Prilozi Auto moto

SUZUKI JIMNY 1.5 4WD GLX

Testirali smo: gospodar bespuća bez prave konkurencije

SUZUKI JIMNY 1.5 4WD GLX

Kad bi se laički definicija terenca mogla objasniti kao vozilo s dva mjenjača, onda je to upravo Suzuki Jimny koji je u najnovijem izdanju zadržao sve off-road karakteristike.

Uz to ostala je i kruta šasija kao glavno obilježje klasičnih terenaca. S četvrtom generacijom Jimnyja nastavljena je tradicija duga gotovo pola stoljeća, pošto se prvi model pojavio davne 1970. godine. Treća generacija Jimnyja zadržala se na tržištu puna dva desetljeća. Kruta šasija, pogon 4x4 s redukcijom omjera mjenjača i mali gabariti kutijastog oblika karoserije ostali su konstanta koju je zadržao i novi model.

Retro interpretacija tradicionalno robusne i pomalo vojničke izvedbe oduševljava sve redom, a snažno podsjeća na Mercedes G-klase samo u smanjenom izdanju. Simpatična kutijasta karoserija, malo kraća, šira i viša od prijašnje približava Jimny i urbanoj vozačkoj publici.

S obzirom na skromne gabarite i izvornu terensku koncepciju podvozja i pogona, kao na pravim, velikim terencima (samonosiva karoserija s odvojenom šasijom, s čeličnim uzdužnim ramenima i rešetkastim pojačanjima, krute osovine sprijeda i straga, reduktor, uzdužno postavljen motor...) Jimny nema pravog konkurenta. Lada Niva se ne prodaje na našem tržištu, a Jeep Wrangler i slični njemu su preveliki i preskupi.

Karoserija mu je 4,5 centimetara kraća (3645 mm) nego kod prethodnika, ali je istodobno toliko i šira (1645 cm) i dva centimetra viša (1720 mm). Međuosovinski razmak je ostao isti – 2250 mm, a zanimljivo je da se taj razmak uopće nije mijenjao i da je identičan onom preuzetom od vojnog Jeepa Willisa koji se koristio u Drugom svjetskom ratu.

Doplatna dvobojna karoserija u kombinaciji limeta-žute boje, crnog krova i skuplje opreme GLX (aluminijski naplatci, LED svjetla, tamna stakla...) daju mu efektan izgled i kao takav postao je lovac na poglede. Osnovni prostor za prtljagu, obujma 85 litara, može se proširiti preklapanjem stražnjeg sjedala, stvarajući 377 litara prtljažnog prostora, što je 53 litre više nego kod prethodnika. Nasloni stražnjih sjedala i prtljažnika na podu su obloženi plastikom, radi lakšeg uklanjanja prljavštine.

U boljem paketu GLX doživljaj za volanom je, što se opreme tiče, kao u skupljem gradskom miniju. Pružen je sav komfor automatske klimatizacije i multimedije, s kožnim volanom. Klasični terenac posebno je omiljen među lovcima, ali i u javnim tvrtkama s čestim terenskim poslovima pošto za njega nema prepreka jer prolazi tamo gdje ni divokoza ne može. Uz podnicu koja je odignuta od tla 21 centimetar, te osjetno veći prilazni i silazni kutovi na novom modelu (37 i 49 stupnjeva), kao i mala masa vozila omogućavaju mu savladavanje i najtežih prepreka.

Uzdužno postavljen benzinski atmosferski motor pogodniji je za naporniju vožnju terenom od turbomotora, jer na najnižim okretajima daje više momenta i efikasnije se izvlači iz kompleksnih situacija. Jimnyja pokreće jedan jedini 4-cilindarski atmosferski benzinac od 102 KS, koji raspolaže maksimalnim okretnim momentom od 130 Nm pri 4000 “điri”. Testni model bio je opremljen ručnim 5-stupanjskim mjenjačem, pogonom 4x4 s redukcijom omjera prijenosa i najbogatijim paketom opreme GLX. S ovim motorom Jimny ubrzava do “stotke” za 12,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 145 km/h.

Jimny je zadržao sustav s pogonom na sve kotače s niskim rasponom prijenosa. U usporedbi s 4H načinom, način rada 4L može prenijeti veći okretni moment na gume dok je u nižim zupčanicima, kako bi se postigla bolja vuča na strmim padinama i grubim terenima. Zanimljivo je da je kod pogona na sve kotače došlo do značajnih promjena što se tiče prebacivanja pogona sa stražnjih na prednje kotače i blokadu diferencijala.

U prethodnoj generaciji prebacivanje i izmjena pogona se obavljala električnim putem, ali zbog mogućnosti kidanja žice na teškim terenima koja vodi do reduktora, nova generacija Jimnyja se vratila na mehaničku izmjenu prijenosa pogona. Sada je to opet pravi mjenjač gdje ručica ide direktno na birač brzina na getribu tako da nema poluga, žica ni elektronike. Stoga su i stupnjevi izmjene brzina nešto krući i tvrđi nego prije.

Testni model košta 24.145 eura, a s obzirom na to da je od doplatnih elemenata imao samo dvobojnu karoseriju cijena mu je na kraju 24.545 eura.


Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, atmosferski benzinski, 16V

Obujam: 1462 ccm

Snaga: 102 KS pri 6000/min

Okretni moment: 130 Nm pri 4000/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Pogon: 4x4

Dimenzije: 3645 x 1645 x 1720 mm

Međuosovinski razmak: 2250 mm

Prtljažnik: 85/377 l

Ubrzanje: 12,8 s

Najveća brzina: 145 km/h

Potrošnja: 6,2/6,8/7,7 l/100 km

Cijena: testni model 24.145 eura, s doplatama 24.545 eura

Naslovnica Auto moto