Prilozi Auto moto

OPEL CROSSLAND X 1.5 TURBO D 120 godina

Testirali smo: slavljenička izvedba crossovera

OPEL CROSSLAND X 1.5 TURBO D 120 godina

Crossland X prvi je Opel lansiran pod okriljem francuskoga koncerna PSA Peugeot Citroen kojemu je osnovna platforma kao kod Peugeota 2008 i novog Citroena C3 Aircross. Francuzi su “donirali” platformu, motore, mjenjače i niz sekundarnih tehnologija, pa i poneki srodni element interijera. I tu priča o zajedničkim komponentama prestaje. Sve ostalo, uključujući i dizajn, napravljeno je po njemačkom receptu.

U startu nudi bitno drukčiji osjećaj za upravljačem od svoje francuske braće. U unutrašnjosti sve izgleda “opelovski”, dizajn prekidača i instrumentne ploče jednak je onome iz vremena kad je “njemačkom” tvrtkom drmao General Motors, a prepoznatljiv je čak i karakterističan miris plastike po kojem znalci i zatvorenih očiju mogu zaključiti da sjede u Opelu.

Osim toga, i ovjes je uštiman po Opelovim standardima, te je nešto tvrđi nego kod vozila iz PSA grupacije, ali još uvijek dovoljno udoban da susreti s uspornicima i penjanje na “korniže” nogostupa ne budu pretjerano neugodno iskustvo.

U slučaju testnog Crosslanda X, oprema je bila podređena proslavi 120. godišnjice postojanja tvrtke s logom munje. Izvedba 120 godina dodatak je na osnovnu, ali solidnu opremu Enjoy (ručna klima, tempomat, staklo i retrovizori na struju...) koju obogaćuju atraktivni 16-colni alu naplatci, koža na upravljaču, dvobojna karoserija i niz prigodnih estetskih dodataka, poput ukrasnih letvica na pragovima ili podnih prostirki.

Uz pokoji dodatak s popisa doplata ponuđeno je iznimno udobno okruženje, čemu pridonose i visoka pozicija za upravljačem te precizna izrada. Ulaganje u parkirnu kameru i senzore prilično se isplati uz poveliki stražnji nosač krova, koji jest dizajnerski efektan, ali ne pridonosi preglednosti pri manevriranju na parkiralištu. Uz jedan od većih međuosovinskih razmaka u klasi (2604 mm), Crossland X nudi i solidan prostor na stražnjim sjedalima, te iskoristiv prtljažnik osnovnog obujma 410 litara koji može narasti na 1255 litara.

Opel polako, ali sigurno iz ponude agregata izbacuje ostavštinu General Motorsa, tako da je 1,6-litreni CDTI turbodizelaš zamijenjen 1,5-litrenim “turbakom” proizišlim iz suradnje Forda i PSA grupacije. Novi turbodizelaš podjednako je tih, uglađen i štedljiv kao prethodnik 1,6-litreni CDTI, koji zbog novonastale situacije izlazi iz uporabe nakon samo šest godina.

Ipak, za njim nitko neće plakati, jer i novi agregat čak i u slabijoj izvedbi od 102 KS i 250 Nm okretnog momenta lako povuče povišenu figuru Crosslanda X. Od ovog agregata ne treba očekivati sportske rezultate, ali snage ima više nego dovoljno za udobno obiteljsko krstarenje.

Ugodnim se pokazao i 6-stupanjski ručni mjenjač (automatski mjenjač dolazi sa snažnijim dizelašem od 120 KS). Za ubrzanje od 0 do 100 km/h slavljeničkom crossoveru treba 11,7 sekundi, a postiže maksimalnu brzinu od 178 km/h. Slavljenička izvedba uz 120 godina nudi se i uz ostale motore u ponudi, a najpovoljnija je uz 1,2-litreni atmosferski benzinac od 81 KS uparen s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem i košta 17.080 eura.

Inače, cijena testnog modela je 19.595 eura, a zbog doplata na kraju iznosi 22.895 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1499 ccm

Snaga: 102 KS pri 3750/min

Okretni moment: 250 Nm pri 1750/min

Mjenjač: ručni, 6 brzina

Pogon: prednji

Dimenzije: 4212 x 1765 x 1605 mm

Međuosovinski razmak: 2604 mm

Prtljažnik: 410/520/1255 l

Ubrzanje: 11,7 s

Najveća brzina: 178 km/h

Potrošnja: 5,6 l/100 km

Cijena: testni model 19.595 eura, s doplatama 22.895 eura

Naslovnica Auto moto