Prilozi Auto moto

MAZDA 3 2.0 SKYACTIVE - G122 PLUS

Testirali smo: japanski kompakt s pet vrata oduševljava atraktivnim dizajnom, ali i atmosferskim benzincem

MAZDA 3 2.0 SKYACTIVE - G122 PLUS

Prva generacija Mazdine „trojke“ koja je lansirana 2003. godine samo u Europi prodana je u više od milijun primjeraka do kraja 2018., dok na globalnoj razini ta brojka prelazi šest milijuna primjeraka. 

Spomenute brojke dovoljno govore o kvaliteti i popularnosti koju uživa Mazdin bestseler čije smo četvrto generacijsko izdanje ovog puta testirali u hatchback verziji s 2,0-litrenim atmosferskim benzincem opremljenim mild hibridnim sustavom i deaktivacijom dva cilindra. Peterovratnoj verziji se na tržištu odnedavno priključila i limuzinska inačica ovoga japanskog kompakta za koju se pretpostavlja da će činiti više od 50 posto prodaje.

S obzirom na to da se aktualna „trojka“ iz 2013. godine pokazala vrlo uspješnom, po istoj ideji je nastavljen razvoj novog modela na novoj platformi međuosovinskog razmaka od čak 273 centimetra. To je najveći međuosovinski razmak u klasi. Novi dizajn donio je i djelomice promijenjen odnos dimenzija i proporcija.

Model s pet vrata sada je kraći za centimetar pa broji 446 cm i niži za dva i pol centimetra, dok širina u odnosu na treću generaciju nije mijenjana. Za nove proporcije najviše je zapravo zaslužna potpuno nova platforma, međuosovinskog razmaka većeg dva i pol centimetra i nešto šireg traga kotača.

U biti nova „trojka“ je dužinom i veličinom nove platforme gotovo najveća u segmentu. Iako bi se na osnovi toga očekivalo više prostora u unutrašnjosti, nepravedno bi bilo kazati da mjesta u unutrašnjosti nema dovoljno. Pa čak i na stražnjoj klupi. Prtljažnik mjeri 358 litara, što je nominalno donji razred ove klase, ali reklo bi se prema rasporedu da ima barem 50-ak litara više posebno zbog pravilnog oblika i ravne podnice.

Minimalističko, ali otmjeno i funkcionalno vozačko okruženje skrojeno je radi boljeg doživljaja vožnje, bez previše detalja i tipki. Jednostavnost, na prvom mjestu klasičan izgled digitalnih i grafički djelomice promjenjivih instrumenata napravljen je s ciljem da što manje odvraća pozornost s ceste.

Kontrole automatske klime i grijanja sjedala i volana izdvojena su na zaseban panel, a podešavanje, je kao i sve ostalo, vrlo jednostavno. Info ekran multimedije i navigacije postavljen je u stilu položenog mobitela i dosta je daleko na armaturi pa se ponekad čini malim. Nije dodirni već se surfa kontrolerom na središnjem grebenu.

Hatchback verziju pokreće već ranije spomenuti 2,0-litreni atmosferski benzinac koji je čista egzotika u svijetu downsizinga, ali je opremljen 48-voltnom mildhibrid tehnologijom s litij-ionskom baterijom u koju se akumulira energija nastala kočenjem i putem konvertera i pomoćnog generatora (1,7 kW) koristi za lakše kretanje i ubrzanje, te deaktivaciju dva cilindra u fazi defanzivne vožnje.

Bez posebne pažnje ne može se zamijetiti prelazak na rad motora s dva cilindra s obzirom na to da su vibracije potpuno prigušene. U ovoj klasi 2,0-litreni benzinci su obično na vrhu ponude dok su kod Mazde 3 početak, a atmosferski agregat jedan je od posljednjih takvih na tržištu.

Mazdin motor oduševljava izbalansiranošću, bez obzira što nema eksplozivnost turbomotora. Kupcu koji gleda na potrošnju, uglađenost i mirnoću vožnje to je potpuno nebitno, jer brzinu i „đire“ nabire ujednačeno, lagano i profinjeno. „Trojka“ s ovim atmosferskim benzincem snage 122 KS i okretnim momentom od 213 Nm raspoloživih pri 4000 „điri“ ubrzava od 0 do 100 km/h za 10,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 197 km/h uz prosječnu potrošnju od 6,3 l/100 km.

Mazda 3 je najbogatije opremljen automobil u kompaktnoj klasi kada se gleda osnovni model. Vlasnik bazne opreme može računati na sve što imaju vlasnici prijašnjeg modela u visokoj opremi Revolution, pa i koji detalj više.

Naime, startna cijena Mazde 3 s paketom Plus i benzincem G122 (122 KS) na koji se može nadograđivati paket Sound, Style, Safety i Luxury je 21.685 eura. Inače, testni model s benzincem od 122 KS, odličnim ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i paketom opreme Plus košta 23.095 eura. 

Uz dodatnu opremu kao što su metalik crvena boja Soul Crystal, paket Sound (hi-fi Bose + subwoofer), paket Style (prilagodljiva LED svjetla), paket Safety (panorama kamera, automatsko kočenje u gradu, upozorenje na umor...), paket Luxury (koža, električno podesiva sjedala s memorijom, head-up displej...) i još neke sitnice cijena testne Mazde 3 penje se na 28.025 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, benzinski atmosferski i mild hibrid tehnologija (48V), 16V

Obujam: 1998 ccm

Snaga: 122 KS pri 6000/min

Okretni moment: 213 Nm pri 4000/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4460 mm x 1795 mm x 1435 mm

Međuosovinski razmak: 2725 mm

Prtljažnik: 358 l

Ubrzanje: 10,4 s

Najveća brzina: 197 km/h

Potrošnja: 6,3 l/100 km

Cijena: testni model 23.095 eura, s doplatama 28.025 eura

Naslovnica Auto moto