znakova.

I cijene u Hrvatskoj su ugodno iznenađenje. One se kreću od 260.690 kuna, koliko stoji model s prednjim pogonom i opremom Comfort, dok za top model s opremom Executive i pogonom na sve kotače treba dati 353.990 kuna.

 

Hondina i-MMD tehnologija

Unikatna Hondina i-MMD tehnologija tako je nazvana jer se inteligentno i automatski prebacuje između triju načina vožnje kako bi se osigurala najveća moguća učinkovitost. U električnom režimu rada, EV pogon, energiju crpi iz litij-ionskog akumulatora za napajanje električnog pogona i pogoni kotače dok je isključen benzinski motorom.

Kod hibridnog pogona, benzinski motor pokreće drugi generator koji dopunjuje električnu energiju iz baterije, dok kod motornog pogona mehanizam zatvarača na kvačilu stvara izravnu vezu između benzinskog motora i kotača.

 

Naslovnica Auto moto