StoryEditorOCM
DalmacijaPETOGODIŠNJA INVESTICIJA

Za hvarske porte 56 milijuna kuna!

Piše PSD.
7. studenog 2014. - 09:38
Djelatnici tvrtke “Spegra inženjering” d.o.o. nastavili su s radovima na Buku povijesnog hvarskog Mandrača (15. stoljeće), čija je sanacija počela prije ljeta. Obnovu lučice financira Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije s 1,3 milijuna kuna, a radovi će se proširiti i na obližnji Šćikovi bok, i čitav projekt će stajati oko 4 milijuna kuna.

Istodobno “Marconi inženjering” d.o.o. izvodi radove rekonstrukcije i sanacije južne obale jelšanske luke (93,60 metara), da bi se dovršilo betoniranje, uređenje partera i hortikulture, te opremanje 30 do 40 novih nautičkih vezova. Projekt financiraju Ministarstvo pomorstva s tri milijuna kuna i Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije s 2,5 milijuna kuna.

– Što se tiče upravljanja, održavanja i izgradnje luka na otoku Hvaru, možemo reći da smo u zadnje tri godine u te luke uložili oko 26 milijuna kuna, a to se odnosi na sanaciju i rekonstrukciju obale u luci Vira, dogradnju i sanaciju lukobrana u luci Jelsa – prva faza, dogradnju obale u luci Stari Grad, sanaciju obale i Mandrača u hvarskoj luci, te druge manje sanacije.

A za godinu i pol dana, predviđamo i dodatna ulaganja u iznosu od 30 milijuna kuna vezano uz dogradnju obale u luci Stari Grad, dogradnju i sanaciju lukobrana u luci Jelsa – druga faza, te dogradnju obale, uključujući sanaciju Mandrača i Šćikova boka u luci Hvar – pojasnio je Domagoj Maroević, ravnatelj LU SDŽ.

U Jelsi se radi na južnoj strani luke rekonstrukcija i uređenje postojećeg lukobrana u dužini od 55 metara, s uređenjem i dopunom školjere s izvedbom pripadajuće plaže s vanjske strane lukobrana.

Ti radovi tek su jedan dio faznog kompleksnog uređenja postojeće pomorske infrastrukture u Jelsi. Hvarani nakon dugog niza godina također očekuju produljenje postojeće operativne obale luke za 45,45 metara, na istočnoj stani obale i ide u pravcu juga sa završetkom obale u širini glave od 20,15 metara. Glava se lomljenim obalnim zidom povezuje s postojećom dužobalnom šetnicom. Sve to će omogućiti prihvat većih plovila, a predviđeni su i radovi komunalnog uređenja.

mirko crnčević

Stari Grad sa četiri gata...

U Starom Gradu – Farosu, radit će se u Starogradskom zaljevu na sjevernoj strani luke, s istočne strane obuhvat započinje s Obalom Zrinskih i Frankopana, preko Obale žrtava fašizma, te Obalom hrvatskih branitelja na zapad prema Sv. Jerolimu. Područje uređenja će se sastojati od dvije funkcionalne cjeline – u dužini od 330 metara proširit će se obala u širini od 3 metra, urediti obalni zid s 4 obalna gata, zatim – u dužini od 200 metara proširit će se postojeća obala s uklanjanjem postojećih privremenih manjih gatova i urediti novi obalni zid, te postaviti plivajući ponton za prihvat plovila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 12:58