StoryEditorOCM
Arhivapretkampanja

SDP u napadu, HDZ igra ‘bunker’

Piše PSD.
16. rujna 2015. - 21:13
Ako pod pretkampanjom ne podrazumijevamo samo u zadnje vrijeme nešto intenziviranija verbalna prepucavanja između čelnih ljudi SDP-a i HDZ-a, može se kazati da je SDP prvi agresivno krenuo u pretkampanju. Tako smo dobili i odgovor na pitanje zašto su vladajući toliko zavlačili s objavom datuma raspuštanja Sabora (premijer Milanović je, nema dugo, tvrdio kako je “građanima manje bitno hoće li izbori biti mjesec dana prije ili kasnije”).

Iz SDP-a su već pustili u eter i nekoliko novih slogana (“Hrvatska raste – Nema povratka na staro”), intenzivno se reklamiraju na društvenim mrežama, na Facebooku dijele podatke o rastu BDP-a, stranim direktnim ulaganjima, rastu industrijske proizvodnje i izvoza, hvale se turističkom sezonom... Uza sve to, citiraju motivacijske poruke stranačkog šefa i premijera Zorana Milanovića (“Kada smo zajedno okupljeni oko ideja, onda smo jaki; kada smo razjedinjeni, nismo jaki”, pa “Tu smo za kreativni sukob ideja, pameti i srca. Svoje rezultate imamo i ponosno ih pokazujemo”)...

Najgledaniji reality

Dakle, očito je da su iskoristili – iz oporbe će reći: zlorabili – povlasticu određivanja tajminga objavljivanja datuma raspuštanja Sabora da se pripreme za ulazak u pretkampanju u niskom startu. Naprosto, vladajući su na svoj mlin okrenuli mogućnost protiv koje se današnji premijer bunio tijekom 2011., kao prvi čovjek tadašnje oporbe, tražeći da se što prije odredi datum izbora...

Na jednom od mogućih plakata nove koalicije grafički su suprotstavljene 2011. godina, uz koju piše “Kaos”, te 2015., uz koju piše “Red”. Sve je podcrtano porukom “Nema povratka na staro!”. Dijeleći još jedan plakat na plavu i crvenu boju, SDP-ovci poručuju i ovo: 2011. ide uz “nered u poreznom sustavu”, “crne fondove” i “nelikvidnost”, dok na crvenom polju, uz naglašenu 2015. godinu, piše “fiskalizacija”, “borba protiv utaje poreza” i “rok plaćanja 60 dana”. Dakle, jasno je da vladajući žele na taj način istaknuti svoje i naglasiti mane političkih protivnika, miješajući elemente tzv. pozitivne i negativne kampanje.

Osim toga, na Facebooku se može naići i na pravi predizborni spot, u trajanju od 73 sekunde. Potpisivanje koalicijskog sporazuma u varaždinskoj poslovnoj zoni (to je okruženje izabrano valjda kako bi se naglasio dojam ekonomskog rasta, a i da bi se distancirali od restoranske scenografije pri sklapanju prethodnog sporazuma u Kastvu!) poslužilo je i za snimanje te lansiranje prvog koalicijskog spota. Uz kadrove nastale uz pomoć krana i moćni zvuk rock gitare u pozadini, slušamo Milanovićev govor i poruku “spremni smo na još četiri godine”. Istina, malo je zbunjujuće da je SDP-ovim PR-ovcima promaknulo kako premijer, govoreći o “hvatanju priključka”, spominje “sjever Hrvatske, zapad i istok koji je uništen u ratu”, dok je na jug i južnjake očito – zaboravio?! A to čini pomalo neuvjerljivom i njegovu završnu poruku koja kaže “da su nam građani prvi, da su nam građani drugi, a da trećeg nema”.

“SDP je očito krenuo u kampanju, za razliku od HDZ-a, i vidi se da oni to rade strateški, uvelike vrte svoj film i određuju igru”, komentira Krešimir Macan, PR stručnjak s iskustvom u više kampanja. “SDP na ovaj način diktira, određuje igru i tempira intenzitet kampanje. Može li to HDZ nadoknaditi? Može, ali morat će preuzeti inicijativu u jednom trenutku. Nogometnom terminologijom, HDZ sada igra bunker, učvršćen na dobroj poziciji, ali tako ne može i ostati jer će tako prije primiti gol iz neke gužve”, tvrdi Macan.

Za njega nema dileme kakva nas kampanja očekuje. “Najavu negativne kampanje smo već vidjeli, kroz ono što su jedan drugom govorili Milanović i Karamarko, a možemo je obostrano očekivati i dalje. Netko je dobro rekao da će ovi izbori biti najgledaniji reality, tj. moguće je svašta očekivati, bit će atraktivniji od Big Brothera u tom smislu!” zaključuje Macan.

hrvoje prnjak

Sam svoj PR-ovac Gjurković

S kampanjom su krenuli i koalicijski zastupnici koji imaju razloga strahovati hoće li im plasman na zajedničkoj listi osigurati novi mandat u Hrvatskom saboru. Posebno je “dodao gas” splitski HNS-ovac Srđan Gjurković, koji se i dosad redovito samopromovirao, naročito u dijelu aktivnosti vezanom uz guranje zahtjeva “Našeg Hajduka” u saborsku proceduru. On je pustio na društvene mreže i duhovito osmišljen spot kojim očito kreće u lov na preferencijalne glasove. Štoviše, u čitavom spotu od 100 sekundi, HNS se uopće ne spominje, dok se Gjurković iz viđenog u spotu može titulirati tek kao onaj koji “prima građane svaki ponedjeljak”, tj. “spreman je saslušati svako vaše pitanje i odgovoriti na njega”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. travanj 2024 14:40