Scena Mozaik

Kralj kompaktne klase

Golf opet udario nova pravila i zadao glavobolju konkurenciji

Kralj kompaktne klase

Danas je Golf klasa, odnosno kompaktna klasa, jedna od najkonkurentnijih na tržištu. Među velikim globalnim igračima ne postoji proizvođač koji u ponudi nema svojeg predstavnika u tom razredu. U takvoj situaciji ni Volkswagenu nije lako obraniti poziciju koju desetljećima drži njegov najpopularniji model.

Model čija je sedma generacija predstavljena još 2012. vizualno je tek lagano osvježen. Kad to kažemo, ponajprije mislimo na vanjštinu. Promjene su diskretne, no oku ipak vidljive, od oštrijih linija, do opcijskih LED svjetala umjesto dosadašnjih ksenonskih.

Ništa spektakularno, no fanovi ovog njemačkog bestselera nisu naviknuti na tektonske promjene, a ovo je ionako samo neizbježni facelift. Iako promjene nisu velike, one su efektne, u što smo se uvjerili vožnjom gradskim ulicama gdje smo, iako u automobilu koji je u klasi konfekcije, privlačili pažnju i poglede.

Korak od sedam milja napravljen je u interijeru. Sve postaje jasnije čim sjednete za upravljač. Odmah se uoči središnji zaslon osjetljiv na dodir, koji je sada većih dimenzija. On je zapravo upravljački dio radio-navigacijskog i online sustava kojim se prvi put u kompaktnoj klasi može upravljati čak i gestama ruku.

Spektar online usluga i aplikacija širok je do te mjere da će budući vlasnici videovezom moći provjeriti tko je na njihovu kućnom pragu, te iz automobila otključati vrata članu obitelji ili pak majstoru od povjerenja.

Naravno, ovo funkcionira samo ako je i vaš dom odgovarajuće automatiziran. Jedna od dostupnih usluga Karnet sustava sigurno će razveseliti brižne roditelje, jer mogu pratiti brzinu kojom mlađi članovi obitelji upravljaju vozilom.

Tu nije kraj popisu visokotehnoloških rješenja kojima je novi Golf opet udario nova pravila i zadao glavobolju konkurenciji. Zahvaljujući pametnim sustavima kojima je teško upamtiti nazive, čak možete isprobati i djelomično automatiziranu vožnju.

Primjerice, kod modela s DSG mjenjačem dostupan je sustav koji pri brzinama do 60 kilometara na sat samostalno dozira gas i kočnicu, održavajući siguran razmak u odnosu na vozilo ispred vas. Vozeći tako opušteni, mogli biste i zadrijemati, no i tada će Golf spriječiti ono najgore.

Jednolitarski TSI ulazni je motor u bogatoj ponudi suvremenih turbobenzinaca, osvježenoj s dvije izvedbe 1.5-litarskog TSI motora koji će zamijeniti dosadašnje 1.4-litrene agregate. Novi četverocilindraš razvija 150, a u pripremi je i slabija, dakle i štedljivija Bluemotion izvedba od 130 konja.

Golf će pokretati turbobenzinci u rasponu od 85, pa do 230 konja kod GTI modela, odnosno čak 310 konja kod Golfa R. Za hrvatsko tržište, uvodni motor je 1.0 TSI od 110 KS. Doradama su u prosjeku postali još štedljiviji, a ekonomičnost je dodatno poboljšana kod modela s novim DSG mjenjačem, koji sada ima sedam stupnjeva prijenosa.

Kod dizelaša novost je 1.6-litreni TDI od 90 konja, a do njegovog uvođenja u ponudu kupcima su na raspolaganju već poznati turbodizelaši od 115, 150 i 184 konjske snage.

Cijene benzinskih modela kreću se od 129.633 kune koliko stoji model 1.0 TSI sa 110 KS, troja vrata i paketom opreme Trendline, dok ponuda dizelaša također kreće s trovratnim modelom i paketom Trendline, te motorom 1.6 TDI s 90 KS. Za nju treba izdvojiti 147.011 kuna.

Digitalizacija i paketi opreme

Iako su i dalje dio osnovne opreme, čini se da je analognim instrumentima u Golfu ipak odzvonilo. Sada iza upravljača možete imati digitalizirani Active Info Display u boji, koji je dostupan kao opcija te nudi pet info profila s različitim rasporedom i vrstama informacija.

Kako smo kod Volkswagena već naučili, paketi opreme imaju poznate nazive: Trendline, Comfortline i Highline. Novost je paket nazvan Trendline HR koji povodom početka prodaje novog Golfa u sebi nastavno na opremu Trendline donosi aluminijske naplatke, prednje maglenke, rezervnu gumu smanjenih dimenzija i korisni srednji naslon za ruke.

Naslovnica Mozaik