StoryEditorOCM
DubrovnikNerazvrstana cesta stalna je opasnost

Kako spriječiti gužve i česte prometne nesreće na skretanju za Bosanku: prometni stručnjak Boris Orešić ponudio je dva rješenja, jedno uključuje potpuno preusmjeravanje prometa

Piše Ahmet Kalajdžić
13. kolovoza 2022. - 09:10

Teška prometna nesreća do koje je jutros došlo na dijelu Jadranske magistrale, odnosno državne ceste D-8 kod skretanja za Bosanku, iznova je u žarište zanimanja dubrovačke javnosti dovela problem tzv. lijevog skretača koji se desetljećima ne rješava. Problem je još izraženiji jer pored velike materijalne štete, u brojnim nesrećama bude i ozlijeđenih osoba.

Najnovija nezgoda bilaje  povod za upit prometnom stručnjaku Borisu Orešiću koji je naglasio kako je nužno rekonstruirati i poboljšati elemente priključka nerazvrstane ceste na magistralu obveznom izgradnjom treće trake koja zbog gustog prometa mora biti dovoljne dužine:

image

Prometne gužve prema Bosanki

Tonci Plazibat

- Treba ući dosta u brdo čime se zbog serpentina približavamo cesti koja se spušta prema magistrali te bi i nju trebalo rekonstruirati. A taj zahvat nije jeftin. Nešto je učinjeno, ali nedovoljno jer nije bilo para. Do tada bi trebalo smanjiti promet na način da se zabrani prolaz za taksi i kombi- vozila koja smanjuju vidljivost. Zabrana prometa je jedna od krajnjih mjera za povećanje sigurnosti prometa- ističe Orešić i naglašava:

- Osobno nisam previše sklon zabranama, skloniji sam rješavanju problema. Privremeno je zatvaranje kao sigurnosna mjera moguće rješenje! Druga mogućnost pristupa je od kružnog toka na Brgatu prema Bosanci, ali je i to vrlo uska cesta. Ovako je jedno od rješenja zabrana lijevog skretanja na cestu prema Bosanki i s nje na magistralu, tako da vozila okretanje obave na Dupcu ili gdje je dozvoljeno. To je prva mjera za veću sigurnost i smanjenje prometnih nesreća. Ako to ne pomogne, druga mjera je zatvoriti prilaz za sve u razdoblju pojačanog prometa! Hoće li to biti već od Uskrsa do konca listopada ili u kraćem razdoblju, trebaju nadležni odlučiti. Dakle, prvo je zabrana lijevog skretanja a ako to ne da željeni rezultat, tad je potpuna zabrana i preusmjerenje prometa prema Brgatu!

Iz gradske uprave Dubrovnika podsjećaju kako se jučerašnja nezgoda nije dogodila na skretanju za Bosanku niti je imala veze s tim.

image

Grad je 2018. proširio skretanje za Bosanku

Grad Dubrovnik/

- Ono što je Grad napravio kako bi se povećala sigurnost skretanja za Bosanku jest investicija u proširenje ovog skretišta, čime se na tom dijelu ceste drastično smanjio broj nesreća. Upravo je povećanje sigurnosti sudionika u prometu bio osnovni motiv ove žurne intervencije koja se provela uz suglasnost nadležnih Hrvatskih cesta. Što se tiče ostalih investicije u cestovnu infrastrukturu, to nije u djelokrugu nadležnosti Grada Dubrovnika već Hrvatskih cesta, koje bi trebale imati više podataka na ovu temu - objasnili su iz Grada Dubrovnika.

 

image
Tonći Plazibat/Cropix

Dugoročno rješenje dvotračna cesta do platoa Srđa?

Podsjetimo da je još 2017. godine zbog zagušenosti prevelikim turističkim prometom spornom nerazvrstanom cestom u nadležnosti gradske uprave Dubrovnika, gradonačelnik Franković je najavio:

- Kao dugoročno rješenje nameće se izgradnja dvotračne ceste do platoa Srđa, no kao kratkoročno rješenje već za iduću godinu planiramo ograničenje kretanja cestom od državne ceste do naselja Bosanka i to samo za stanovnike, dok bi se svi ostali kretali cestom Brgat-Bosanka-Srđ. Tim bismo režimom barem privremeno smanjili intenzitet prometa na cesti JTC-Bosanka i našim sugrađanima do Bosanke omogućili lakšu komunikaciju. Sve ostalo vezano uz proširenje ceste bit će planirano i izvedeno kroz projekt ceste magistrala (lijevi skretač)-Bosanka- Srđ - kazao je tad Franković.

 

26. svibanj 2024 04:21