Stil Gastro

Da vam ne kruli

Gladni ste, a prošla je 'ura od jedenja'? Donosimo listu namirnica koje možete bez grižnje savjesti jesti prije odlaska u krevet, jedna je svima omiljena grickalica

Da vam ne kruli

Možda niste toliko ekstremni da vam je zadnji obrok u danu zakazan u 18 sati, kako su davno odlučili stručnjaci za dijete i nabili "presing" svima onima koji pokušavaju izravnati trbuščić i održati željenu kilažu, ali kada prođe deveta "ura", frižider vam je najveći neprijatelj - pa nećete valjda nabiti kile ostacima od ručka ili jogurtima?

Pričekat ćete lijepo jutro, počastiti se obilnim doručkom, popiti zeleni čaj i prštati od zdravlja cijeli dan, biti produktivni na poslu i oduševljavati smislom za humor, fotografirati se možda i za neku naslovnicu..?

To je plan, a stanje je sljedeće: deset je sati navečer, niste još planirali u krevet, a već vam kruli u želucu i pomisao na prevrtanje po krevetu praznoga stomaka gora vam je od TV programa koji lijeno vrtite.

E pa, postoje opcije i za takve. Nikakve gozbe, dakako, ali zdravi obroci koji će vam utažiti glad, neće pasti teško na želudac pa čak vas i uspavati da mirniji i naspavaniji dočekate jutro - ne zvuči loše. Lista namirnica prihvatljivih za konzumaciju prije spavanja je poduža, mi smo izdvojili one zanimljivije opcije, a razveselit će vas i da je na popisu svima omiljena grickalica.

1. Samo orašasto (bademi)

Nije to ta grickalica, ali je zdrava i ukusna. Orašasti plodovi potiču proizvodnju magnezija koji opušta mišiće i živce, a na taj način stabiliziraju ritam srca pa ćete lakše zaspati, piše Healthline. Napravite "mix" oraščića i sušenih brusnica i grickajte, samo nemojte pretjerati jer se radi o jednima o najkaloričnijih namirnica. Umiješajte ih u jogurt, "začinite" medom ako ste pak na "ti" s kilogramima - ovo će vas dodatno zasititi.

 

 

2. Nitko ne voli posni sir, ali...

Radi se o bezukusnoj i mnogima mrskoj namirnici prepunoj proteina koji, kako bi se reklo u narodu, nikako "ne debljaju" već grade mišić. Ako vam je bljutav okus neprihvatljiv, potrudite se pomiješati ga s nečim što volite, eventualno iskombinirati salatu od posnog sira, rajčica i krastavaca - ova mješavina neće opteretiti probavu, a vrlo je zasitna.

3. Kokice uvijek

Evo i obećane grickalice. Kokice sadrže kompleksne ugljikohidrate koji stimuliraju lučenje hormona serotonina zbog kojeg se osjećamo opuštenije (lakše i usnemo), a i siromašne su masnoćama - suvišno je napomenuti da ne pretjerujete s uljem ili, ne daj bože, maslom.

 

 

4. Banana nije samo za energiju

Ako baš baš morate pojesti nešto slatko prije spavanja, sačuvajte Lino ladu za jutarnje mazanje, a navečer se uhvatite nečega lakšega. Kremasti smoothie od banane idealan je za prije spavanja: tekuć je, pa nije težak za želudac, a banane djeluju uspavljujuće zbog vitamina B skupine i magnezija. Savjet: smrznite banane i pomiješajte ih s malo whey proteina s okusom vanilije i bademovim mlijekom - dobit ćete najbližu varijantu "shakea" od vanilije.

 

 

5. Malo tune, zašto ne?

Mislite da je kasno za tunu ili losos? Niste mnogo u krivu, ove namirnice mogu biti izrazito teške, ali ovisi o pripremi. Začudit će vas možda i da su krcate vitaminom B6 koji regulira hormon spavanja melatonin. Na integralni tost stavite filete tune, dodajte krastavce, posni sir i zapecite u pekaču. Ako volite život na rubu, dodajte i majonezu. 

Naslovnica Gastro