stdClass Object ( [id] => 235909 [title] => Tina Vickov: Šibenik još nije na mapama masovnog turizma [alias] => tina-vickov-sibenik-jos-nije-na-mapama-masovnog-turizma [catid] => 296 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => U Šibeniku se kaže - spustiti se na obalu. I zaista je tako: obala je u dnu brda (i ne jednog!) na kojem se svio taj grad neobične a ponekad, i ponegdje, i naporne „situacije na terenu“. Sve je tu uzaskale, nizaskale, možda malo ravno Poljanom i dijelom Kalelarge ili Masne (Zagrebačke) ulice, pa onda opet nizbrdo-uzbrdo, uzaskale- nizaskale... I tako se domognete obale, i uronite u blaženi mir ovih predsezonskih dana.

E pa tu negdje malo niže katedrale, valjda točno u točki od koje počinje najstariji gradski kvart Dolac, svoje je malo, mirisno gnijezdo svila Tina Vickov. Do Tinine turističke agencije po imenu “Šibenik Plus” može vas slobodno dovesti nos: svi divni mirisi Dalmacije naviru iz nevelika ali lijepo uređena prostora gdje za bijelim stolom sjedi Tina - plava oka i ugodna osmijeha. Naprosto- jedna simpatična osobnost, a kad napustite taj prvi dojam, onda sretnete mladu poslovnu ženu - i majku dvoje djece - zanesenu poslom za koji se školovala.

Tina Vickov je magistra ekonomije - smjer marketing - a uz to je još i potpredsjednica sekcije obiteljskog smještaja za Šibensko-kninsku županiju i predsjednica šibenske udruge “Raspršeni hotel”, koja je zamišljena lani. Marom nekoliko zanesenjaka koje vodi Tina, zamisao je stavljena na noge i od 1. lipnja U Šibeniku će, uz dva zaposlenika, početi raditi recepcija „raspršenog hotela“ koji će objedinjavati šibenske vlasnike apartmana odnosno - iznajmljivače. Razgovaramo u tom prostoru koji miriše, malenoj suvenirnici koja tu nije radi velike zarade nego služi predstavljanju mjesta i podneblja:

- Sve je tu samo domaće - šibenski sapuni, zlarinski koralji, skradinska vina, krapanjske spužve, nakit od pidoća, maslinova drva, oslikane torbe. I zaista je tako: mnogi ovdje uđu privučeni mirisom a onda ih ja dočekam - i zainteresiram - pričom o svemu tome i više od toga. Sve u našem turizmu je u priči!

Marketinški stručnjak

Tina Vickov marketinški je stručnjak, radila je u medijima, u agencijama, pa je odlučila primijeniti iskustvo i osnovati vlastitu agenciju za marketing i turizam Manifesta, ili kako Tina precizira- agenciju za destinacijski menadžment i marketing. Radeći u marketingu drugih tvrtki, shvatila je da je novca za te namjene sve manje. Oko nje s jedne je strane, kako ona kaže, stajao ogroman resurs- neotkrivena destinacija- šibenska regija kao odličan materijal za bezbroj priča, a druge, bio je novi kupac, turist koji traži „nove“ proizvode i doživljaj, i to je spreman platiti.

I tu je počela njena poslovna priča.

Zamislila je zimu u kojoj priprema ljeto, i ljeto u kojem će njena agencija biti polazište priča o kojima govori:

- Zamislila sam da ovo bude produžena ruka agenciji - turistički punkt, mjesto na koje će turisti dolaziti po informacije o svemu i od kojih ću ja dobiti vrijedne informacije. No, ispostavilo se- opasan je to posao! - smije se Tina.

- Zamisao može biti jednostavna ali- ako ovo volite i ako želite raditi, pred vama se samo otvaraju priče, samo se otvaraju mogućnosti i izazovi i tu gotovo da nema kraja...
Tina s američkim blogerima Florence i Mikeom Lince
U Šibenik vam turisti - kazuje Tina Vickov - dolaze zbog dvije „stvari“: u sam grad zbog katedrale, a izvan grada- zbog Krke. Krka i Kornati su izleti koji se sami prodaju, Katedrala je poziv za Šibenik, ali ovdje je toliko more drugih priča da ljudi kojima ih otkrijete ostanu začuđeni i- oduševljeni! E, ja im prvo ispričam priču a onda se ta priča pretvori, recimo, u izlet na divne otoke Prvić i Zlarin, na Tvrđavu sv. Nikole, u Skradin, u primoštenske vinograde, seoska domaćinstva...

Mjesta koja su skrivena i neucrtana na mapama masovnog turizma. Kad svemu tome dodamo naša jela, kad turiste, recimo, odvedemo na gradsku turu u kojoj se nalazi i ključna točka dalmatinskog života, a to su marende - U Šibeniku imamo mali kvart marendaških konoba - onda vam gosti ostanu paf!

Kad saznaju da je ovdje 26 crkvica i 17 palača, kad vide te kamene uličice, skale, prolaze, tiramole - ne mogu se načuditi zašto sve to nisu našli u svojim bedekerima uz pomoć kojih su doputovali - recimo iz Finske - do Šibenika radi velebne katedrale pod zaštitom UNESCO-a. I ne znajući da je uokolo te vrijedne i svjetski poznate arhitekture zaštićena cijela stara gradska jezgra, ne znajući niti za jednu od naoko sitnih atrakcija koje im mi, ako se sve dobro poklopi, pokažemo.

Grad nije razvikan

E to je prednost Šibenika: on nije razvikan, samim tim nije ni ljeti prenapučen da se gosti tiču ramenima, zato mislim da Šibenik ima šansu biti destinacijom kvalitetnog, selektivnog turizma. To je priča koju je propustio Dubrovnik, a moglo bi se isto dogoditi Splitu.

To su prilike u kojima domaći svijet počinje mrziti turiste, a turist se onda tu ne osjeća dobro. To su gradovi muzeji a Šibenik je još uvijek, istina, mali ali živi grad. Mali, stari, živi grad koji zaista još uvijek možete naći u potrazi za izgubljenim Mediteranom... Ništa se tu ne smije, niti mora glumiti, gosti su najviše oduševljeni onim kakvi smo u originalu! Najbolji smo kad smo takvi kakvi jesmo - to je najbolji i najvažniji dio našega šarma...

Tina Vickov priča kako će funkcionirati “Raspršeni hotel”. Recepcija je usred staroga grada u uličici koja spaja dvije najvažnije transverzale - Kalelargu i Zagrebačku (Masnu...) ulicu. Od prvog lipnja tamo će raditi dvoje zaposlenika obrazovanih u turizmu.

- Na obali smo dobili četiri parkirna mjesta da se gosti mogu zadržati 45 minuta dok ne dođu do recepcije odnosno dok po njih ne dođe iznajmljivač ili dok ne ostave prtljagu u odabranom smještaju... Ljudi se teško snalaze u ovom gradu, GPS u staroj jezgri teško funkcionira, i domaći se teško snalaze s adresama, ljudi se vrte i ne znaju kuda da krenu, djeca zajapurena na vrućini, pauk koji prijeti automobilu... dajemo sve od sebe da uz pomoć “Raspršenog hotela” u koji se do sada uključilo već 30 iznajmljivača a stižu i novi, gostima olakšamo.

Tu su i naši partneri-ugostitelji kojima će ići na doručak, ručak, zamišljam da gost u japankama iziđe iz apartmana, ode u obližnji kafić, na marendu, na ručak, da živi s gradom... I naravno, produljenje sezone kroz osmišljene pakete i usmjerenu komunikaciju prema skupinama iz zdravstvenog, kongresnog i drugih niša selektivnog turizma.

Tina Vickov kao mantru stalno ponavlja: vrlo je značajno da se među ljudima u ovom poslu stvori povjerenje, da jedni drugima nisu konkurencija nego da su svi u istom poslu i da uskaču jedni drugima a konkurencija biti onim trećima:

- Hrvatska je poznata kao zemlja na začelju u istraživanjima upravo o međusobnom povjerenju njezinih ljudi, a povjerenje i suradnja su preduvjet razvoja. S ovim Raspršenim hotelom i cijelom tom pričom meni se čini da se to povjerenje, bar ovdje, polako uspostavlja.

Tina Vickov postala je svojevrsna „domaćica“ mnogima koji dođu raditi priče o Šibeniku- uz ostalo i sudionicima produkcije Discover Croatia. Ona je otkrila Šibenik sredovječnom američkom bračnom paru koji je nakon jednog posjeta Šibeniku prošle jeseni obećao da će se vratiti. I jesu: Florence i Mike Lince proveli su tri mjeseca u Šibeniku, u staroj gradskoj jezgri, i otuda je, priča Tina, krenula njihova šibenska avantura.
Tina je postala svojevrsna domaćica svima koji rade priče o Šibeniku
K tome, oni su turisti blogeri koji pišu o destinacijama u kojima borave. Priču o Šibeniku i regiji podijelili su kroz desetak temata na svom blogu Applecore s drugim blogerima koji nas, kaže Tina, dnevno zovu i raspituju se oko mogućeg dolaska. Nakon Hrvatske, odnosno Šibenika, otišli su u Španjolsku no na svom blogu još uvijek štošta uspoređuju s Hrvatskom...

...- kao da im je Hrvatska, odnosno Šibenik, postala mjerilo stvari, standard! Oni su ostali oduševljeni baš s tim što mi jesmo! Ima prekrasnih gradova i kod nas i u svijetu, ne treba se zavaravati, no nas može spasiti- priča! Šibenik ima divnu i nesvakidašnju priču koja se može još usavršiti, nismo luksuzna destinacija ali- izvadimo to što jesmo, obrišimo prašinu i pokažimo naše skrivene adute, neispričane priče! Upakirajmo ih i distribuirajmo!

Splićanka na Srimi

Naposljetku i ovo: Tina je Splićanka! U Splitu je živjela do unatrag 9 godina:

- Tada sam se preselila na Srimu, na „probni rok“ kod današnjeg supruga, želeći mu dokazati da nikada Split neću moći zamjeniti manjim mjestom niti romantičnim životom u kući pokraj mora (jer ja nisam taj tip), te da Šibenik nikada neće ispuniti moje ambicije. Naravno, sve je ispalo obrnuto.

Uvjet da dođem i preselim se bio je posao (nadajući se da ga neću uskoro naći...), a poslovi su dolazili sami, doslovno sam bila u situaciji birati. Bilo je lijepih i manje lijepih iskustava, ali na kraju su sva bila korisna. Život na Srimi je savršen i ne bih ga danas mijenjala ni za što. To je oaza mira i dobrih vibracija, tri kilometra plaže i duge šetnje, odlični ljudi, kafić u kojem nije problem sjediti sam, a uvijek nekoga sretnete, bez najave i dogovora, Prvić na par minuta brodom...

Tina je majka troipolgodišnje Marijete i uskoro šestogodišnjeg Mikule Lava. Njena blagodat je, kaže, život u obiteljskoj kući sa svekrvom koja joj je, kao i mati iz Splita, ogromna podrška:

- S obzirom da je suprog zaposlen, kad god nešto zapne one su tu, a dok su djeca sretna i zadovoljna mi majke možemo „eksperimentirati“ s poslom.

Kad tu zapne, onda smo u problemu.

Jordanka GRUBAČ
foto: Nikša STIPANIČEV / CROPIX

Tinini izletići

‘Eco friendly tour’, koji uključuje posjet sokolarskom centru i odmor na seoskom domaćinstvu ili ‘Sunset sailing’ – jedrenje arhipelagom u zalazak sunca, tura pod nazivom ‘U potrazi za izgubljenim Meditearnom’ koja uključuje posjet predivnom Zlarinu i Prviću, samo su neke od priča (izleta) nastali u agenciji Manifesta, a ‘kupiti’ ih možete u turističkom punktu Šibenik Plus i, nakon otvorenja, na recepciji Raspršenog hotela.

Jedan od proizvoda Tinine agencije Manifesta su tematski razgledi grada kroz koje gost Šibenik ne doživljava samo kroz arhitekturu, baštinu, spomenike već i kroz način života doamćeg svijeta. Pa tako ima Photo city tour- jer, kaže, Šibenik je iznimno fotogeničan grad, Old town tour- organizira se obilazak malih obrtnika u staroj gradskoj jezgri, vodi ih na merande, na predah uz čašu vina na terasi gradske vijećnice, ima za njih odlične noćne ture i otkrivanje tajni Šibenika.

Ture takvog razgledavanja Tina je osmislila s dugogodišnjom „vodičkom“ Vinkom Protegom i zajedno su nominirane za najbolji marketinški projekt u hrvatskom turizmu, CB Tour 2013.
[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => "raspršeni hotel" [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-05-26 08:31:40 [created_by] => 39 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-05-26 08:39:05 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-05-26 12:30:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 3860 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 296 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije o modi i ljepoti. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, stil, moda, ljepota [secure] => 0 [page_title] => Stil [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 2 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4909602 Threads: 4 Questions: 174832057 Slow queries: 75454 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 5103124 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 45 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) ) [link] => /sd-plus/stil/tina-vickov-sibenik-jos-nije-na-mapama-masovnog-turizma-235909 [printLink] => /sd-plus/stil/tina-vickov-sibenik-jos-nije-na-mapama-masovnog-turizma-235909?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 196048 [name] => tinavickov [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => tinavickov [link] => /tag/tinavickov ) [1] => stdClass Object ( [id] => 196049 [name] => raspršenihotel [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => rasprsenihotel [link] => /tag/rasprsenihotel ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => "raspršeni hotel" [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Tina Vickov: Šibenik još nije na mapama masovnog turizma [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-20-22-14-45-39 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => templates/site/images/no_image.png [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [galleryCount] => 0 [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}U Šibeniku se kaže - spustiti se na obalu. I zaista je tako: obala je u dnu brda (i ne jednog!) na kojem se svio taj grad neobične a ponekad, i ponegdje, i naporne „situacije na terenu“. Sve je tu uzaskale, nizaskale, možda malo ravno Poljanom i dijelom Kalelarge ili Masne (Zagrebačke) ulice, pa onda opet nizbrdo-uzbrdo, uzaskale- nizaskale... I tako se domognete obale, i uronite u blaženi mir ovih predsezonskih dana.

E pa tu negdje malo niže katedrale, valjda točno u točki od koje počinje najstariji gradski kvart Dolac, svoje je malo, mirisno gnijezdo svila Tina Vickov. Do Tinine turističke agencije po imenu “Šibenik Plus” može vas slobodno dovesti nos: svi divni mirisi Dalmacije naviru iz nevelika ali lijepo uređena prostora gdje za bijelim stolom sjedi Tina - plava oka i ugodna osmijeha. Naprosto- jedna simpatična osobnost, a kad napustite taj prvi dojam, onda sretnete mladu poslovnu ženu - i majku dvoje djece - zanesenu poslom za koji se školovala.

Tina Vickov je magistra ekonomije - smjer marketing - a uz to je još i potpredsjednica sekcije obiteljskog smještaja za Šibensko-kninsku županiju i predsjednica šibenske udruge “Raspršeni hotel”, koja je zamišljena lani. Marom nekoliko zanesenjaka koje vodi Tina, zamisao je stavljena na noge i od 1. lipnja U Šibeniku će, uz dva zaposlenika, početi raditi recepcija „raspršenog hotela“ koji će objedinjavati šibenske vlasnike apartmana odnosno - iznajmljivače. Razgovaramo u tom prostoru koji miriše, malenoj suvenirnici koja tu nije radi velike zarade nego služi predstavljanju mjesta i podneblja:

- Sve je tu samo domaće - šibenski sapuni, zlarinski koralji, skradinska vina, krapanjske spužve, nakit od pidoća, maslinova drva, oslikane torbe. I zaista je tako: mnogi ovdje uđu privučeni mirisom a onda ih ja dočekam - i zainteresiram - pričom o svemu tome i više od toga. Sve u našem turizmu je u priči!

Marketinški stručnjak

Tina Vickov marketinški je stručnjak, radila je u medijima, u agencijama, pa je odlučila primijeniti iskustvo i osnovati vlastitu agenciju za marketing i turizam Manifesta, ili kako Tina precizira- agenciju za destinacijski menadžment i marketing. Radeći u marketingu drugih tvrtki, shvatila je da je novca za te namjene sve manje. Oko nje s jedne je strane, kako ona kaže, stajao ogroman resurs- neotkrivena destinacija- šibenska regija kao odličan materijal za bezbroj priča, a druge, bio je novi kupac, turist koji traži „nove“ proizvode i doživljaj, i to je spreman platiti.

I tu je počela njena poslovna priča.

Zamislila je zimu u kojoj priprema ljeto, i ljeto u kojem će njena agencija biti polazište priča o kojima govori:

- Zamislila sam da ovo bude produžena ruka agenciji - turistički punkt, mjesto na koje će turisti dolaziti po informacije o svemu i od kojih ću ja dobiti vrijedne informacije. No, ispostavilo se- opasan je to posao! - smije se Tina.

- Zamisao može biti jednostavna ali- ako ovo volite i ako želite raditi, pred vama se samo otvaraju priče, samo se otvaraju mogućnosti i izazovi i tu gotovo da nema kraja...
Tina s američkim blogerima Florence i Mikeom Lince
U Šibenik vam turisti - kazuje Tina Vickov - dolaze zbog dvije „stvari“: u sam grad zbog katedrale, a izvan grada- zbog Krke. Krka i Kornati su izleti koji se sami prodaju, Katedrala je poziv za Šibenik, ali ovdje je toliko more drugih priča da ljudi kojima ih otkrijete ostanu začuđeni i- oduševljeni! E, ja im prvo ispričam priču a onda se ta priča pretvori, recimo, u izlet na divne otoke Prvić i Zlarin, na Tvrđavu sv. Nikole, u Skradin, u primoštenske vinograde, seoska domaćinstva...

Mjesta koja su skrivena i neucrtana na mapama masovnog turizma. Kad svemu tome dodamo naša jela, kad turiste, recimo, odvedemo na gradsku turu u kojoj se nalazi i ključna točka dalmatinskog života, a to su marende - U Šibeniku imamo mali kvart marendaških konoba - onda vam gosti ostanu paf!

Kad saznaju da je ovdje 26 crkvica i 17 palača, kad vide te kamene uličice, skale, prolaze, tiramole - ne mogu se načuditi zašto sve to nisu našli u svojim bedekerima uz pomoć kojih su doputovali - recimo iz Finske - do Šibenika radi velebne katedrale pod zaštitom UNESCO-a. I ne znajući da je uokolo te vrijedne i svjetski poznate arhitekture zaštićena cijela stara gradska jezgra, ne znajući niti za jednu od naoko sitnih atrakcija koje im mi, ako se sve dobro poklopi, pokažemo.

Grad nije razvikan

E to je prednost Šibenika: on nije razvikan, samim tim nije ni ljeti prenapučen da se gosti tiču ramenima, zato mislim da Šibenik ima šansu biti destinacijom kvalitetnog, selektivnog turizma. To je priča koju je propustio Dubrovnik, a moglo bi se isto dogoditi Splitu.

To su prilike u kojima domaći svijet počinje mrziti turiste, a turist se onda tu ne osjeća dobro. To su gradovi muzeji a Šibenik je još uvijek, istina, mali ali živi grad. Mali, stari, živi grad koji zaista još uvijek možete naći u potrazi za izgubljenim Mediteranom... Ništa se tu ne smije, niti mora glumiti, gosti su najviše oduševljeni onim kakvi smo u originalu! Najbolji smo kad smo takvi kakvi jesmo - to je najbolji i najvažniji dio našega šarma...

Tina Vickov priča kako će funkcionirati “Raspršeni hotel”. Recepcija je usred staroga grada u uličici koja spaja dvije najvažnije transverzale - Kalelargu i Zagrebačku (Masnu...) ulicu. Od prvog lipnja tamo će raditi dvoje zaposlenika obrazovanih u turizmu.

- Na obali smo dobili četiri parkirna mjesta da se gosti mogu zadržati 45 minuta dok ne dođu do recepcije odnosno dok po njih ne dođe iznajmljivač ili dok ne ostave prtljagu u odabranom smještaju... Ljudi se teško snalaze u ovom gradu, GPS u staroj jezgri teško funkcionira, i domaći se teško snalaze s adresama, ljudi se vrte i ne znaju kuda da krenu, djeca zajapurena na vrućini, pauk koji prijeti automobilu... dajemo sve od sebe da uz pomoć “Raspršenog hotela” u koji se do sada uključilo već 30 iznajmljivača a stižu i novi, gostima olakšamo.

Tu su i naši partneri-ugostitelji kojima će ići na doručak, ručak, zamišljam da gost u japankama iziđe iz apartmana, ode u obližnji kafić, na marendu, na ručak, da živi s gradom... I naravno, produljenje sezone kroz osmišljene pakete i usmjerenu komunikaciju prema skupinama iz zdravstvenog, kongresnog i drugih niša selektivnog turizma.

Tina Vickov kao mantru stalno ponavlja: vrlo je značajno da se među ljudima u ovom poslu stvori povjerenje, da jedni drugima nisu konkurencija nego da su svi u istom poslu i da uskaču jedni drugima a konkurencija biti onim trećima:

- Hrvatska je poznata kao zemlja na začelju u istraživanjima upravo o međusobnom povjerenju njezinih ljudi, a povjerenje i suradnja su preduvjet razvoja. S ovim Raspršenim hotelom i cijelom tom pričom meni se čini da se to povjerenje, bar ovdje, polako uspostavlja.

Tina Vickov postala je svojevrsna „domaćica“ mnogima koji dođu raditi priče o Šibeniku- uz ostalo i sudionicima produkcije Discover Croatia. Ona je otkrila Šibenik sredovječnom američkom bračnom paru koji je nakon jednog posjeta Šibeniku prošle jeseni obećao da će se vratiti. I jesu: Florence i Mike Lince proveli su tri mjeseca u Šibeniku, u staroj gradskoj jezgri, i otuda je, priča Tina, krenula njihova šibenska avantura.
Tina je postala svojevrsna domaćica svima koji rade priče o Šibeniku
K tome, oni su turisti blogeri koji pišu o destinacijama u kojima borave. Priču o Šibeniku i regiji podijelili su kroz desetak temata na svom blogu Applecore s drugim blogerima koji nas, kaže Tina, dnevno zovu i raspituju se oko mogućeg dolaska. Nakon Hrvatske, odnosno Šibenika, otišli su u Španjolsku no na svom blogu još uvijek štošta uspoređuju s Hrvatskom...

...- kao da im je Hrvatska, odnosno Šibenik, postala mjerilo stvari, standard! Oni su ostali oduševljeni baš s tim što mi jesmo! Ima prekrasnih gradova i kod nas i u svijetu, ne treba se zavaravati, no nas može spasiti- priča! Šibenik ima divnu i nesvakidašnju priču koja se može još usavršiti, nismo luksuzna destinacija ali- izvadimo to što jesmo, obrišimo prašinu i pokažimo naše skrivene adute, neispričane priče! Upakirajmo ih i distribuirajmo!

Splićanka na Srimi

Naposljetku i ovo: Tina je Splićanka! U Splitu je živjela do unatrag 9 godina:

- Tada sam se preselila na Srimu, na „probni rok“ kod današnjeg supruga, želeći mu dokazati da nikada Split neću moći zamjeniti manjim mjestom niti romantičnim životom u kući pokraj mora (jer ja nisam taj tip), te da Šibenik nikada neće ispuniti moje ambicije. Naravno, sve je ispalo obrnuto.

Uvjet da dođem i preselim se bio je posao (nadajući se da ga neću uskoro naći...), a poslovi su dolazili sami, doslovno sam bila u situaciji birati. Bilo je lijepih i manje lijepih iskustava, ali na kraju su sva bila korisna. Život na Srimi je savršen i ne bih ga danas mijenjala ni za što. To je oaza mira i dobrih vibracija, tri kilometra plaže i duge šetnje, odlični ljudi, kafić u kojem nije problem sjediti sam, a uvijek nekoga sretnete, bez najave i dogovora, Prvić na par minuta brodom...

Tina je majka troipolgodišnje Marijete i uskoro šestogodišnjeg Mikule Lava. Njena blagodat je, kaže, život u obiteljskoj kući sa svekrvom koja joj je, kao i mati iz Splita, ogromna podrška:

- S obzirom da je suprog zaposlen, kad god nešto zapne one su tu, a dok su djeca sretna i zadovoljna mi majke možemo „eksperimentirati“ s poslom.

Kad tu zapne, onda smo u problemu.

Jordanka GRUBAČ
foto: Nikša STIPANIČEV / CROPIX

Tinini izletići

‘Eco friendly tour’, koji uključuje posjet sokolarskom centru i odmor na seoskom domaćinstvu ili ‘Sunset sailing’ – jedrenje arhipelagom u zalazak sunca, tura pod nazivom ‘U potrazi za izgubljenim Meditearnom’ koja uključuje posjet predivnom Zlarinu i Prviću, samo su neke od priča (izleta) nastali u agenciji Manifesta, a ‘kupiti’ ih možete u turističkom punktu Šibenik Plus i, nakon otvorenja, na recepciji Raspršenog hotela.

Jedan od proizvoda Tinine agencije Manifesta su tematski razgledi grada kroz koje gost Šibenik ne doživljava samo kroz arhitekturu, baštinu, spomenike već i kroz način života doamćeg svijeta. Pa tako ima Photo city tour- jer, kaže, Šibenik je iznimno fotogeničan grad, Old town tour- organizira se obilazak malih obrtnika u staroj gradskoj jezgri, vodi ih na merande, na predah uz čašu vina na terasi gradske vijećnice, ima za njih odlične noćne ture i otkrivanje tajni Šibenika.

Ture takvog razgledavanja Tina je osmislila s dugogodišnjom „vodičkom“ Vinkom Protegom i zajedno su nominirane za najbolji marketinški projekt u hrvatskom turizmu, CB Tour 2013.
[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] => [OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/stil/tina-vickov-sibenik-jos-nije-na-mapama-masovnog-turizma-235909 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=62e8c1ab31fdc6bb9c5b3b106a8bfc807b08d07e [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Tina+Vickov%3A+%C5%A0ibenik+jo%C5%A1+nije+na+mapama+masovnog+turizma&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Ftina-vickov-sibenik-jos-nije-na-mapama-masovnog-turizma-235909 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fstil%2Ftina-vickov-sibenik-jos-nije-na-mapama-masovnog-turizma-235909 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => "raspršeni hotel" [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Stil"raspršeni hotel"

Tina Vickov: Šibenik još nije na mapama masovnog turizma

Piše PSD.
26. svibnja 2014. - 14:30
U Šibeniku se kaže - spustiti se na obalu. I zaista je tako: obala je u dnu brda (i ne jednog!) na kojem se svio taj grad neobične a ponekad, i ponegdje, i naporne „situacije na terenu“. Sve je tu uzaskale, nizaskale, možda malo ravno Poljanom i dijelom Kalelarge ili Masne (Zagrebačke) ulice, pa onda opet nizbrdo-uzbrdo, uzaskale- nizaskale... I tako se domognete obale, i uronite u blaženi mir ovih predsezonskih dana.

E pa tu negdje malo niže katedrale, valjda točno u točki od koje počinje najstariji gradski kvart Dolac, svoje je malo, mirisno gnijezdo svila Tina Vickov. Do Tinine turističke agencije po imenu “Šibenik Plus” može vas slobodno dovesti nos: svi divni mirisi Dalmacije naviru iz nevelika ali lijepo uređena prostora gdje za bijelim stolom sjedi Tina - plava oka i ugo...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. svibanj 2024 00:14