Prilozi Auto moto

RENAULT MEGANE 1.3 TCe INTENS

Testirali smo: turbobenzinac oduševljava mirnim radom, solidnim ubrzanjima i pristojnom potrošnjom

RENAULT MEGANE 1.3 TCe INTENS

Megane četvrte generacije glavni je Renaultov prodajni adut o kojem mnogo toga ovisi, tako da su se Francuzi svojski potrudili napraviti što bolji automobil koji će opasno konkurirati u kompaktnom segmentu. 

Ono što odmah privlači pozornost je kompaktnost vanjštine vrlo modernog, raskošnog dizajna. Maska je apsolutno u stilu najluksuznijih Renaultovih perjanica Espacea i Talismana, a oduševljavaju stražnja svjetla ispod kojih se podvlači LED linija koja danju i noću osigurava posebnu, specifičnu privlačnost automobila.

Međutim, nakon više od dvije godine Megane je na tržištu dobio ono što mu je nedostajalo, a radi se o motorizaciji. Naime, u suradnji s Daimlerom razvijen je 4-cilindarski turbobenzinac s dvije izlazne snage: 100 i 140 KS koji oduševljava mirnim radom, solidnim ubrzanjima i pristojnom potrošnjom.

Zahvaljujući prelasku na WLTP ciklus, u povijest je otišao solidni, ali pomalo anemični i ekološki nepodobniji 1,2-litreni TCe turbobenzinac, a u ponudu je ubačen znatno uvjerljiviji 1,3-litreni TCe sa 100 i 140 KS. Izvrsni 1,5-litreni dCi turbodizelaš konačno je dobio ozbiljnu turbobenzinsku konkurenciju koja bi mu u budućnosti mogla preuzeti titulu najpoželjnije motorizacije, posebice u snažnijoj varijanti kakva je bila skrivena ispod poklopca našega testnog Meganea.

Novorazvijeni turbobenzinac nastao iz suradnje s Daimlerom može se pohvaliti naprednom konstrukcijom. Ugrađivanje sustava izravnog ubrizgavanja pod tlakom od 250 bara, filtra čađe te promjenjivog vremena otvaranja ventila (VVT) rezultiralo je boljim performansama, manjom emisijom štetnih plinova i skromnijom potrošnjom.

Benzinac radi izrazito uglađeno i bez trzaja razvija brzinu, spremno ubrzava i pri nižim „đirima“, te je spreman ponuditi i dozu zabave uz zdravih 140 KS. Ovaj snažniji turbobenzinac uz 140 „konja“ raspolaže i okretnim momentom od 240 Nm raspoloživih već pri 1600 „điri“.

U vožnji turbobenzinac ima odličnu podršku u dobro proračunatom 6-stupanjskom ručnom mjenjaču, koji bez problema klizi kroz stupnjeve i bez pogovora udovoljava vozaču. U ovoj kombinaciji Megane ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 205 km/h.

Pri tom mu ni potrošnja nije prevelika, oko 6,5 l/100 km, ali se pri tom treba uzeti u obzir činjenica da smo najveći broj kilometara napravili na autocesti gdje potrošnja raste. Vozaču odgovara i primjereno kruta karoserija, izravan upravljač, te nešto tvrđe podešen ovjes od onog koji smo susretali u prijašnjim generacijama francuskog kompakta.

Vozački ozbiljno je ponuđeno sve što treba, naročito u bogatom paketu opreme Intens koja u ovom trenutku dodatno profitira od inače doplatne, a sad besplatne navigacije. Megane s 1,3-litrenim TCe turbobenzincem od 140 KS, ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva i paketom opreme Intens košta 21.190 eura. Od dodatne opreme Megane je imao samo metalik boju i automatsku parkirnu kočnicu tako da mu je na kraju cijena 21.895 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbobenzinski, 16V

Obujam: 1332 ccm

Snaga: 140 KS pri 5000/min

Okretni moment: 240 Nm pri 1600/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4340 mm x 1810 mm x 1450 mm

Međuosovinski razmak: 2670 mm

Prtljažnik: 384/1247 l

Ubrzanje: 9,5 s

Najveća brzina: 205 km/h

Potrošnja: 5,6 l/100 km

Cijena: testni model 21.190 eura, s doplatama 21.895 eura

Naslovnica Auto moto