StoryEditorOCM
ŠibenikOPASNO ILI NE?

Ne stišavaju se reakcije na križanje za Zaton: ‘Novo raskrižje pogoršat će lokalni promet i opasno ugroziti sigurnost‘

Piše T. V.
17. svibnja 2024. - 17:31

Ne stišavaju se reakcije na rekonstruiranu dionicu Jadranske magistrale kod Šibenskog mosta, čak ni nakon što je puštena u promet.  Prometno rješenje koje je izazvalo brojne polemike još jednom je komentirao i Željko Marušić, prometni stručnjak koji je ponovio kako je na toj dionici jedini logični potez bio gradnja dvotračnog kružnog toka, a  nikako četverokrakog raskrižja za koje su se u konačnici odlučile Hrvatske ceste.

Konačno završeni radovi! Nakon četiri mjeseca ‘patnje‘ dionica Jadranske magistrale kod Šibenskog mosta puštena u promet

Evo što je Marušić izdvojio kao najveće probleme donesenog prometnog rješenja:

1. Zakompliciralo je uključivanje iz nerazvrstanih cesta na glavnu te će oni koji se iz pravca Zatona ulijevo uključuju prema Šibenskom mostu, ili iz pravca parkinga hotela prema Vodicama, trebati presjeći dvije prometne trake na glavnoj cesti i uključit se na treću! To je i za najbolje vozače, u top-formi, vrlo zahtjevno i zbunjujuće te zbog toga rizično. Naime, poprečna horizontalna traka s oznakom STOP, bez vertikalne signalizacije i znaka izričite naredbe Stop, 5 metara je udaljena od ruba trake za vozila s prednošću prolaza, što smanjuje vidljivost, a budući da je potom pasivna zona nasuprot trake za skretanje (stariji vozač, umor, loša vidljivost…) može izazvati zabunu i skretanje u prvu raspoloživu traku iz suprotnog smjera.

2. Posebno zahtjevno bit će poprečno proći kroz cijelo raskrižje, iz pravca Zatona prema parkingu hotela, vidikovcu i rekreacijskom centru, i obrnuto. Bit će to čisti hazard, jer će iz područja loše vidljivosti, 5 metara od ruba prve prometne trake trebati zaputiti preko tri (!), pričem uzduž dvije mogu naletjeti vozila velikom brzinom.

3. Ovo prometno rješenje za prosječne vozače djeluje sablasno i nelagodno. Maksimiziranjem protočnosti na glavnoj cesti posebnim trakama za skretanje tijekom velikog prometnog opterećenja povećat će se vrijeme čekanja na uključivanje na D8, pogotovo prelazak, unedogled. To će povećati rizik nepropisnih uključivanja i prelazaka, što u raskrižju bez sigurnosne redundancije stvara opasnu i pogibeljnu situaciju, kazao je Marušić.

 

 

31. svibanj 2024 16:55