Scena Mozaik

HYUNDAI SANTA FE

Robusni terenac uvjerljiva izgleda

HYUNDAI SANTA FE

Hyundaijev najveći SUV Santa Fe na tržištu je od 2001. godine i od tada je ovaj maksi terenac prodan u više od 1,6 milijuna primjeraka u Europi. 

Sada je južnokorejski proizvođač automobila izbacio četvrtu generaciju Santa Fea koja je dimenzijama veća od prethodnika, ali i puno bolje opremljena sigurnosnim sustavima, kao i motorima koji zadovoljavaju stroge ekološke norme, te dolazi s pet ili sedam sjedala.

Novi je i automatski 8-stupanjski mjenjač koji ide uz pogon na sve kotače, ali može i samo s prednjim pogonom. U odnosu na prethodnika novi Santa Fe se izdužio za 70 milimetara i sada je dugačak 4770 mm uz međuosovinski razmak od 2765 milimetara (+65 mm).

Sa spomenutom dužinom i širinom od 1890 milimetara djeluje vrlo snažno, moćno i robusno, unatoč zaobljenim linijama karoserije, što nije bio slučaj kod prethodnog Santa Fea. Njegov dolazak na tržište najesen ove godine opasno će ugroziti konkurenciju poput Škode Kodiaq, Nissana X-Traila, Kije Sorento...

Prednji dio je poprimio obiteljski izgled kakav ima najmanji Hyundaijev SUV Kona, ali i osvježeni Tucson. Nova je kaskadna rešetka maske, tu su neizostavna LED dnevna svjetla, a novi je i branik koji je otporniji na udarce.

Kao opcija na stražnjem dijelu vozila dolaze full LED 3D svjetla. Kada ga se gleda s boka, ima mišićav izgled, ali i skladne linije. Unutrašnjost je potpuno nova i luksuznija s dva displeja, 7-inčnim i 8-inčnim zaslonima osjetljivim na dodir, a instrumentna ploča je drugačija.

Tu je i neizostavni full head-up displej na kojem se mogu pratiti informacije o brzini, ograničenjima, navigaciji... Ovaj veliki SUV prilagođen je više ukusu europskih kupaca, a njegova prodaja će u najvećoj mjeri ovisiti o cijeni koja još nije poznata.

Santa Fe, osim što je robustan i snažan SUV, u unutrašnjosti je i prostran tako da mjesta za pet putnika ima dovoljno, kao i za njihovu prtljagu. Osnovni obujam inačice s pet sjedala je 625 litara. Međutim, kada je u pitanju verzija sa sedam sjedala, tada je prtljažnik obujma tek 40 litara.

Po pitanju voznih karakteristika Santa Fe se može voziti u različitim modovima: Comfort, Eco, Sport i Smart, pri čemu je odaziv gasa i okretnog momenta sasvim drugačiji u Sport modu nego, primjerice, u Eco režimu. Prilikom predstavljanja novog Santa Fea u okolici Barcelone vozili smo dijelom autocestom, i to inačicu s poznatim 2.2-litrenim CRDi turbodizelašem s 200 „konja“ i 440 Nm okretnog momenta, te pogonom 4x4.

Na autocesti Santa Fe ponašao se poput kralja, gdje smo bez problema gotovo čitavo vrijeme vozili lijevom pretjecajnom trakom. Poslije nas je ruta odvela na zavojite brdske ceste poviše Barcelone, gdje je automatski 8-stupanjski mjenjač odrađivao dobro svoj dio posla. Naravno, u zavojima je bilo puno ljuljanja, što je i normalno za ovakom veliko i masivno vozilo.

Inače, što se tiče pogonskih agregata, nova generacija Santa Fea raspolaže sa dva trubodizelaša i jednim turbobenzincem. Prvi turbodizelaš je 2.0-litreni CRDi sa dvije izlazne snage od 150 i 185 „konja“ te 400 Nm okretnog momenta.

Može biti uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem uz koji ide prednji pogon ili pogon na sve kotače, kao i s novim automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa isključivo s pogonom 4x4. Prosječna potrošnja slabijeg 2.0-litrenog agregata kreće se između 5,6 i 5,9 l/100 km. Jači dvolitraš troši između 6.0 i 6.2 l/100 km.

Obujmom veći 2.2-litreni CRDi turbodizelaš raspolaže s 200 KS i okretnim momentom od 440 Nm, a dolazi s pogonom na sve kotače ili samo na prednje. Što se tiče mjenjača, može biti ručni sa šest stupnjeva ili automatski 8-stupanjski. Prosječna potrošnja mu se kreće između 5,7 i 6,3 l/100 km. Jedini benzinski agregat je 2.4-litreni motor s turbopunjačem i istiskuje 185 KS uz okretni moment od 241 Nm.

Dostupan je s automatskim 6-stupanjskim mjenjačem i pogonom na sve kotače. Kombinirana potrošnja mu je 9,3 l/100 km, što je ekvivalent emisiji CO2 od 215 g/km. Novi Santa Fe bit će dostupan s hibridnim i hibridnim plug-in pogonom, ali u kasnijoj fazi.

Najnovija generacija južnokorejskog SUV-a ima napredni sustav pogona na sve kotače s povećanim udjelom okretnog momenta ovisno o vrtnji pojedinog kotača nazvanu HTRAC. Hyundaijeva nova tehnologija pogona na sva četiri kotača kontrolira raspodjelu okretnog momenta i snagu kočenja prednjih i stražnjih kotača varijabilno.

Podržava vozače u svim situacijama vožnje, bilo na snijegu, skliskim cestama ili u normalnim uvjetima na cesti, i povećava stabilnost u zavojima.

Sigurnosni sustavi

Kako bi se udovoljilo najvišim europskim sigurnosnim standardima, četvrta generacija Santa Fea nudi jedan od najsigurnijih sigurnosnih paketa i prve sigurnosne značajke u segmentu. Sve značajke su dio Hyundai SmartSense tehnologije aktivne sigurnosti i vožnje.

Pomoć za izbjegavanje bočnog sudara također je prvi sustav uveden u jedan Hyundai. U vožnji unatrag zbog slabije vidljivosti, sustav ne samo da upozorava vozača da vozila dolaze sa stražnje strane nego automatski aktivira kočnice.

Pasivna sigurnost povećana je krutošću karoserije kako bi se zaštitilo putnike u slučaju sudara. Snažna i lagana karoserija poboljšava dinamičan učinak i povećava sigurnost putnika pomoću 57 posto čelika visoke čvrstoće, što je najveći udio čelika visoke čvrstoće kod bilo kojeg Hyundaija.

Naslovnica Mozaik