Prilozi Auto moto

HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDi A/T 4x4 N Line

Testirali smo: sportaš, ali samo izgledom

HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDi A/T 4x4 N Line

Hyundai je “izbacio” redizajniranu inačicu Tucsona u atraktivnom N line izdanju, a pristup je jednak kao i kod i30, koji se u N line izvedbi pojavio prije godinu dana. Kao i u mnogim sličnim slučajevima, poput Škodinih modela u izvedbi Monte Carlo, pa RS Line kod Renaulta, potom AMG line kod Mercedesa i da dalje ne nabrajamo, cilj je nizom dizajnerskih dodataka dočarati sportski nastup, koliko god snaga motora smještena ispod prednjeg poklopca bila tek prosječna.

N line kod Tucsona, osim uz 2,0-litreni CRDi agregat od 185 “konja”, nudi se i s najsnažnijim 1,6-litrenim T-GDI turbobenzincem od 177 KS, kao i sa slabijim turbodizelašem od 136 KS. Oprema N line donosi niz šminkerskih detalja, poput crno lakiranih aluminijskih naplataka i mrežaste maske hladnjaka, ali i stražnji spojler, naglašene odbojnike i zatamnjena stražnja stakla.

Ipak, u ovom slučaju treba kazati kako nije naglasak isključivo na sportskoj estetici, nego se korejski proizvođač pobrinuo za to da vozaču i putnicima ništa ne nedostaje. Tu je automatska klima, sjedala su presvučena kožom, pri čemu su prednja grijana, u središtu prednje armature smješten je veliki multimedijski zaslon od osam inča s prikazom stražnje kamere i navigacije, nudi se i mnoštvo sigurnosne elektronike...

Sjedala su iznimno udobna, u što smo se mogli uvjeriti na putovanju iz Splita do Frankfurta i natrag, u više od 2600 prevaljenih kilometara. Tucson, što je otprije poznato, nudi dovoljno centimetara i za ugodan smještaj na stražnjim sjedalima. 

Statusna unutrašnjost

Unutrašnjost već na prvi pogled djeluje statusno, a takav je dojam za upravljačem. Osnovni je obujam prtljažnika obnovljenog Tucsona 513 litara, a preklapanjem naslona stražnjih sjedala taj se prostor povećava na 1560 litara. Sve što se vidi u unutrašnjosti isporučuje se serijski, pa odatle i cijena od 41.830 eura.

Testna N line izvedba bila je s 2,0-litrenim CRDi turbodizelašem od 185 KS koji krasi okretni moment od 400 Nm raspoloživ između 1750 i 2750 “điri”. Agregat uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem odlično se nosi s karoserijom teškom 1,8 tona i nikako nije mrtvo puhalo. S ovim agregatom Tucson ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 201 km/h.

Zadovoljavajući je i prosjek koji smo imali na putovanju do Frankfurta, a iznosio je 7,3 l/100 km, pogotovo kad se zna da je testni automobil raspolagao i s pogonom na sve kotače. Snaga se ravnomjerno prenosi na prednje i stražnje kotače preko Haldex spojke. Kako udaljenost podnice od tla iznosi sasvim primjerenih 17,2 cm, korejski SUV može se voziti izvan asfalta.

Međutim, s niskoprofilnim gumama dimenzija 245/45 ukrašenima alu-naplatcima od 19 cola vozač bi trebao dobro promisliti prije nego što se popne preko rubnika nogostupa, a o odlasku u neku žešću terensku avanturu ili bespuća nema teorije. U našem slučaju pogon 4x4 uglavnom je donosio povećanu potrošnju.

Još uvijek novi 8-stupanjski automatski mjenjač kreće se kroz stupnjeve solidno brzo i bez trzaja, no ipak ostavlja nešto lošiji dojam od izvrsne 7-stupanjske automatike s dvostrukom spojkom koja se nudi uz 1,6-litreni CRDi agregat.

Novi 8-stupanjski automatski mjenjač zamjena je za nekadašnju 6-stupanjsku automatiku koja je s ovim već provjerenim motorom bila uparena prije ovog redizajna. Nova automatika zna biti pomalo neodlučna, osobito pri manevriranju na parkiralištima. Međutim, uz 2,0-litreni turbodizelaš može se izabrati i ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa.

U svakom slučaju, testni Tucson u N line izdanju košta 41.830 eura, dok u kombinaciji s 1,6-litrenim CRDi agregatom stoji 32.000 eura.

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, 16V

Obujam: 1995 ccm

Snaga: 185 KS pri 4000/min

Okretni moment: 400 Nm pri 1750-2750/min

Mjenjač: automatski, 8 stupnjeva

Pogon: 4x4

Dimenzije: 4475 mm x 1850 mm x 1655 mm

Međuosovinski razmak: 2670 mm

Prtljažnik: 513/1503 l

Ubrzanje: 9,5 s

Najveća brzina: 201 km/h

Potrošnja: 7,3 l/100 km

Cijena: testni model 41.830 eura

 

Naslovnica Auto moto