Scena Mozaik

KIA CEE’D 1.6 CRDI LX URBAN

Štedljiv i pouzdan s dosta opreme u osnovnom paketu, a tu je i sedmogodišnje jamstvo

KIA CEE’D 1.6 CRDI LX URBAN

KIA Cee’d mnogi smatraju korejskim Golfom, bio je lani jedan od najprodavanijih automobila kompaktne klase privatnim kupcima u Hrvatskoj.

Druga generacija Cee’da lansirana je 2012. godine, ali kako vrijeme leti, vrlo brzo su prošle prve tri godine, a korejski Golf je već u drugoj godini otkako je redizajniran u Kijinu centru u Njemačkoj.

Naravno, zadržao je sve karakteristike koje su po ukusu europskih kupaca, a uz to se i dalje kočoperi naljepnicom sa sedmogodišnjim jamstvom koje još uvijek ne daje niti jedan proizvođač.

Prilikom faceliftinga izvana su obavljene manje korekcije, dok je unutrašnjost podignuta na višu razinu zahvaljujući kvalitetnijim materijalima i preciznijoj završnoj obradi.

Testni model bio je opremljen paketom LX Urban tako da je dobio LED dnevna svjetla i projekcijska prednja svjetla s dodatnim osvjetljenjem kuta skretanja (static bending lamp). Cee’d je zadržao u svim karoserijskim inačicama sportski i dinamičan dizajn. 

Veća kvaliteta unutrašnjosti

Osim vanjštine, blago je dotjerana i jedna od najprivlačnijih i najprostranijih unutrašnjosti u ovoj klasi. Interijer i dalje bliješti od kromiranih i lakiranih detalja, te pršti od obilja opreme i tipki. Kvaliteta elemenata u interijeru je podignuta na višu razinu, tako da je na vrlo malo mjesta primjetna malo tvrđa plastika koja je ipak dobro zakamuflirana.

Zaštita od buke podignuta je na višu razinu tako da je vožnja puno ugodnija. Ovog puta na testu smo imali inačicu sa snažnijim 1.6-litrenim turbodizelašem s common-rail sustavom izravnog ubrizgavanja goriva snage 136 KS.

Pogonski agregat, 4-cilindarski turbodizelaš s okretnim momentom od 280 Nm između 1500 i 3000 „điri“, osim što pršti snagom vrlo je štedljiv i uglađenog rada. Uparen sa dobro odmjerenim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem snažniji turbodizelaš (u ponudi je i slabiji sa 110 KS) odlično vuče i ubrzava, a idealan je za duga krstarenja autocestama.

Naime, buka u kabini gotovo da se i ne čuje, a motor će u svakom momentu, bez obzira u kojem se stupnju prijenosa nalazio, povući bez problema. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 197 km/h.

Kad ga se ne forsira, potrošnja mu je doista niska, naravno ne kao u tvorničkim podacima, ali na otvorenoj cesti se „vrti“ oko 5,5 l/100 km. Ovjes mu je odlično podešen tako da pruža maksimalnu udobnost za pet osoba.

U osnovnom modelu Cee’d sadrži velik broj sigurnosnih sustava, između ostalog ABS, EBD, ESC (elektronička stabilnost vozila), TCS (sustav proklizavanja pogonskih kotača, HAC – pomoć pri kretanju na uzbrdici, BAS (automatsko pojačavanje sile kočenja), a tu su zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni airbagovi, kao i zračne zavjese. Za komfor brine se ručna klima, radio s komandama na upravljaču, bluetooth...

Testni model s 1.6-litrenim turbodizelašem i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, te paketom LX Urban u akciji košta 120.990 kuna, dok mu je inače cijena 133.990 kune. S istim paketom opreme, ali 1.4-litrenim atmosferskim benzincem od 100 KS akcijska cijena Cee’da je 106.990 kuna pri čemu je ušteda 13.000 kuna.

Tehničke karakteristike

Motor: 4-cilindarski, turbodizelski, common-rail, 16V
Obujam: 1582 ccm
Snaga: 136 KS pri 4000/min
Okretni moment: 280 Nm pri 1500-3000/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Pogon: prednji
Dimenzije: 4310 x 1780 x 1470 mm
Međuosovinski razmak: 2650 mm
Ubrzanje: 9,8 s
Najveća brzina: 197 km/h
Potrošnja: 3,6/4,0/4,7 l/100 km
Prtljažnik: 380/1318 l
Cijena: 133.990 kuna (120.990 kuna u akciji)

Naslovnica Mozaik