Scena Mozaik

OPEL COMBO LIFE & VAN

Hrvatska premijera: dva tijela, jedna duša

OPEL COMBO LIFE & VAN

Opel Hrvatska premijerno je predstavio petu generaciju svoga multifunkcionalnog automobila Combo testnim vožnjama preko Slunja do Grabovca te Korenice i natrag do Zagreba.

Ono što je iznimno važno za petu generaciju Comba jest je činjenica da se prvi put taj automobil kreirao suprotnim smjerom, najprije kao putničko vozilo pa tek onda prilagodbama kao teretno.

Combo dolazi u dvije karoserijske izvedbe. Razlikuju se po dužini, kraćem je 4,40, dužem 4,75 metara, dok su im međuosovinski razmaci 2,79 te 2,98 metara. Manjemu je volumen prtljažnika 597 litara, većem 850, a kod te, duže verzije, zanimljivo je da može primiti predmete dužine do 3,05 metara.

Kad su u pitanju motori, prevladavaju dizelaši obujma 1,5 litara s turbinom, koji se isporučuju u varijantama snage 75, 100 ili 130 KS. Od benzinaca, tu je 1,2-litreni motor s turbopunjačem s dvije izlazne snage od 110 i 130 “konja”.

Što se tiče mjenjača u ponudi, uz najmanji motor dolaze ručni 5-stupanjski, sredina ponude ima ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dok su najsnažnije i najopremljenije verzije opremljene s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem.

Combo je u svom najnovijem izdanju sto posto multifunkcionalni putnički automobil, koji posjeduje čak 19 sustava pomoći vozaču i putnicima, a čija je najvažnija zadaća povećanje sigurnosti u vožnji ili u situacijama sudara.

Također, važno je i to da, bez obzira na izvedbu, kraću ili dužu, svaki Combo ima mogućnost uvrštenja trećeg reda sjedala te tako može postati vozilo za prijevoz sedam putnika, istaknuo je na press-konferenciji održanoj u Donjem Nikšiću nedaleko od Slunja Igor Baretić, flotni menadžer Opela Hrvatska.

Paralelno s putničkim Combom, kojem je dodatak naziv Life, dolazi i onaj teretni, Van. Iako se, dakle, javnost više zanima za putničke opcije, mnogo su traženiji teretni primjerci. Oni također imaju kraću i dužu karoseriju, ali i opcije kad su u prvom redu tri sjedala, ali i verzija u kojoj Van ima dva reda sjedala spremna za prihvat pet putnika i – prtljažni prostor.

S obzirom da su te opcije izuzete od plaćanja trošarine, a pravni subjekti mogu odbiti s njih i iznos PDV-a, jasno je zbog čega je za njima tolika potražnja.

Ono što još moramo istaknuti jest velika prostranost i nevjerojatna funkcionalnost unutrašnjosti. Od LCD zaslona, preko brojnih krovnih pretinaca, sve do goleme kabine i još većeg prtljažnika. Dizajn unutrašnjosti i vanjštine je moderan, a jedna od manjih zamjerki je velika površina petih vrata koja se otvaraju jedino prema gore.

Combo ima i dobru upravljivost, dok je ovjes podešen tako da omogućava vrlo ugodnu vožnju, ali i nešto žešću dinamiku. Po prilici onako kako bi to i trebali imati automobili kojima se u pravilu prevaljuje mnogo kilometara.

Putnička verzija od 143.000 kuna

Poznate su i cijene za sve opcije Comba. Kratki Life s osnovnim benzinskim motorom starta od 143.000 kuna.

No kako je u toj verziji riječ o paketu opreme Selection, koja posjeduje mnoge napredne elemente opreme, ali ne i klimu, pretpostavka je kako će se najviše tražiti bazna dizelska verzija u drugom paketu opreme Enjoy, čija je cijena 162.000 kuna.

Ista takva opcija, ali sa sedam sjedala, stoji 171.000 kuna i već je sasvim preporučljiva taksi-službama. Teretne verzije imaju istaknute cijene bez davanja jer se one u konačnici tako i kupuju. Najpovoljniji Van s jednim redom sjedala ima cijenu od 96.000 kuna, dok je cijena opciji s baznim dizelskim motorom i dva reda sjedala 108.700 kuna.

Naslovnica Mozaik