Teška prometna nesreća do koje je jutros došlo na dijelu Jadranske magistrale, odnosno državne ceste D-8 kod skretanja za Bosanku, iznova je u žarište zanimanja dubrovačke javnosti dovela problem tzv. lijevog skretača koji se desetljećima ne rješava. Problem je još izraženiji jer pored velike materijalne štete, u brojnim nesrećama bude i ozlijeđenih osoba.
Najnovija nezgoda bilaje povod za upit prometnom stručnjaku Borisu Orešiću koji je naglasio kako je nužno rekonstruirati i poboljšati elemente priključka nerazvrstane ceste na magistralu obveznom izgradnjom treće trake koja zbog gustog prometa mora biti dovoljne dužine:
- Treba ući dosta u brdo čime se zbog serpentina približavamo cesti koja se spušta prema magistrali te bi i nju trebalo rekonstruirati. A taj zahvat nije jeftin. Nešto je učinjeno, ali nedovoljno jer nije bilo para. Do tada bi trebalo smanjiti promet na način da se zabrani prolaz za taksi i kombi- vozila koja smanjuju vidljivost. Zabrana prometa je jedna od krajnjih mjera za povećanje sigurnosti prometa- ističe Orešić i naglašava:
- Osobno nisam previše sklon zabranama, skloniji sam rješavanju problema. Privremeno je zatvaranje kao sigurnosna mjera moguće rješenje! Druga mogućnost pristupa je od kružnog toka na Brgatu prema Bosanci, ali je i to vrlo uska cesta. Ovako je jedno od rješenja zabrana lijevog skretanja na cestu prema Bosanki i s nje na magistralu, tako da vozila okretanje obave na Dupcu ili gdje je dozvoljeno. To je prva mjera za veću sigurnost i smanjenje prometnih nesreća. Ako to ne pomogne, druga mjera je zatvoriti prilaz za sve u razdoblju pojačanog prometa! Hoće li to biti već od Uskrsa do konca listopada ili u kraćem razdoblju, trebaju nadležni odlučiti. Dakle, prvo je zabrana lijevog skretanja a ako to ne da željeni rezultat, tad je potpuna zabrana i preusmjerenje prometa prema Brgatu!
Iz gradske uprave Dubrovnika podsjećaju kako se jučerašnja nezgoda nije dogodila na skretanju za Bosanku niti je imala veze s tim.
- Ono što je Grad napravio kako bi se povećala sigurnost skretanja za Bosanku jest investicija u proširenje ovog skretišta, čime se na tom dijelu ceste drastično smanjio broj nesreća. Upravo je povećanje sigurnosti sudionika u prometu bio osnovni motiv ove žurne intervencije koja se provela uz suglasnost nadležnih Hrvatskih cesta. Što se tiče ostalih investicije u cestovnu infrastrukturu, to nije u djelokrugu nadležnosti Grada Dubrovnika već Hrvatskih cesta, koje bi trebale imati više podataka na ovu temu - objasnili su iz Grada Dubrovnika.