Scena Mozaik

TOYOTA LAND CRUISER

Vrhunsko terensko vozilo, ali u ovoj generaciji puno uglađenije i luksuznije

TOYOTA LAND CRUISER

Land Cruiser zasigurno je jedan od najpoznatijih, ako ne i najpoznatiji terenac, s tradicijom dugom više od šest i pol desetljeća s Toyotinim logom. 

Toyotina prava “off-road” ikona sa svojom prošlošću, sadašnjošću i, ako je suditi po obnovljenoj zadnjoj generaciji, budućnošću i nadalje će biti kralj i ne samo kralj, nego i car među terencima. Osim što je nezaustavljiv na svim podlogama i terenima, bilo da se radi o pustinjskim područjima ili ledenim bespućima, tradicionalno je izdržljiv i robustan bez trunke sumnje da će vlasnika ostaviti na cjedilu.

Otkako je prije više od šest i pol desetljeća proizveden prvi primjerak ovog japanskog terenca, do sada ih je u svijetu prodano 6,5 milijuna primjeraka. Najnovija generacija specijalista za bespuća već na prvi pogled upozorava da nije riječ o nekom klasičnom SUV vozilu, jer je i sama pojava ovog modela zastrašujuća.

Velike dimenzije i kutijast dizajn daju dojam da je Land Cruiser veći nego što zaista jest. Čak i visoki vozači moraju poskočiti da bi ušli u vozilo ako ne žele koristiti ugrađenu stepenicu. No, zato je sjedeća povišena pozicija izvrsna, pri čemu pruža odličnu preglednost i iznad manjih dostavnih vozila.

Japanskom terencu ugled je dodatno ojačan novim, suvremenijim i robusnijim vanjskim stilom, sofisticiranijim, udobnijim i kvalitetnijim dizajnom interijera, te poboljšanim dinamičkim svojstvima i jednostavnošću korištenja, kako na asfaltu, tako i izvan njega. Udobnost je poboljšana ventilacijom prednjih sjedala i grijanjem stražnjih, automatskom kontrolom klima-uređaja, električno grijanim vjetrobranskim staklom i grijanim mlaznicama brisača.

Tu je i veći 8-inčni zaslon za infotainment sustav, 4,2-inčni središnji zaslon u boji, novi upravljač i bijelo osvjetljenje za instrumentnu ploču. Obnovljeni Land Cruiser duži je od prethodnika 60 milimetara (4840 mm verzija s pet vrata i 4565 mm model s tri vrata) i dobio je nove naplatke od laganog metala veličine između 17 i 19 cola.

Toyota Land Cruiser u zapadnoj Europi, pa tako i na naše tržište, dolazi s poznatim 4-cilindarskim 2.8-litrenim D-4D turbodizelašem snage 177 KS. Može biti u kombinaciji s ručnim ili automatskim 6-stupanjskim mjenjačem.

Uparen s ručnim mjenjačem, 2.8-litreni turbodizelaš raspolaže okretnim momentom od 420 Nm između 1400 i 2600 “điri”, od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,1 sekundu i postiže maksimalnih 175 km/h. U kombinaciji s automatikom, ima okretni moment od 450 Nm između 1600 i 2400 “điri”, ubrzava do “stotke” za 12,7 sekundi i postiže maksimalnih 175 km/h.

Tajna Land Cruiserove trajnosti i terenskih sposobnosti duge preko 60 godina krije se u sinergiji korištenja izuzetno čvrste i na deformacije otporne konstrukcije body-on-frame s iznimnim osobinama u svim uvjetima, te preciznim povratnim informacijama koje dobiva vozač. Naravno, tu je i neizostavni pogon na sve kotače, koji je tradicionalno izvrstan.

Uz to, na raspolaganju su i, za korištenje jednostavni, sustavi pomoći u vožnji koji omogućavaju brz i siguran prolaz nezgodnim i naoko gotovo nemogućim dijelovima terena. Obnovljeni terenac opremljen je Toyota Safety Senseom, skupom aktivnih sigurnosnih tehnologija namijenjenih za sprječavanje ili ublažavanje posljedica sudara.

To uključuje sustav prije sudara s prepoznavanjem pješaka, adaptivni tempomat (ACC), upozorenje na napuštanje voznog traka, automatsku izmjenu dugih i kratkih svjetala... Tu je i nadograđeni sustav kontrole nadzora tlaka u gumama, kao kamera za pomoć pri parkiranju koja prikazuje položaj vozila iz ptičje perspektive.

Novi Land Cruiser ostao je ono što je oduvijek bio, vrhunsko terensko vozilo, ali u ovoj generaciji puno uglađeniji i luksuzniji. Toyota je s ovom generacijom zadržala sve vrijednosti pravog terenca, ali mu je dala i mnoge luksuzne elemente koji će ga učiniti pogodnim za svakodnevnu vožnju po gradu. Dolazi s paketima opreme Active, Limited, Executive i najbogatijim i najskupljim Premium paketom.

 

Cijena od 447.900 kuna za model s pet vrata

Novi Land Cruiser dolazi u dvije karoserijske izvedbe, kao model s tri i pet vrata.

Najjeftinija izvedba japanskog kralja bespuća je model s tri vrata s ručnim mjenjačem i osnovnim paketom Active, koja košta 424.500 kuna. Najskuplja inačica s tri vrata stoji 543.600 kuna s paketom opreme Executive TSS i automatskim 6-stupanjskim mjenjačem.

Početna cijena inačice s pet vrata je 447.900 kuna s ručnim mjenjačem i paketom Active. Ovdje je raspon cijena nešto veći, pa najskuplje izdanje Land Cruisera s paketom opreme Premium TSS i s automatskim mjenjačem košta 718.000 kuna.

 

Naslovnica Mozaik