stdClass Object ( [id] => 1166767 [title] => Kako se Splitska plovidba upisala u crnu knjigu hrvatskoga brodarstva: uništenu u mučnoj privatizaciji, dokrajčila je marčana bura [alias] => kako-se-splitska-plovidba-upisala-u-crnu-knjigu-hrvatskoga-brodarstva [catid] => 418 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Uvod u plovidbe bez povratka još je u ljeto 1993. godine ispisala propast Dalmatinske plovidbe iz Vela Luke. Slijedio je nestanak s plavih putova šibenske Slobodne plovidbe, pa stečaj nekoć silnoga Croatia Linea, zatim je šaptom pala korčulanska Mediteranska plovidba, a 2013. i Lošinjska plovidba.

A onda i Splitska plovidba! Istini za volju brodar još postoji, ali pritisnut silnim milijunima kuna dugova i trima ukletim brodovima. I postojat će još dugo, jer će trebati tko zna koliko vremena da se raspletu čvorovi njegove nadasve složene ostavštine.

Bura istine

Zanimljivo je da poslovni brodolom Splitske plovidbe nije u pomorskoj javnosti izazvao ni uzbuđenje ni nevjericu. Jer poruka je znalaca vrlo jasna: čudu se nije bilo nadati, tvrtka je klinički mrtva već punih 17 godina! Uništena u mučnoj privatizaciji, morala je u stečaj još 2000. godine, učinjeno je tada sve da se izbjegne poslovni brodolom, ali ni cijelo desetljeće i pol nije bilo dostatno da se krene putem spasa.

I tko zna koliko bi agonija još trajala da povijesna marčana bura od 5. ožujka 2015. nije na plićak izbacila davno otpisane brodove Orebić, Krka i Vranjic, te time do kraja ogolila žalosno stanje Splitske plovidbe. Uz tri podrtine, njenu flotu čine još tri broda na mrtvim vezovima. Kako bi došli do svojih davno zarađenih 2,4 milijuna kuna, pomorci su pokrenuli sudsku prodaju brodova Marul, Sveti Duje i Jadro.

Priča koja se sada bliži kraju započela je u svibnju 1948. godine, kada je odlukom Vlade NR Hrvatske osnovano Brodarsko poduzeće Split. Zadaća mu je bila upravljati brodovima koje su, samo mjesec dana prije, pod krinkom nacionalizacije, komunističke vlasti otele privatnim brodarima na Jadranu. U srpnju 1948. poduzeću je dodijeljeno čak 38 brodova, no kada je 1. kolovoza i službeno počelo radom zaplovilo ih je samo 13. Ostali su bili – neupotrebljivi!

U tome neobičnome društvu najveći i najnoviji bio je loger Marina, nekadašnji račiški Jastreb, izgrađen 1939., a najstariji jedrenjak Jadrija, nekadašnji Sv. Nikola B. iz Dubašnice na Krku, izgrađen još 1840. godine. Doskora je poduzeću dodijeljeno 27 putničkih jedrenjaka pa je Brodarsko poduzeće Split postalo veliki putnički brodar. I za današnje pojmove promet je bio impresivan: 1949. prevezeno je čak 1.445.547, a 1950. godine 1.419.453 putnika.

---

image
Loger Marina bio je najveći u kolovozu 1948.
Privatna arhiva Marijana Žuvića
---

Trampa s Lošinjskom

Kada je 1951. provedena reorganizacija obalnoga brodarstva, većina manjih brodova i putničkih linija prepuštena je novim poduzećima osnovanim u Zadru, Šibeniku i Dubrovniku. Tako 1. svibnja 1951. dotadašnje Brodarsko poduzeće mijenja ime u Obalna plovidba Split, pod kojim ga mnogi i danas pamte.

No, značajnijih iskoraka u poslovanju nije bilo. Prvi se pomak dogodio tek 1958. kada su od Jadroslobodne kupljeni brodovi Jezero, Slap, Ušće i Vrelo. To je omogućilo, makar i skromnu, prisutnost na rutama za Grčku, Albaniju i Italiju.

Prvi veći brod za međunarodnu plovidbu kupljen je 1966. godine. Bio je to Hvar, teretnjak nosivosti 1064 tone, izgrađen 1957. godine u njemačkome Rendsburgu. Brod se pokazao izvrsnim, no njegove su splitske godine prekratko trajale. Već 1970. Obalna ga je trampila s Lošinjskom plovidbom za tri manja broda – Ilovik, Srakane i Umag.

---

image
Hvar je donio iskorak u međunarodnoj plovidbi
Privatna arhiva Marijana Žuvića
---

Tek će godina 1968. dobiti mjesto u povijesti: bit će zapamćena po pionirskoj ulozi Obalne plovidbe Split u razvitku trajektnoga prometa na Jadranu. Vrlo uspješnoj, ali i nadasve kratkotrajnoj.

Splićani su poslovnu priliku vidjeli u trajektima, pa je kupljen danski Aero, koji je s malo boje postao naš Ero. Premda izgrađen još 1931. bio je to izuzetno pouzdan i čvrst brod, kapaciteta 400 putnika i 20 automobila, te solidne brzine od 13 čvorova. Već u sezoni 1968. uspostavio je trajektnu liniju Split – Stari Grad.

---

image
Ero – prvi pravi trajekt na Jadranu
Privatna arhiva Marijana Žuvića
---

Loda i Slaven

Iduće godine u Švedskoj su kupljeni tada gotovo novi blizanci Dragor i Limhamn, koji će postati Loda i Slaven. Oba trajekta su na prvo putovanje isplovila iz splitske luke 14. kolovoza 1969., prvi na novu liniju do Hvara, a drugi do Vela Luke.

Pregrađenim teretnjakom Zvončac uspostavljena je linija Makarska-Sumartin, a 1970. otvorene su pruga Prigradica-Zaostrog, te Ploče-Korčula. Bila je to opasna konkurencija Jadroliniji koja je većinu trajektnih pruga održavala preuređenim desantnim brodovima Ratne mornarice. Počeli su veliki pritisci i splitski je brodar konačno slomljen 1971. godine, kada je Jadroliniji prepustio trajekte, a zauzvrat dobio teretne brodove Orebić i Lastovo.

Tada se tvrtka u potpunosti okreće prijevozu tereta za Dalmacijacement, pa je teretnjak Orebić zajedničkim sredstvima pregrađen u prvi brod za prijevoz cementa na Jadranu. Cementaš koji je iz Brodoremonta u Vranjicu isplovio u travnju 1973. godine, isti je onaj starac koji 42 godine kasnije nemoćno strši na marjanskim sikama!

I podsjeća koliko su daleko dani uzleta, kad se prosječno svake godine nabavljao po jedan brod. I svi su bili prepoznatljivi po imenima rijeka. Najprije Krka i Una, pa Kupa i Sutla, pa izvrsni blizanci Bosut i Čikola.

---

image
Una – najveći brod u povijesti tvrtke
Privatna arhiva Marijana Žuvića
---

Jad i nevolja

Na valu obnove i jačanja flote u listopadu 1982. godine poduzeće mijenja ime u Splitska plovidba, a doskora kupuje još dva broda, blizance Cetinu i Neretvu. Godine 1985. u flotu ulazi najveći brod u povijesti, treći s imenom Une.

Bio je to tipični japanski teretnjak, izgrađen 1976. u brodogradilištu Ujina Zosensho K.K. u Hiroshimi. U odnosu na druge brodove nekadašnje Obalne plovidbe bio je to pravi div: dug 128,8, širok 19,6 metara, nosivosti 11.679 tona. Pokretao ga je stroj od 4476 kilovata, a najveća je brzina bila čak 15 čvorova.

Ostat će Una u Splitu punih 16 godina, sve dok 2001. nije prodana Sirijcima u očajničkom pokušaju da se spasi Splitska plovidba. Zajedno s Unom 1985. kupljen je teretnjak Veli Varoš što se pokazalo rijetkim promašajem iz tih dana.

Zato je pravi potez bila kupnja dvaju norveških cementaša, Jadra i Krke, koji će gotovo četvrt stoljeća biti uzdanicama flote. A sad je Krka na plićaku, a Jadro na mrtvome vezu! Kao posljednji prije privatizacije, 1993. godine kupljen je teretnjak Ocean Union, japanac od 7000 tona nosivosti.

Tri ljeta poslije počinje privatizacija čiji je glavni akter bio poduzetnik Ivica Bočina. Trebao bi još jedan broj Otvorenoga mora da opišemo što se sve tada zbivalo sa Splitskom plovidbom, pa najkraće recimo – jad i nevolja!

Gomilanje dugova

Kako bi se pokrpali dugovi već 1997. godine prodan je pouzdani brod Sutla. No, rastakanje se nastavilo, pa je kraj 2000. godine, kad je Bočina odustao od tvrtke, Splitska plovidba dočekala u dugovima čije razmjere nitko nije mogao naslutiti. Samo pomorcima se za plaće dugovalo gotovo 800 tisuća dolara. U tih pet godine nabavljen je tek jedan brod: od tvrtke iz Rogoznice kupljen je 28 godina stari i mali teretnjak sovjetske gradnje koji je dobio ime Klis.

Stečaj se činio jedinim rješenjem, no u siječnju 2001. najava spasa stigla je iz – Ploča. Tamošnja je luka osnovala brodarsku tvrtku Pločanska plovidba, koja je poslovanje planirala započeti preuzimanjem splitskoga brodara. No, to se nije dogodilo.

Službeni razlozi odustajanja nikad nisu obznanjeni, a govorilo se kako su u Pločama popustili nakon pismenih prijetnji upućenih direktoru luke kap. Ivanu Pavloviću.

Ipak, kako se čini, ključan je bio sedmosatni sastanak čelnika luke, brodara i sindikata pomoraca održan 18. siječnja 2001. na kojem su Pločani spoznali kakva ih kašeta brokava čeka ako preuzmu Splitsku plovidbu: dugovi su bili višestruko veći od vrijednosti tvrtke!

---

image
Sveti Duje na pučini - sada je čvrsto na mrtvome vezu
Privatna arhiva Marijana Žuvića
---

Mrtvi vez

Ipak, poslovanje je nastavljeno uz potporu Hrvatskoga fonda za privatizaciju, uz sigurne poslove za Dalmacijacement, te prodajom brodova Una i Cetina za 1,2 milijuna dolara, a kasnije i otpisom nekoliko milijuna kuna duga od strane hrvatske Vlade. Štoviše, kupljena su i tri broda: već 2002. godine nadasve neobični cementaš Vranjic, idućega ljeta teretnjak Sveti Duje, te u rujnu 2005., kao posljednji u povijesti Splitske plovidbe, brod Marul.

Koncem 2008. vlasnici splitskoga brodara postali su poduzetnici Josip Galinec i Jurica Pevec, koji su odmah najavili kupnju triju brodova. No, stigao nije nijedan, a loše održavani brodovi, poput Krke i Svetoga Duje, postali su glavnom preprekom ulasku Hrvatske na bijelu listu Pariškoga memoranduma o sigurnosti plovidbe.

Na mrtvome vezu u Kaštelima se još u jesen 2010. našao brod Orebić, a godinu dana poslije Krka i Vranjic. Postupak predstečajne nagodbe pokrenut je još u ožujku 2013. godine. A onda je 5. ožujka 2015. zapuhala marčana bura...

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => brodovi i sudbine [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [extra_fields_search] => brodovi i sudbine 2 0 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 [created] => 2015-05-22 13:53:50 [created_by] => 3261 [created_by_alias] => Marijan Žuvić [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2022-02-11 06:55:23 [modified_by] => 3261 [publish_up] => 2022-02-11 06:48:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 56 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 418 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--nautika [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [page_title] => Nautika [menu-meta_description] => Donosimo nautičke savjete, izvještaje s regata i boat showova, testiramo brodove. Čitajte sve o jedrenju, đitama po Jadranu, brodovima na struju, brodskim motorima i popravku broda. Učimo vas kako održavati brod. [menu-meta_keywords] => nautika, jedrenje, regata, brod, nautički savjeti, boat show, test broda, plovidba, tradicijski brodovi, đita, drveni brodovi, Marijan Žuvić, Damir Višić [secure] => 0 [obituaries_portal] => 0 [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 0 [itemRelatedLimit] => 5 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 0 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 1 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 0 [itemRelatedImageGallery] => 0 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/images\/slike\/2015\/05\/22\/5856020.jpg","\/images\/slike\/2015\/05\/22\/5856022.jpg","\/images\/slike\/2015\/05\/22\/5856021.jpg","\/images\/slike\/2015\/05\/22\/5856019.jpg","\/images\/slike\/2015\/05\/22\/5856018.jpg","\/images\/slike\/2015\/05\/22\/5856017.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Privatna arhiva Marijana \u017duvi\u0107a","Privatna arhiva Marijana \u017duvi\u0107a","Privatna arhiva Marijana \u017duvi\u0107a","Privatna arhiva Marijana \u017duvi\u0107a","Privatna arhiva Marijana \u017duvi\u0107a","Privatna arhiva Marijana \u017duvi\u0107a"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["Nasukani Orebi\u0107 postao je simbol propasti","Una \u2013 najve\u0107i brod u povijesti tvrtke","Sveti Duje na pu\u010dini - sada je \u010dvrsto na mrtvome vezu","Loger Marina bio je najve\u0107i u kolovozu 1948.","Hvar je donio iskorak u me\u0111unarodnoj plovidbi","Ero \u2013 prvi pravi trajekt na Jadranu"],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1920x1440","hd_5856020_1920.jpg":"1920x1080","k_5856020_1280.jpg":"1280x1280","k_5856020_1024.jpg":"1024x1024","k_5856020_640.jpg":"640x640","k_5856020_480.jpg":"480x480","k_5856020_340.jpg":"340x340","k_5856020_220.jpg":"220x220","o_5856020_1280.jpg":"1280x960","o_5856020_1024.jpg":"1024x768","o_5856020_640.jpg":"640x480","o_5856020_480.jpg":"480x360","o_5856020_340.jpg":"340x255","o_5856020_220.jpg":"220x165","h_5856020_1280.jpg":"1280x854","h_5856020_1024.jpg":"1024x683","h_5856020_640.jpg":"640x427","h_5856020_480.jpg":"480x320","h_5856020_340.jpg":"340x227","h_5856020_220.jpg":"220x147","pp_5856020_1280.jpg":"1006x1280","pp_5856020_1024.jpg":"805x1024","pp_5856020_640.jpg":"503x640","pp_5856020_480.jpg":"377x480","pp_5856020_340.jpg":"267x340","pp_5856020_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1240","hd_5856022_1920.jpg":"1920x1080","k_5856022_1280.jpg":"1280x1280","k_5856022_1024.jpg":"1024x1024","k_5856022_640.jpg":"640x640","k_5856022_480.jpg":"480x480","k_5856022_340.jpg":"340x340","k_5856022_220.jpg":"220x220","o_5856022_1280.jpg":"1280x826","o_5856022_1024.jpg":"1024x661","o_5856022_640.jpg":"640x413","o_5856022_480.jpg":"480x310","o_5856022_340.jpg":"340x219","o_5856022_220.jpg":"220x142","h_5856022_1280.jpg":"1280x854","h_5856022_1024.jpg":"1024x683","h_5856022_640.jpg":"640x427","h_5856022_480.jpg":"480x320","h_5856022_340.jpg":"340x227","h_5856022_220.jpg":"220x147","pp_5856022_1280.jpg":"1006x1280","pp_5856022_1024.jpg":"805x1024","pp_5856022_640.jpg":"503x640","pp_5856022_480.jpg":"377x480","pp_5856022_340.jpg":"267x340","pp_5856022_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1284","hd_5856021_1920.jpg":"1920x1080","k_5856021_1280.jpg":"1280x1280","k_5856021_1024.jpg":"1024x1024","k_5856021_640.jpg":"640x640","k_5856021_480.jpg":"480x480","k_5856021_340.jpg":"340x340","k_5856021_220.jpg":"220x220","o_5856021_1280.jpg":"1280x856","o_5856021_1024.jpg":"1024x684","o_5856021_640.jpg":"640x428","o_5856021_480.jpg":"480x321","o_5856021_340.jpg":"340x227","o_5856021_220.jpg":"220x147","h_5856021_1280.jpg":"1280x854","h_5856021_1024.jpg":"1024x683","h_5856021_640.jpg":"640x427","h_5856021_480.jpg":"480x320","h_5856021_340.jpg":"340x227","h_5856021_220.jpg":"220x147","pp_5856021_1280.jpg":"1006x1280","pp_5856021_1024.jpg":"805x1024","pp_5856021_640.jpg":"503x640","pp_5856021_480.jpg":"377x480","pp_5856021_340.jpg":"267x340","pp_5856021_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1382x1006","hd_5856019_1920.jpg":"1920x1080","k_5856019_1280.jpg":"1280x1280","k_5856019_1024.jpg":"1024x1024","k_5856019_640.jpg":"640x640","k_5856019_480.jpg":"480x480","k_5856019_340.jpg":"340x340","k_5856019_220.jpg":"220x220","o_5856019_1280.jpg":"1280x931","o_5856019_1024.jpg":"1024x745","o_5856019_640.jpg":"640x465","o_5856019_480.jpg":"480x349","o_5856019_340.jpg":"340x247","o_5856019_220.jpg":"220x160","h_5856019_1280.jpg":"1280x854","h_5856019_1024.jpg":"1024x683","h_5856019_640.jpg":"640x427","h_5856019_480.jpg":"480x320","h_5856019_340.jpg":"340x227","h_5856019_220.jpg":"220x147","pp_5856019_1280.jpg":"1006x1280","pp_5856019_1024.jpg":"805x1024","pp_5856019_640.jpg":"503x640","pp_5856019_480.jpg":"377x480","pp_5856019_340.jpg":"267x340","pp_5856019_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1248","hd_5856018_1920.jpg":"1920x1080","k_5856018_1280.jpg":"1280x1280","k_5856018_1024.jpg":"1024x1024","k_5856018_640.jpg":"640x640","k_5856018_480.jpg":"480x480","k_5856018_340.jpg":"340x340","k_5856018_220.jpg":"220x220","o_5856018_1280.jpg":"1280x832","o_5856018_1024.jpg":"1024x665","o_5856018_640.jpg":"640x416","o_5856018_480.jpg":"480x312","o_5856018_340.jpg":"340x221","o_5856018_220.jpg":"220x143","h_5856018_1280.jpg":"1280x854","h_5856018_1024.jpg":"1024x683","h_5856018_640.jpg":"640x427","h_5856018_480.jpg":"480x320","h_5856018_340.jpg":"340x227","h_5856018_220.jpg":"220x147","pp_5856018_1280.jpg":"1006x1280","pp_5856018_1024.jpg":"805x1024","pp_5856018_640.jpg":"503x640","pp_5856018_480.jpg":"377x480","pp_5856018_340.jpg":"267x340","pp_5856018_220.jpg":"173x220"},{"size0":"1920x1101","hd_5856017_1920.jpg":"1920x1080","k_5856017_1280.jpg":"1280x1280","k_5856017_1024.jpg":"1024x1024","k_5856017_640.jpg":"640x640","k_5856017_480.jpg":"480x480","k_5856017_340.jpg":"340x340","k_5856017_220.jpg":"220x220","o_5856017_1280.jpg":"1280x734","o_5856017_1024.jpg":"1024x587","o_5856017_640.jpg":"640x367","o_5856017_480.jpg":"480x275","o_5856017_340.jpg":"340x194","o_5856017_220.jpg":"220x126","h_5856017_1280.jpg":"1280x854","h_5856017_1024.jpg":"1024x683","h_5856017_640.jpg":"640x427","h_5856017_480.jpg":"480x320","h_5856017_340.jpg":"340x227","h_5856017_220.jpg":"220x147","pp_5856017_1280.jpg":"1006x1280","pp_5856017_1024.jpg":"805x1024","pp_5856017_640.jpg":"503x640","pp_5856017_480.jpg":"377x480","pp_5856017_340.jpg":"267x340","pp_5856017_220.jpg":"173x220"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 100 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 418 [name] => Nautika [alias] => nautika [description] => [parent] => 417 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 1 [params] => {"inheritFrom":"417","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"0","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"Medium","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2018-11-16 09:18:21","customparams_modified":"2018-11-16 09:18:21","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 0 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 18 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 14912216 Threads: 2 Questions: 3141745103 Slow queries: 7005051 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 234805984 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 35 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => JDatabaseQueryMysqli Object ( [offset:protected] => 0 [limit:protected] => 0 [db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object *RECURSION* [sql:protected] => [type:protected] => select [element:protected] => [select:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => SELECT [elements:protected] => Array ( [0] => category.* [1] => IF(ISNULL(container.catid),false,true) AS container [2] => container.name AS container_name [3] => SEFURL_cr.menuItemID AS sefurl_belonging_menu_item ) [glue:protected] => , ) [delete:protected] => [update:protected] => [insert:protected] => [from:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => FROM [elements:protected] => Array ( [0] => `#__ocm_categories` AS `category` ) [glue:protected] => , ) [join:protected] => Array ( [0] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_containers AS container ON category.id = container.catid ) [glue:protected] => , ) [1] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => LEFT JOIN [elements:protected] => Array ( [0] => #__ocm_sefurl_category_menu_relation AS SEFURL_cr ON category.id = SEFURL_cr.categoryID ) [glue:protected] => , ) ) [set:protected] => [where:protected] => JDatabaseQueryElement Object ( [name:protected] => WHERE [elements:protected] => Array ( [0] => `category`.`id` = '0' ) [glue:protected] => AND ) [group:protected] => [having:protected] => [columns:protected] => [values:protected] => [order:protected] => [autoIncrementField:protected] => [call:protected] => [exec:protected] => [union:protected] => [unionAll:protected] => [selectRowNumber:protected] => ) [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /om/nautika ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 418 [name] => Nautika [alias] => nautika [parent] => 417 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /om/nautika ) ) [link] => /om/nautika/kako-se-splitska-plovidba-upisala-u-crnu-knjigu-hrvatskoga-brodarstva-1166767 [printLink] => /om/nautika/kako-se-splitska-plovidba-upisala-u-crnu-knjigu-hrvatskoga-brodarstva-1166767?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 242409 [name] => Splitska plovidba [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => splitska-plovidba [link] => /tag/splitska-plovidba ) [1] => stdClass Object ( [id] => 611496 [name] => marijan žuvić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2020-06-29 11:28:55 [main_article_id] => 0 [alias] => marijan-zuvic [link] => /tag/marijan-zuvic ) [2] => stdClass Object ( [id] => 652334 [name] => marijan žuvić otvoreno more [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2021-10-09 15:23:19 [main_article_id] => 0 [alias] => marijan-zuvic-otvoreno-more [link] => /tag/marijan-zuvic-otvoreno-more ) [3] => stdClass Object ( [id] => 666792 [name] => trajekt ero [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-02-11 07:50:22 [main_article_id] => 0 [alias] => trajekt-ero [link] => /tag/trajekt-ero ) [4] => stdClass Object ( [id] => 666793 [name] => brod orebić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-02-11 07:50:22 [main_article_id] => 0 [alias] => brod-orebic [link] => /tag/brod-orebic ) [5] => stdClass Object ( [id] => 666794 [name] => brod vranjic [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-02-11 07:50:22 [main_article_id] => 0 [alias] => brod-vranjic [link] => /tag/brod-vranjic ) [6] => stdClass Object ( [id] => 666795 [name] => brod krka [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 2022-02-11 07:50:22 [main_article_id] => 0 [alias] => brod-krka [link] => /tag/brod-krka ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => brodovi i sudbine [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [contains_infographic] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [Withoutads] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [Photo_gallery] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [promo] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [contains_video] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [exclude_comments] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [open_link_in_new_window] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [horizontal_crop_of_the_main_photo] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [no_index] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [no_cache] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [dont_show_on_the_front_page] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [related_on_bottom] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [live_button] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [instant_articles] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [s_preporucuje] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [s_voli] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [layout_with_three_photos] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [gallery_in_the_article] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [required_views] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [fullhd_image] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [paid_article] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Kako se Splitska plovidba upisala u crnu knjigu hrvatskoga brodarstva: uništenu u mučnoj privatizaciji, dokrajčila je marčana bura [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3261 [name] => Miomir Štrbac [username] => miomir.strbac [email] => miomir.strbac@slobodnadalmacija.hr [password] => $2y$10$oBa2AAEGUKq/Ymg095Mrh.7uW.yCfYXSNnHxeF4nyWHs8x3qBlQvy [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => {"admin_style":"","admin_language":"","language":"","editor":"","timezone":""} [groups] => Array ( [3] => 3 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [admin_style] => [admin_language] => [language] => [editor] => [timezone] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/miomir-strbac-3261 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1775 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 0 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/96410507fb7745ab8b7da88e9937be54?s=100&default=https%3A%2F%2Fmore.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2015/05/22/5856020.jpg [galleryCount] => 6 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Privatna arhiva Marijana Žuvića [mainImageDesc] => Nasukani Orebić postao je simbol propasti [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2015/05/22/5856020.jpg [title] => Nasukani Orebić postao je simbol propasti Privatna arhiva Marijana Žuvića ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2015/05/22/5856022.jpg [title] => Una – najveći brod u povijesti tvrtke Privatna arhiva Marijana Žuvića ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2015/05/22/5856021.jpg [title] => Sveti Duje na pučini - sada je čvrsto na mrtvome vezu Privatna arhiva Marijana Žuvića ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2015/05/22/5856019.jpg [title] => Loger Marina bio je najveći u kolovozu 1948. Privatna arhiva Marijana Žuvića ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2015/05/22/5856018.jpg [title] => Hvar je donio iskorak u međunarodnoj plovidbi Privatna arhiva Marijana Žuvića ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/slike/2015/05/22/5856017.jpg [title] => Ero – prvi pravi trajekt na Jadranu Privatna arhiva Marijana Žuvića ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Uvod u plovidbe bez povratka još je u ljeto 1993. godine ispisala propast Dalmatinske plovidbe iz Vela Luke. Slijedio je nestanak s plavih putova šibenske Slobodne plovidbe, pa stečaj nekoć silnoga Croatia Linea, zatim je šaptom pala korčulanska Mediteranska plovidba, a 2013. i Lošinjska plovidba.

A onda i Splitska plovidba! Istini za volju brodar još postoji, ali pritisnut silnim milijunima kuna dugova i trima ukletim brodovima. I postojat će još dugo, jer će trebati tko zna koliko vremena da se raspletu čvorovi njegove nadasve složene ostavštine.

Bura istine

Zanimljivo je da poslovni brodolom Splitske plovidbe nije u pomorskoj javnosti izazvao ni uzbuđenje ni nevjericu. Jer poruka je znalaca vrlo jasna: čudu se nije bilo nadati, tvrtka je klinički mrtva već punih 17 godina! Uništena u mučnoj privatizaciji, morala je u stečaj još 2000. godine, učinjeno je tada sve da se izbjegne poslovni brodolom, ali ni cijelo desetljeće i pol nije bilo dostatno da se krene putem spasa.

I tko zna koliko bi agonija još trajala da povijesna marčana bura od 5. ožujka 2015. nije na plićak izbacila davno otpisane brodove Orebić, Krka i Vranjic, te time do kraja ogolila žalosno stanje Splitske plovidbe. Uz tri podrtine, njenu flotu čine još tri broda na mrtvim vezovima. Kako bi došli do svojih davno zarađenih 2,4 milijuna kuna, pomorci su pokrenuli sudsku prodaju brodova Marul, Sveti Duje i Jadro.

Priča koja se sada bliži kraju započela je u svibnju 1948. godine, kada je odlukom Vlade NR Hrvatske osnovano Brodarsko poduzeće Split. Zadaća mu je bila upravljati brodovima koje su, samo mjesec dana prije, pod krinkom nacionalizacije, komunističke vlasti otele privatnim brodarima na Jadranu. U srpnju 1948. poduzeću je dodijeljeno čak 38 brodova, no kada je 1. kolovoza i službeno počelo radom zaplovilo ih je samo 13. Ostali su bili – neupotrebljivi!

U tome neobičnome društvu najveći i najnoviji bio je loger Marina, nekadašnji račiški Jastreb, izgrađen 1939., a najstariji jedrenjak Jadrija, nekadašnji Sv. Nikola B. iz Dubašnice na Krku, izgrađen još 1840. godine. Doskora je poduzeću dodijeljeno 27 putničkih jedrenjaka pa je Brodarsko poduzeće Split postalo veliki putnički brodar. I za današnje pojmove promet je bio impresivan: 1949. prevezeno je čak 1.445.547, a 1950. godine 1.419.453 putnika.

---

image
Loger Marina bio je najveći u kolovozu 1948.
Privatna arhiva Marijana Žuvića
---

Trampa s Lošinjskom

Kada je 1951. provedena reorganizacija obalnoga brodarstva, većina manjih brodova i putničkih linija prepuštena je novim poduzećima osnovanim u Zadru, Šibeniku i Dubrovniku. Tako 1. svibnja 1951. dotadašnje Brodarsko poduzeće mijenja ime u Obalna plovidba Split, pod kojim ga mnogi i danas pamte.

No, značajnijih iskoraka u poslovanju nije bilo. Prvi se pomak dogodio tek 1958. kada su od Jadroslobodne kupljeni brodovi Jezero, Slap, Ušće i Vrelo. To je omogućilo, makar i skromnu, prisutnost na rutama za Grčku, Albaniju i Italiju.

Prvi veći brod za međunarodnu plovidbu kupljen je 1966. godine. Bio je to Hvar, teretnjak nosivosti 1064 tone, izgrađen 1957. godine u njemačkome Rendsburgu. Brod se pokazao izvrsnim, no njegove su splitske godine prekratko trajale. Već 1970. Obalna ga je trampila s Lošinjskom plovidbom za tri manja broda – Ilovik, Srakane i Umag.

---

image
Hvar je donio iskorak u međunarodnoj plovidbi
Privatna arhiva Marijana Žuvića
---

Tek će godina 1968. dobiti mjesto u povijesti: bit će zapamćena po pionirskoj ulozi Obalne plovidbe Split u razvitku trajektnoga prometa na Jadranu. Vrlo uspješnoj, ali i nadasve kratkotrajnoj.

Splićani su poslovnu priliku vidjeli u trajektima, pa je kupljen danski Aero, koji je s malo boje postao naš Ero. Premda izgrađen još 1931. bio je to izuzetno pouzdan i čvrst brod, kapaciteta 400 putnika i 20 automobila, te solidne brzine od 13 čvorova. Već u sezoni 1968. uspostavio je trajektnu liniju Split – Stari Grad.

---

image
Ero – prvi pravi trajekt na Jadranu
Privatna arhiva Marijana Žuvića
---

Loda i Slaven

Iduće godine u Švedskoj su kupljeni tada gotovo novi blizanci Dragor i Limhamn, koji će postati Loda i Slaven. Oba trajekta su na prvo putovanje isplovila iz splitske luke 14. kolovoza 1969., prvi na novu liniju do Hvara, a drugi do Vela Luke.

Pregrađenim teretnjakom Zvončac uspostavljena je linija Makarska-Sumartin, a 1970. otvorene su pruga Prigradica-Zaostrog, te Ploče-Korčula. Bila je to opasna konkurencija Jadroliniji koja je većinu trajektnih pruga održavala preuređenim desantnim brodovima Ratne mornarice. Počeli su veliki pritisci i splitski je brodar konačno slomljen 1971. godine, kada je Jadroliniji prepustio trajekte, a zauzvrat dobio teretne brodove Orebić i Lastovo.

Tada se tvrtka u potpunosti okreće prijevozu tereta za Dalmacijacement, pa je teretnjak Orebić zajedničkim sredstvima pregrađen u prvi brod za prijevoz cementa na Jadranu. Cementaš koji je iz Brodoremonta u Vranjicu isplovio u travnju 1973. godine, isti je onaj starac koji 42 godine kasnije nemoćno strši na marjanskim sikama!

I podsjeća koliko su daleko dani uzleta, kad se prosječno svake godine nabavljao po jedan brod. I svi su bili prepoznatljivi po imenima rijeka. Najprije Krka i Una, pa Kupa i Sutla, pa izvrsni blizanci Bosut i Čikola.

---

image
Una – najveći brod u povijesti tvrtke
Privatna arhiva Marijana Žuvića
---

Jad i nevolja

Na valu obnove i jačanja flote u listopadu 1982. godine poduzeće mijenja ime u Splitska plovidba, a doskora kupuje još dva broda, blizance Cetinu i Neretvu. Godine 1985. u flotu ulazi najveći brod u povijesti, treći s imenom Une.

Bio je to tipični japanski teretnjak, izgrađen 1976. u brodogradilištu Ujina Zosensho K.K. u Hiroshimi. U odnosu na druge brodove nekadašnje Obalne plovidbe bio je to pravi div: dug 128,8, širok 19,6 metara, nosivosti 11.679 tona. Pokretao ga je stroj od 4476 kilovata, a najveća je brzina bila čak 15 čvorova.

Ostat će Una u Splitu punih 16 godina, sve dok 2001. nije prodana Sirijcima u očajničkom pokušaju da se spasi Splitska plovidba. Zajedno s Unom 1985. kupljen je teretnjak Veli Varoš što se pokazalo rijetkim promašajem iz tih dana.

Zato je pravi potez bila kupnja dvaju norveških cementaša, Jadra i Krke, koji će gotovo četvrt stoljeća biti uzdanicama flote. A sad je Krka na plićaku, a Jadro na mrtvome vezu! Kao posljednji prije privatizacije, 1993. godine kupljen je teretnjak Ocean Union, japanac od 7000 tona nosivosti.

Tri ljeta poslije počinje privatizacija čiji je glavni akter bio poduzetnik Ivica Bočina. Trebao bi još jedan broj Otvorenoga mora da opišemo što se sve tada zbivalo sa Splitskom plovidbom, pa najkraće recimo – jad i nevolja!

Gomilanje dugova

Kako bi se pokrpali dugovi već 1997. godine prodan je pouzdani brod Sutla. No, rastakanje se nastavilo, pa je kraj 2000. godine, kad je Bočina odustao od tvrtke, Splitska plovidba dočekala u dugovima čije razmjere nitko nije mogao naslutiti. Samo pomorcima se za plaće dugovalo gotovo 800 tisuća dolara. U tih pet godine nabavljen je tek jedan brod: od tvrtke iz Rogoznice kupljen je 28 godina stari i mali teretnjak sovjetske gradnje koji je dobio ime Klis.

Stečaj se činio jedinim rješenjem, no u siječnju 2001. najava spasa stigla je iz – Ploča. Tamošnja je luka osnovala brodarsku tvrtku Pločanska plovidba, koja je poslovanje planirala započeti preuzimanjem splitskoga brodara. No, to se nije dogodilo.

Službeni razlozi odustajanja nikad nisu obznanjeni, a govorilo se kako su u Pločama popustili nakon pismenih prijetnji upućenih direktoru luke kap. Ivanu Pavloviću.

Ipak, kako se čini, ključan je bio sedmosatni sastanak čelnika luke, brodara i sindikata pomoraca održan 18. siječnja 2001. na kojem su Pločani spoznali kakva ih kašeta brokava čeka ako preuzmu Splitsku plovidbu: dugovi su bili višestruko veći od vrijednosti tvrtke!

---

image
Sveti Duje na pučini - sada je čvrsto na mrtvome vezu
Privatna arhiva Marijana Žuvića
---

Mrtvi vez

Ipak, poslovanje je nastavljeno uz potporu Hrvatskoga fonda za privatizaciju, uz sigurne poslove za Dalmacijacement, te prodajom brodova Una i Cetina za 1,2 milijuna dolara, a kasnije i otpisom nekoliko milijuna kuna duga od strane hrvatske Vlade. Štoviše, kupljena su i tri broda: već 2002. godine nadasve neobični cementaš Vranjic, idućega ljeta teretnjak Sveti Duje, te u rujnu 2005., kao posljednji u povijesti Splitske plovidbe, brod Marul.

Koncem 2008. vlasnici splitskoga brodara postali su poduzetnici Josip Galinec i Jurica Pevec, koji su odmah najavili kupnju triju brodova. No, stigao nije nijedan, a loše održavani brodovi, poput Krke i Svetoga Duje, postali su glavnom preprekom ulasku Hrvatske na bijelu listu Pariškoga memoranduma o sigurnosti plovidbe.

Na mrtvome vezu u Kaštelima se još u jesen 2010. našao brod Orebić, a godinu dana poslije Krka i Vranjic. Postupak predstečajne nagodbe pokrenut je još u ožujku 2013. godine. A onda je 5. ožujka 2015. zapuhala marčana bura...

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Privatna arhiva Marijana Žuvića Privatna arhiva Marijana Žuvića Privatna arhiva Marijana Žuvića Privatna arhiva Marijana Žuvića Privatna arhiva Marijana Žuvića Privatna arhiva Marijana Žuvića
Privatna arhiva Marijana Žuvića
Nasukani Orebić postao je simbol propasti
Privatna arhiva Marijana Žuvića
Una – najveći brod u povijesti tvrtke
Privatna arhiva Marijana Žuvića
Sveti Duje na pučini - sada je čvrsto na mrtvome vezu
Privatna arhiva Marijana Žuvića
Loger Marina bio je najveći u kolovozu 1948.
Privatna arhiva Marijana Žuvića
Hvar je donio iskorak u međunarodnoj plovidbi
Privatna arhiva Marijana Žuvića
Ero – prvi pravi trajekt na Jadranu
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/om/nautika/kako-se-splitska-plovidba-upisala-u-crnu-knjigu-hrvatskoga-brodarstva-1166767 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=37232df525955d3b6cc5439f7b393197b0e37fab [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Kako+se+Splitska+plovidba+upisala+u+crnu+knjigu+hrvatskoga+brodarstva%3A+uni%C5%A1tenu+u+mu%C4%8Dnoj+privatizaciji%2C+dokraj%C4%8Dila+je+mar%C4%8Dana+bura&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fom%2Fnautika%2Fkako-se-splitska-plovidba-upisala-u-crnu-knjigu-hrvatskoga-brodarstva-1166767 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fom%2Fnautika%2Fkako-se-splitska-plovidba-upisala-u-crnu-knjigu-hrvatskoga-brodarstva-1166767 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => brodovi i sudbine [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [3] => stdClass Object ( [id] => 61 [name] => Contains Infographic [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 4 [alias] => contains_infographic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 62 [name] => Without ads [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 5 [alias] => Withoutads ) [5] => stdClass Object ( [id] => 63 [name] => Photo gallery [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 6 [alias] => Photo_gallery ) [6] => stdClass Object ( [id] => 64 [name] => Promo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 7 [alias] => promo ) [8] => stdClass Object ( [id] => 67 [name] => Contains video [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 9 [alias] => contains_video ) [9] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) [10] => stdClass Object ( [id] => 69 [name] => Exclude comments [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 11 [alias] => exclude_comments ) [11] => stdClass Object ( [id] => 70 [name] => Open link in new window [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 12 [alias] => open_link_in_new_window ) [12] => stdClass Object ( [id] => 71 [name] => Horizontal crop of the main photo [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 13 [alias] => horizontal_crop_of_the_main_photo ) [13] => stdClass Object ( [id] => 73 [name] => No-index [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 15 [alias] => no_index ) [14] => stdClass Object ( [id] => 74 [name] => No-cache [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 16 [alias] => no_cache ) [15] => stdClass Object ( [id] => 77 [name] => Don't show on the front page [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 17 [alias] => dont_show_on_the_front_page ) [16] => stdClass Object ( [id] => 78 [name] => Related on bottom [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 18 [alias] => related_on_bottom ) [17] => stdClass Object ( [id] => 79 [name] => Live button [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 19 [alias] => live_button ) [26] => stdClass Object ( [id] => 87 [name] => Instant articles [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 28 [alias] => instant_articles ) [27] => stdClass Object ( [id] => 91 [name] => S preporučuje [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 29 [alias] => s_preporucuje ) [28] => stdClass Object ( [id] => 92 [name] => S voli [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 30 [alias] => s_voli ) [29] => stdClass Object ( [id] => 93 [name] => Layout with three photos [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 31 [alias] => layout_with_three_photos ) [30] => stdClass Object ( [id] => 94 [name] => Gallery in the article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 32 [alias] => gallery_in_the_article ) [31] => stdClass Object ( [id] => 95 [name] => Required views [value] => 0 [type] => textfield [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 33 [alias] => required_views ) [32] => stdClass Object ( [id] => 96 [name] => FullHD image [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 34 [alias] => fullhd_image ) [33] => stdClass Object ( [id] => 98 [name] => Paid Article [value] => OFF [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 36 [alias] => paid_article ) )
StoryEditorOCM

brodovi i sudbineKako se Splitska plovidba upisala u crnu knjigu hrvatskoga brodarstva: uništenu u mučnoj privatizaciji, dokrajčila je marčana bura

Piše Marijan Žuvić
11. veljače 2022. - 07:48

Uvod u plovidbe bez povratka još je u ljeto 1993. godine ispisala propast Dalmatinske plovidbe iz Vela Luke. Slijedio je nestanak s plavih putova šibenske Slobodne plovidbe, pa stečaj nekoć silnoga Croatia Linea, zatim je šaptom pala korčulanska Mediteranska plovidba, a 2013. i Lošinjska plovidba.

A onda i Splitska plovidba! Istini za volju brodar još postoji, ali pritisnut silnim milijunima kuna dugova i trima ukletim brodovima. I postojat će još dugo, jer će trebati tko zna koliko vremena da se raspletu čvorovi njegove nadasve složene ostavštine.

Bura istine

Zanimljivo je da poslovni brodolom Splitske plovidbe nije u pomorskoj javnosti izazvao ni uzbuđenje ni nevjericu. Jer poruka je znalaca vrlo jasna: čudu se nije bilo nadati, tvrtka je klinički mrtva već punih 17 godina!...

12. svibanj 2024 01:27