Prilozi Auto moto

HYUNDAI KONA HYBRID

Štedljiva do krajnjih granica: ukupna izlazna snaga hibridnog sklopa je 141 KS

HYUNDAI KONA HYBRID

Hyundai je s hibridnom verzijom zaokružio ponudu kompaktnog SUV-a Kona nakon što je 2017. predstavljena inačica s benzinskim i dizelskim agregatom, a godinu kasnije i potpuno električna izvedba. 

Radi se o pogonskom sklopu koji se već koristi u tehnološkom bratu blizancu Kiji Niro.

Dakle, hibridnu verziju Kone pokreće 1,6-litreni GDI atmosferski 4-cilindarski benzinac snage 105 KS i 147 Nm okretnog momenta u kombinaciji s elektromotorom snage 43,5 KS, s maksimalnim okretnim momentom od 170 Nm. Ukupna izlazna snaga hibridnog sklopa je 141 KS uz okretni moment od 265 Nm.

Za razliku od drugih proizvođača hibridnih vozila koji koriste bestupanjski automatski mjenjač (CVT), Hyundai je ugradio 6-stupanjski automatski s dvostrukom spojkom. U praksi, to znači da u kabinu ne dopire onaj neugodni „skuteraški“ zvuk, već je dojam kao da vozite benzinca s automatikom, a stupnjeve možete mijenjati kada god poželite, bilo pomicanjem ručice mjenjača naprijed-nazad, bilo korištenjem polugica iza upravljača.

Snaga pogonskog sklopa prenosi se na prednje kotače, a pomicanjem ručice mjenjača ulijevo aktivira se mod Sport. Osim toga, hibridna Kona raspolaže litij-ionskom polimer baterijom kapaciteta 1,56 kWh, koja pruža izvanredne performanse punjenja i pražnjenja, optimizirajući izlaz visokonaponske baterije i omogućava brzu regeneraciju.

S hibridnim sklopom Kona ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 160 km/h. Pritom mu je prosječna potrošnja od 3,9 l/100 km s kotačima od 16 cola, odnosno 4,3 l/100 km s 18-colnim kotačima prema sustavu NEDC. To je ekvivalent emisiji CO2 između 90 i 99 g/km, ovisno o veličini kotača.

Hyundai je također dodao novu opremu u Konu Hybrid, uključujući aplikacijski sustav Blue-Link i veći instrument za prikazivanje specifičnih podataka o hibridu. Opcijski infotainment sustav (10,25 inča) također dolazi s ekološki potpomognutom vožnjom, koja upozorava vozača kada se postigne brzina za optimalnu vožnju ili kada kočnica služi za minimalnu uštedu goriva.

Uključeno je bežično punjenje pametnih telefona, kao i specifične boje unutrašnjosti hibridnog modela, kao i ukrasi i nadogradnje paketa pomoći. Izvana hibridna verzija Kone dužine 4165 milimetara izgleda identično onoj s benzinskim ili dizelskim motorom.

Hibridna Kona u unutrašnjosti nudi puno mjesta za dvoje odraslih ljudi na stražnjoj klupi, kao i za vozača i suvozača. Međutim, to nije nikakvo iznenađenje s obzirom na to da je njegova platforma dizajnirana od samog početka za prihvat baterije.

Unutrašnjost je u velikoj mjeri nepromijenjena u odnosu na benzinski automobil, s jeftinijom plastikom koja se uglavnom nalazi ispod vidnog polja i mekšim materijalima nadohvat ruke. Paket boja jedinstven kod hibrida dodaje bijele naglaske oko ventilacijskih otvora i odabir stupnjeva prijenosa.

Cijena hibridne verzije Kone još nije poznata, ali će u svakom slučaju biti jeftinija od električne verzije.

Naslovnica Auto moto