Scena Mozaik

HYUNDAI TUCSON

Prvi korejski SUV s dizelskim blagim hibridom

HYUNDAI TUCSON

Tucson, najprodavaniji Hyundaijev model na europskom tržištu, na pola životnog vijeka druge generacije, doživio je redizajn koji mu je donio osvježen izgled, ali i nove sigurnosne tehnologije kao i prvi blagi dizelski hibridni pogon u kombinaciji sa snažnim 2.0-litrenim CRDi turbodizelašem.

Prva generacija Tucsona proizvodila se od 2004. do 2009. godine, da bi idućih šest godina promijenio naziv u ix35 i pod tim imenom se prodavao do 2015. kada mu je s novim izdanjem ovog SUV-a vraćeno prvobitno ime Tucson.

Od lansiranja 2015. godine Tucson je prodan u Europi u 390.000 primjeraka. Dizajniran je i napravljen u Europi ispunivši pritom najviše standarde kvalitete kako bi zadovoljio ukus europskih kupaca.

S redizajniranim Tucsonom susreli smo se na prezentaciji Hyundaijevih SUV-ova (Kona, Tucson i Santa Fe) u okolici Barcelone. Ovaj put smo se upravo “družili” s redizajniranim Tucsonom koji je dobio novu kaskadnu rešetku po uzoru na novije članove Hyundaijeve obitelji po čemu je postao specifičan.

Dizajneri su se pozabavili i prednjim svjetlima koja su potpuno nova, kao i prednji branik. Dnevna LED svjetla su ostala prepoznatljiv stilski detalj, dok je na stražnjem dijelu Tucson uz nova svjetla dobio dvije ispušne cijevi.

Osnovni obujam prtljažnika obnovljena Tucsona je 513 litara, preklapanjem naslona stražnjih sjedala taj se prostor povećava na 1560 litara. Kod inačice s blagim hibridnim pogonom osnovni obujam prtljažnika je manji i iznosi 459 litara.

Novi Tucson dolazi s dva dizelska i isto toliko benzinskih motora. Svi su obnovljeni i smanjene težine, što im poboljšava, odnosno smanjuje emisiju CO2. Osim toga, novi Tucson je prvi Hyundai koji će biti dostupan s blagim 48 V hibridnim pogonom u kombinaciji s 2,0-litrenim CRDi turbodizelašem od 185 KS.

Najsnažniji pogonski sklop u ovom sastavu je 2,0-litreni dizelski motor od 185 KS koji se može upariti sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem (6MT) ili po želji s novorazvijenim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem (8AT), te raspolaže s okretnim momentom od 400 Nm.

Ovaj motor visokih performansi dolazi s Hyundaijevim pogonom na četiri kotača, nazvan HTRAC. Opremljen je s diferencijalom za zaključavanje koji jednako raspoređuje okretni moment na prednje i stražnje kotače.

Alternativno, kupci mogu birati između novog dizelskog 1.6-litrena Smartstream CRDi agregata s dvije izlazne snage. Standardna verzija ima 115 KS, a snažnija 136 KS uz maksimalni okretni moment od 280, odnosno 320 Nm.

Oba motora dostupna su sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače. Za snažniju verziju Hyundai nudi i 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom (7DCT) i izbor pogona na prednje ili sve kotače.

Kako bi zadovoljio potrebe kupaca, novi Tucson je također dostupan s dva benzinska motora. Prvi je 1,6-litreni GDI sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače koji isporučuje 132 KS.

Snažniji turbobenzinac istog obujma T-GDI raspolaže sa 177 “konja” i okretnim momentom od 265 Nm s kojim je Tucson konkurentan u svom segmentu s obzirom na snagu i performanse.

Može se kombinirati s ručnim 6-stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom (7DCT), a oba su dostupna s prednjim ili pogonom na sva četiri kotača (HTRAC).

Cijela linija motora obnovljena Tucsona udovoljava novim standardima Euro 6d Temp emisija, što rezultira smanjenjem potrošnje goriva, a time i emisija CO2.

Redizajnirani Tucson nudi napredne sustave sigurnosti i pomoći u skladu s najvišim europskim standardima. Hyundaijev SmartSense vodeći je sigurnosni paket za obnovljeni SUV koji obuhvaća sustav za izbjegavanje sudara (FCA), Lane Keeping Assist (LKA), upozorenje na umor vozača (DAW), inteligentno ograničenje brzine (ISLW) i pomoć pri kretanju na uzbrdici (HBA).

Novo u sigurnosnom paketu je Hyundaijev Surround View Monitor (SVM) i Smart Cruise Control sa Stop & Go sustavom.

Manja potrošnja goriva i emisija CO2

Obnovljeni Tucson je prvi Hyundaijev automobil koji ima blagi hibridni pogon koji je dostupan u kombinaciji s 2,0-litrenim dizelskim agregatom. Tehnologija za elektrifikaciju obuhvaća 0,44 kW/h 48-voltnu litij-ionsku bateriju, blagi hibridni starter generatora (MHSG), pretvarač LDC (niskonaponski DC/DC) i pretvarač.

Pod ubrzanjem MHSG podupire motor do 12 kW i time smanjuje potrošnju goriva. MHSG pomaže motoru s unutarnjim sagorijevanje preuzimanje struje iz akumulatora radi smanjenja opterećenja agregata uz lagano ubrzanje ili osiguranje dodatnog okretnog momenta pri velikim ubrzanjima. Tijekom usporavanja i kočenja u vožnji, energija se regenerira kako bi napunila bateriju.

Na taj način sustav značajno utječe na potrošnju goriva i emisije CO2 bez žrtvovanja maksimalnog užitka u vožnji. Ovom tehnologijom Hyundai nastoji smanjiti potrošnju goriva i emisiju CO2 do 7 posto u kombinaciji s ručnim mjenjačem u NEDC testu.

Naslovnica Mozaik