StoryEditorOCM
Dalmacijapromet prema zračnoj luci

Kaštelanski hod 'cestom smrti': jedna od najprometnijih dionica u Hrvatskoj i dalje bez nogostupa i opasna po život

8. prosinca 2018. - 23:07

Blato, lokve vode nakon obilnih kiša, nepostojanje pješačkih nogostupa, rupa do rupe nasred kolnika i ono najvažnije – velika opasnost za pješake.

Tim bi se riječima ukratko moglo opisati katastrofalno stanje dionice državne ceste D409 od Škabrnjske ulice do Zračne luke Split, koja je u vlasništvu Hrvatskih cesta. Godinama građani upozoravaju na stanje te dionice kroz Kaštela kojom je ove godine samo iz Zračne luke Split na putu do svojih odredišta prošlo tri milijuna ljudi, a o svakodnevnom prometu građana koji koriste ovu "horor-cestu" da i ne govorimo.

– Svaka veća kiša za nas je užas. Djeca hodaju po lokvama do autobusa, a kako bi izbjegli rijeke vode koja se zadržava na makadamu, često puta svoje živote izlažu opasnosti jer hodaju kolnikom. Sam asfalt na cesti pun je rupa, a prizori koji se ljeti često mogu vidjeti pokazuju slike turista koji putne torbe vuku po žalu. Ne baš lijep prizor za dobrodošlicu na ljetovanje – veli nam Anka Barić, stanovnica toga dijela Kaštela.

Dodaje kako je vrijeme da se konačno uredi i taj, nazovimo ga, ulaz u grad, koji će biti glavna spojna dionica s novoizgrađenom Zračnom lukom Split.

– Radovi u Zračnoj luci bit će završeni, a što s ovom dionicom? Pa nećemo valjda ostaviti ovaj užas u ovakvom stanju. Trebate doći u noćnim satima i vidjeti što je ovo. Od jurnjave auta, motora, mračnih "makadamskih nogostupa", pa do kupanja za kišnih dana. Užas – jada se Mirko Kelam, kojega srećemo dok se šetao sa psom na putu do kuće u Kaštel Štafiliću.

Kako bi pokrenuli nadležne da se bace na posao i izgrade novu dionicu ceste od Štafilića do Zračne luke, kontaktirali smo nadležne u gradskom Odjelu za komunalu, odakle nam vele kako je ta cesta u vlasništvu Hrvatskih cesta, što malo tko zna u gradu podno Kozjaka.

Pročelnica za komunalu Marija Pelivan kaže nam kako je prema Hrvatskim cestama uputila bezbroj dopisa, a jednako tako odradila i niz sastanaka.

– Nama je cilj da se ta dionica ceste završi što prije, kako zbog sigurnosti naših građana, tako i zbog brojnih turista koji njome prometuju tijekom ljeta. Upirem stalno, požurujem nadležne, ali sve nekako ide sporo. Osim naših građana i tri milijuna putnika, tom cestom svaki dan prometuje 240 taksi-vozila, a u neposrednoj blizini su i rent-a-car agencije. Promet je nevjerojatno povećan i ovim putem apeliram na Hrvatske ceste da što prije krenu u sanaciju ceste i uređenje nogostupa, izgradnju autobusnog stajališta, što su obećali, te izgradnju semaforiziranog raskrižja na križanju Ceste dr. Franje Tuđmana i Škabrnjske ulice – kaže nam pročelnica Pelivan.

Upit smo poslali i u Hrvatske ceste, odakle nam glasnogovornica Tamara Pajić odgovara kako je plan izgradnje i rekonstrukcije te ceste predviđen za iduću godinu.

– Hrvatske ceste su svjesne postojećeg stanja dionice državne ceste D409 od Škabrnjske ulice do Zračne luke Split. U tom smislu započete su i u tijeku su aktivnosti na izradi cjelokupne projektne dokumentacije za rekonstrukciju navedene dionice s ishođenjem lokacijske i građevinske dozvole. S obzirom da je do sada ishođena lokacijska dozvola, trenutačno su u izradi glavni projekti potrebni za izdavanje građevinske dozvole. S obzirom na očekivano vrijeme trajanja upravnog postupka, odnosno vrijeme potrebno za izvlaštenje zemljišta i provedbu javne nabave radova, očekuje se da će radovi na rekonstrukciji započeti u drugoj polovini 2019. godine – kazala je Tamara Pajić.

Tako će se građani koji svakodnevno koriste spomenutu cestu morati naoružati strpljenjem i njome se kretati s povećanim oprezom. Kako zbog automobila, tako i zbog lokvi vode i prašine.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. travanj 2024 03:15