StoryEditorOCM
Split‘legenda‘

Kultni automobil na splitskim ulicama, na njega je kupac nekoć čekao i 15 godina, bio je jedini dostupan radnicima

Piše M. Dr.
19. lipnja 2023. - 21:27

Kultni automobil na splitskim ulicama vratio je naše sugrađane u neka davna vremena.

Fotografija popularnog Trabija objavljena je na ‘Prometnim zogada i nezgodama‘ te je izazvala oduševljenje.

- Imali smo u obitelji oko 6 Trabija. Limuzina i karavana. 600 kila, 600 kubika,2 cilindra, 26 konja, 120 km/h, zračno hlađenje, ide na mješavinu (nema uljnu pumpu ni pumpu benzina). Potrošnja 6 litara. Odlični autići,rađeni u istočnoj Njemačkoj (bivši DDR)- komentirali su

- Trabi je legenda - pisali su.

Trabant je bio zvijezda skromne automobilske industrije DDR-a ili Istočne Njemačke, koja se spojila sa SR Njemačkom.

Na njega je prosječni kupac u prosjeku čekao 15 godina, a tijekom 34 godine proizvodnje sastavljeno je više od tri milijuna primjeraka.

Zapadna Njemačka imala je Volkswagen nakon Drugog svjetskog rata, a DDR Trabant.

Glavna svrha ovih vozila bila je pružiti stanovništvu pristupačan prijevoz, iako su istočni Nijemci ponekad morali čekati godinama prije nego što su mogli kupiti Trabant. 

Prvi je proizveden 1957. godine

Zbog nedostatka konkurencije zastarjeli i loše izrađeni Trabant bio je više nego jedini automobil dostupan radnicima, a proizvodnja je neprestano rasla do 1989. godine, kada je u samo jednoj godini proizvedeno čak 150.000 automobila.

Većina dijelova karoserije izrađena je od Duroplasta, posebne plastike koja je imala glavne dijelove od pamučnih vlakana, fenolne smole i čeličnog unutarnjeg dijela na koji su pričvršćene sve komponente Duroplasta. 

Vrata tvornice zatvorila su se 1. travnja 1991. a do tada je proizvedeno više od tri milijuna Trabanata.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. svibanj 2024 17:56