Stil Prostorija

kamena ljepotica

Još jedno remek djelo utemeljiteljice 'rustic chica': zavirite u vilu uređenu stilom koji slovi za sinonim renoviranog nasljeđa Toskane

kamena ljepotica

U onom idiličnom snu koji nas opija dok drijemamo u polusjeni nedjeljnog popodneva, uživajući u smiraju babljeg ljeta, a u sebi pjevušimo˝Parla mi d`amore˝; okružene zelenim brežuljcima, vinogradima i zavojitim putevima čempresa, prizivaju nas kuće poput ove. Prelijepa u svoj svojoj jednostavnosti i funkcionalnosti, u komforu i prostranstvu koje nudi krojeći život po mjeri čovjeka, ova toskanska vila priča priču o povijesti, kroz suvremene forme, funkcionirajući kao hvalospjev kulturi zavičaja.

Proslavljena talijanska dizajnerica Ilarija Miani, koju prati glas utemeljiteljice "country chica", a u posljednje doba i "rustic chica" rekonstruirajući ovu kamenu ljepoticu još jednom je pokazala da romantičnu tradiciju pitoreskne regije ima u malom prstu. Kako je kazala britanska arhitektica Fiona Mclean: "Mianine kuće prekrasno su ´poddizajnirane´. Kada ušetate u koju od njih, sve jednostavno izgleda baš kako treba.˝

Upravo takav dojam ostavlja i ova obnovljena "starica", koja već idealno pogođenom nijansom i teksturom isprane boje terra cotte, bojom Toskane na unutrašnjim zidovima, otkriva da je djelo velike majstorice. S više od dvadeset godina prakse i osobnog iskustva kojemu je temelj udarila istražujući vještinu bojenja pastelnim tonovima na bazi vapna, te druge elemente arhitektonskog naslijeđa u vlastitom toskanskom domu, koji je s partnerom kupila i renovirala zaljubivši se u regiju, i ne čudi da je kombinacijom fascinacije, strasti i predanog rada usavršila zanat.

Zapuštene kuće kao inspiracija za novi život

Posjećujući, još kao dijete, baku i djeda u vili koju je dizajnirao sam Michelangelo, razvila je ukus, osviješten dvadesetak godina kasnije kada je s tadašnjim dečkom Giorgiom, današnjim suprugom, posjetila Val d'Orcia. Vozikajući se biciklima unaokolo, fotografirali su što god bi stigli, s posebnim senzibilitetom za oronule kuće, koje se tada, u najvećem broju zapuštene propadale, i ne sluteći da pritom sebi i kraju koji ih je tako dirnuo utiru neki novi, zajednički put.

Počevši od spomenute kuće koju su uskoro kupili, a s čijom su se obnovom proslavili rado ugošćujući velika društva, od tada je obnovila više desetka tamošnjih vila kreirajući suvremeni rustikalni stil. Nije to ona rustika koja podrazumijeva gomilanje glomaznih antikviteta, već ona nešto profinjenija, modernistička rustika bazirana na jednostavnim i funkcionalnim predmetima bezvremenske ljepote, uz, tek, pokoji komad u kovanom željezu i kakav starinski detalj poput ogledala, te suvremen poput svjetiljke; sve uklopljeno u interijer koji odiše romantičnim šarmom i eksterijer koji reflektira ljepotu krajolika. Prepoznatljiv je to Mianin stil, koji se prometnuo u sinonim za renovirano naslijeđe Toskane.

Mješavinom stilova do vlastitog potpisa

Sve te elemente, stoljećima prisutne u ovom kraju, danas popularnom po vinskim stazama i fotogeničnom krajoliku za koji se smatra da utjelovljuje sam duh regije, nalazimo i u ovom domu. Kameni oluci u kući i izvan nje, otvorena drvena krovišta, ugrađeni kamini u dnevnoj sobi i predimenzioniranoj kuhinji, koja poziva na uživanje hrane u "dolce vita maniri", sve to čini originalnu bazu renoviranog doma, koji svoj novi početak, svoje "nježne" godine otkriva kroz promišljeni dizajn opet ugrađenih suvremenih kupaonica i spavaćih soba, čija vjerodostojnost ne izlazi iz okvira postavljenih samim obrisima kuće.

Naslijeđeni su tu komadi, tako, vješto upotpunjeni svježijim primjercima, pa uz starinski stol, po danas već široko rasprostranjenom pravilu, naslijeđenom upravo od tankoćutne Ilarije, nalazimo stolice novijeg datuma i pomalo avangardne lustere, baš kao što i udobne fotelje klasične forme osvjetljavaju svjetiljke industrijskog šarma. Pronaći ćemo tu koji robustan, patinom obilježen drveni kovčeg s pričom, kao masivne ormare s početka stoljeća, ali i one jednostavno dizajnirane od golih neobrađenih dasaka, samo sa svrhom da ispune funkciju pohrane, bez uočljivog estetskog predznaka.

Mješavina je to svojstvena ovoj dizajnerici čije su kuće među najfotografiranijima u Toskani, i čije lice nalazimo na koricama knjiga i časopisa posvećenih rustikalnom stilu novog doba, onome koji je, kako već desetljećima dobro znaju upućeni, upravo ona kreirala.

Naslovnica Prostorija