stdClass Object ( [id] => 459751 [title] => Ekskluzivno za 'Slobodnu' njemačka glumica i friška dobitnica europskog Oscara progovorila o filmu, kazalištu i golotinji [alias] => ekskluzivno-za-slobodnu-njemacka-glumica-i-friska-dobitnica-europskog-oscara-progovorila-o-filmu-kazalistu-i-golotinji [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Jako je lijepo što sam predložena za europskog Oscara, no svi znamo tko je još nominiran i da nama ostalima šanse nisu osobito velike – bila je oprezna zvijezda “Tonija Erdmanna“ Sandra Hüller na intervjuu u wroclawskom hotelu “Monopol“ uoči dodjele nagrada Europske filmske akademije. Pod ovim “znamo tko je još nominiran“, njemačka glumica je ciljala na Isabelle Huppert (“Elle“). Huppert je bila apsolutna favoritkinja na kladionicama europskog Oscara, ali na koncu je pobijedila upravo Hüller, dosad poznata po ulogama u filmovima “Requiem“ (2006.), “Brownian Movement“ (2010.) i “Amour Fou“ (2014.). Teško da njezina pobjeda nije zaslužena.

Uloga Ines, otuđene mlade poslovne žene na putu da se ponovno zbliži s ocem, u filmu “Toni Erdmann“ Maren Ade, jedna je od najboljih ženskih uloga koje smo ove godine vidjeli na velikim ekranima. I sam film je jedan od najboljih 2016. pa se već počeo nalaziti na godišnjim listama. Zapravo, prati ga dobar glas još od premijere u Cannesu, gdje su ga kritičari ishvalili. To je za Sandru i ekipu filma bilo iznenađenje.

Složenost ljudske psihe

- Naravno da smo se iznenadili. Što možete očekivati kad dođete u Cannes s njemačkim filmom koji traje tri sata nego bilo što. Bili smo jako sretni što se ljudima sviđa – priopćava nam Hüller, kojoj su nakon uspjeha “Requiema“ neki ljudi govorili da mora odlučiti na kojoj strani želi biti. Odnosno, želi li biti filmska ili kazališna glumica. Na kojoj strani želite biti, pitamo je.

- Na obje. Nisam htjela birati i još uvijek ne želim. Uistinu mislim da ne bih mogla glumiti u filmovima na ovaj način da ne glumim u kazalištu. Jedan posao je toliko različit od drugog, struktura filmskog seta je puno drugačija od kazališta. To je razgovor koji bi mogao potrajati satima. Uglavnom, neki ljudi su mislili da se formira filmska karijera i da treba ustrajati, a ja to nisam htjela. Htjela sam steći i druga iskustva i slava me ne zanima. Ne volim zabave i tu se ne snalazim. Ukratko, mislim da odlučujem prema liku, ako je film, onda je film, ako je kazalište, onda je kazalište. Tako donosim odluke – precizira Sandra, koja kod glume voli otkrivati stvari o ljudima.

- Znam da to zvuči naivno i romantično, ali volim otkrivati kako likovi funkcioniraju. Što im je važno, kada se slome i zbog čega. Volim tu složenost ljudske psihe...

Za ulogu u “Toniju Erdmannu“ Hüller je prošla dug casting.

- Proces bi trajao cijeli dan. Našli bismo se u nekom stanu u Berlinu i onda bih upoznala dva ili tri potencijalna oca. Jedan dan sam morala prodati stan u kojem smo se nalazili. To mi je bio prvi zadatak, a prodaja mi ide jako loše (smijeh), ali upalilo je i bilo je jako uzbudljivo. Morate osjetiti da se perspektiva promijeni jako brzo – prepričava Sandra, koja za ulogu nije istraživala svijet gospodarstva.

- Nisam ja, nego Maren, a ja sam se okoristila njezinim istraživanjem. Dala mi je dosta pisanih intervjua koje je vodila sa ženama iz Rumunjske i Njemačke na istim pozicijama u tvrtkama. Preporučila mi je neke dokumentarce za gledanje. Također sam imala prilike posjetiti jednu rumunjsku tvrtku u kojoj radi njemačka konzultantica; dopustila mi je da je pratim tokom radnog dana. Nisam veliki obožavatelj takve pripreme, kad idete na ista mjesta na koja ide lik i radite njegov ili njezin posao. U ovom slučaju je to doista bilo neophodno – mišljenja je glumica.

Plastični nosovi na setu

Ako ne idete na ista mjesta kao i vaš lik, kako ste se pripremali za ulogu, tj. koji je onda vaš proces, zanima nas.

- Kad radite u kazalištu, ne možete se pripremati za film jer morate raditi svoj posao tijekom dana tako da, praktički rečeno, naučim tekst. Naravno da razgovaramo s redateljima i neki redatelji, osobito njemački, vole imati puno proba, što mi je drago, pa raspravljamo o tome što je dobro, što nije. Dobro se malo upoznati. Volim kad likovi funkcioniraju na podsvjesnoj razini kojoj nužno nemam pristup. Mogu promatrati takav proces, ali to nisu svjesne radnje. Doista volim upoznati ljude na setu i tu reagirati na njih. Draže mi je kad nemam u glavi točan plan tko je lik, kako ću ga glumiti itd. jer me to ograničava. Pripreme mi nisu drage – priznaje Hüller, koja je htjela raditi s redateljicom Maren Ade.

- Gledala sam njezine filmove i zanimalo me kako to radi jer joj filmovi sadrže podsvjesne razine, ali i mnoge druge, i zanimalo me kako to funkcionira. Već u početku je bilo očito da će posao biti težak. Nikad nisam upoznala nekoga kao što je ona i očito ne slijedi osjećaje u odnosima s drugim ljudima. Naravno da me privlačio izazov da to otkrijem, ali u početku me malo bilo strah i morala sam puno razgovarati s Maren. Mislim da svi pokušavaju biti precizni oko onoga što žele istražiti kroz film, ali nikad nisam upoznala nekoga tko je toliko precizan. Uz to je ne zanima ishod ili razrješenje scene, “ako pokušamo ovako, možda će biti ispravno“.

Sakuplja različite strane priče jer nikad ne postoji samo jedna. Nikad ne traži samo jednu stvar, nego traži sve. To je jako iscrpljujuće i za nju i za glumce, ali za glumce je to izuzetno bogatstvo. Peter Simonischek (tumač naslovna lika Tonija Erdmanna, Inesina oca; op.a.) i ja shvatili smo kako smo radili stvari o nismo ni sanjali, i to ne zbog toga što nas je netko izmanipulirao u tu situaciju nego jer je to bilo nužno. Nađemo ono što nam je potrebno između sedam ujutro i sedam navečer.

Jako je tvrdoglava po pitanju svojih želja i ne odustaje od onoga što joj je potrebno da snimi 120 sati filma (smijeh). Dosta smo radili na improvizaciji prije početka snimanja da otkrijemo koje su granice likova i kako funkcionira odnos sa šefom koji je jako kompliciran, ali u filmu nema puno improvizacije. Peter i ja smo kazališni glumci i navikli smo na probe, osim toga, znali smo kako, da se tako izrazim, postupati pogrešno – govori Hüller i dodaje da je redateljica na setu držala kutiju punu plastičnih nosova, smiješnih šešira i slično koje su po želji mogli koristiti.

- Mislim da je kod dugih snimanja normalno da se stvori napetost prilikom dugih scena pa je Maren htjela donijeti nešto što će nas razvedriti. Nikad nije bila loše volje. Bila je umorna, ali je uvijek bila dobro raspoložena. Bilo je izuzetno gledati je kako radi i to nam je dalo samopouzdanja – hvali redateljicu s kojom bi voljela opet surađivati, iako “ovo joj je treći igrani film i nikad nisam vidjela da ponovno radi s istim glumcima, pa mislim da imam jako male šanse“.

Melankolična njemačka duša

Iako je “Toni Erdmann“ ponajprije drama, u filmu ima dosta specifične komedije. Neugodnosti kroz koje Sandrin lik prolazi izazivaju smijeh kod publike, neki su se smijali, a nekima je istovremeno bilo neugodno i smiješno.

- Koliko se sjećam, jer to je bilo prije dvije i pol godine, tretirali smo film kao dramu i isticali egzistencijalne potrebe i neuspjehe likova. Rezultat bi ponekad bio smiješan, ali to nije bilo namjerno. Naravno, lik Tonija je morao biti smiješan, što je Peteru donekle otežalo posao. Svi smo se trudili ispravno postupiti jer to je ono što likovi žele i onda zakažu, pretpostavljam da se tu nazire komedija. Nije mi se činilo da glumim u komediji, iako je scena s odjećom klasični “slapstick“. Tada također nisam znala da će to biti smiješno, jednostavno sam pokušavala otkopčati haljinu, pokušavala sam i nije mi uspijevalo – prisjetila se Sandra.

Glumica se dotakla scene nagog domjenka o kojoj se već naveliko govori.

- Uvijek volim reći “rođendanska zabava“ da ne otkrijem ljudima da je “gola rođendanska zabava“, ali ljudi već znaju za to. Ne sjećam se točno što sam pomislila kad sam pročitala tu scenu u scenariju, mogu samo nagađati. Bilo mi je smiješno, mislim da je scena potrebna i da je jako dobro osmišljena. Probe su bile zanimljive jer smo morali utvrditi da li to funkcionira ili ne. Maren nije znala hoće li scena imati smisla ako je odlučimo izvesti. Morali smo odrediti kako se ljudi ponašaju bez odjeće. Prilikom golotinje čovjek mora suspregnuti jako puno nagona – rekla je Hüller.

S ovom scenom i mnogim drugima, “Toni Erdmann“ je iznenadio mnoge koji nisu očekivali tako nešto od njemačkog filma jer vlada predrasuda da nisu duhoviti.

- Jednostavno imamo taj tragični element, i to je tako. To nije nešto čega se trebamo sramiti, njemačka duša je jednostavno malo melankolična. Mislim da to ne mora biti suprotnost, u ovom filmu vidimo da to ide zajedno. Imamo duboke likove i njihove međusobne odnose, ali su svejedno duhoviti. Ne znam je li film toliko njemačka komedija koliko Maren Ade ima specifičan stil. Nikad nisam upoznala nekoga kao što je ona i nikad nisam radila na ovaj način – kaže glumica koja nije znala što će redateljica na kraju izabrati od 120 sati materijala.

- Jako sam se iznenadila; nitko od nas nije imao nikakva očekivanja jer nismo znali što će napraviti sa 120 sati materijala. Prvo što me iznenadilo je da se film nije činio toliko dug, iako traje gotovo tri sata. Film je jako emocionalan, ali je isto tako i vrlo duhovit. Nitko nije znao hoće li uspjeti.


Pjesma Whitney Houston

Od Sandre smo doznali da je pjesma “Greatest Love Of All“ Whitney Houston koju pjeva u filmu već bila u knjizi snimanja, dakle nije ju ona odabrala, nego Maren. No, glumica pjesmu zna napamet i vježbala je pjevanje u autu.


Uzbudljiva Oscar promocija

Idete li vi i Maren u Ameriku na promociju filma za američke Oscare?

- Išle smo već dva puta. Zanimljivo mjesto, jako čudno iskustvo za djevojku iz istočne Njemačke.

Na koji način?
- U Njemačkoj imamo jako malu industriju. Ja dolazim iz kazališta i navikla sam na mir i tišinu. Stojimo iza zavjese, zastor se digne i u međuvremenu nas nitko ne gleda. Amerika ima najveću filmsku industriju na svijetu i tamo postoje pravila koja morate poštovati, a nitko od nas ih ne zna. Puno toga treba otkriti i u puno stvari treba pogriješiti. Bilo je jako uzbudljivo i zanimljivo.

 

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => sandra hüller [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2016-12-23 13:55:39 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2016-12-26 17:20:12 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2016-12-26 17:17:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5021 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2016\/12\/22\/Teme\/8296438.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/12\/22\/Teme\/8303209.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/12\/22\/Teme\/8296426.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/12\/22\/Teme\/8296475.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/12\/22\/Teme\/8296453.jpg","\/Archive\/Images\/2016\/12\/22\/Teme\/8303210.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1200x798"},{"size0":"1200x573"},{"size0":"1200x1800"},{"size0":"1200x1800"},{"size0":"1200x1728"},{"size0":"1200x1800"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 38892392 Threads: 4 Questions: 7133258214 Slow queries: 3313849 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 609249790 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 48 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front01 [password] => Y2AfBGoJRKhS9HNdMJ [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/ekskluzivno-za-slobodnu-njemacka-glumica-i-friska-dobitnica-europskog-oscara-progovorila-o-filmu-kazalistu-i-golotinji-459751 [printLink] => /kultura/ekskluzivno-za-slobodnu-njemacka-glumica-i-friska-dobitnica-europskog-oscara-progovorila-o-filmu-kazalistu-i-golotinji-459751?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 271056 [name] => euoscar [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => euoscar [link] => /tag/euoscar ) [1] => stdClass Object ( [id] => 276180 [name] => Sandra Hüller [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => sandra-hueller [link] => /tag/sandra-hueller ) [2] => stdClass Object ( [id] => 276181 [name] => Toni Erdmann [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => toni-erdmann [link] => /tag/toni-erdmann ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => sandra hüller [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Ekskluzivno za 'Slobodnu' njemačka glumica i friška dobitnica europskog Oscara progovorila o filmu, kazalištu i golotinji [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/22/Teme/8296438.jpg [galleryCount] => 6 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/22/Teme/8296438.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/22/Teme/8303209.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/22/Teme/8296426.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/22/Teme/8296475.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/22/Teme/8296453.jpg [title] => ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2016/12/22/Teme/8303210.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [videoType] => allvideos [text] => {OCMSplitter}

Jako je lijepo što sam predložena za europskog Oscara, no svi znamo tko je još nominiran i da nama ostalima šanse nisu osobito velike – bila je oprezna zvijezda “Tonija Erdmanna“ Sandra Hüller na intervjuu u wroclawskom hotelu “Monopol“ uoči dodjele nagrada Europske filmske akademije. Pod ovim “znamo tko je još nominiran“, njemačka glumica je ciljala na Isabelle Huppert (“Elle“). Huppert je bila apsolutna favoritkinja na kladionicama europskog Oscara, ali na koncu je pobijedila upravo Hüller, dosad poznata po ulogama u filmovima “Requiem“ (2006.), “Brownian Movement“ (2010.) i “Amour Fou“ (2014.). Teško da njezina pobjeda nije zaslužena.

Uloga Ines, otuđene mlade poslovne žene na putu da se ponovno zbliži s ocem, u filmu “Toni Erdmann“ Maren Ade, jedna je od najboljih ženskih uloga koje smo ove godine vidjeli na velikim ekranima. I sam film je jedan od najboljih 2016. pa se već počeo nalaziti na godišnjim listama. Zapravo, prati ga dobar glas još od premijere u Cannesu, gdje su ga kritičari ishvalili. To je za Sandru i ekipu filma bilo iznenađenje.

Složenost ljudske psihe

- Naravno da smo se iznenadili. Što možete očekivati kad dođete u Cannes s njemačkim filmom koji traje tri sata nego bilo što. Bili smo jako sretni što se ljudima sviđa – priopćava nam Hüller, kojoj su nakon uspjeha “Requiema“ neki ljudi govorili da mora odlučiti na kojoj strani želi biti. Odnosno, želi li biti filmska ili kazališna glumica. Na kojoj strani želite biti, pitamo je.

- Na obje. Nisam htjela birati i još uvijek ne želim. Uistinu mislim da ne bih mogla glumiti u filmovima na ovaj način da ne glumim u kazalištu. Jedan posao je toliko različit od drugog, struktura filmskog seta je puno drugačija od kazališta. To je razgovor koji bi mogao potrajati satima. Uglavnom, neki ljudi su mislili da se formira filmska karijera i da treba ustrajati, a ja to nisam htjela. Htjela sam steći i druga iskustva i slava me ne zanima. Ne volim zabave i tu se ne snalazim. Ukratko, mislim da odlučujem prema liku, ako je film, onda je film, ako je kazalište, onda je kazalište. Tako donosim odluke – precizira Sandra, koja kod glume voli otkrivati stvari o ljudima.

- Znam da to zvuči naivno i romantično, ali volim otkrivati kako likovi funkcioniraju. Što im je važno, kada se slome i zbog čega. Volim tu složenost ljudske psihe...

Za ulogu u “Toniju Erdmannu“ Hüller je prošla dug casting.

- Proces bi trajao cijeli dan. Našli bismo se u nekom stanu u Berlinu i onda bih upoznala dva ili tri potencijalna oca. Jedan dan sam morala prodati stan u kojem smo se nalazili. To mi je bio prvi zadatak, a prodaja mi ide jako loše (smijeh), ali upalilo je i bilo je jako uzbudljivo. Morate osjetiti da se perspektiva promijeni jako brzo – prepričava Sandra, koja za ulogu nije istraživala svijet gospodarstva.

- Nisam ja, nego Maren, a ja sam se okoristila njezinim istraživanjem. Dala mi je dosta pisanih intervjua koje je vodila sa ženama iz Rumunjske i Njemačke na istim pozicijama u tvrtkama. Preporučila mi je neke dokumentarce za gledanje. Također sam imala prilike posjetiti jednu rumunjsku tvrtku u kojoj radi njemačka konzultantica; dopustila mi je da je pratim tokom radnog dana. Nisam veliki obožavatelj takve pripreme, kad idete na ista mjesta na koja ide lik i radite njegov ili njezin posao. U ovom slučaju je to doista bilo neophodno – mišljenja je glumica.

Plastični nosovi na setu

Ako ne idete na ista mjesta kao i vaš lik, kako ste se pripremali za ulogu, tj. koji je onda vaš proces, zanima nas.

- Kad radite u kazalištu, ne možete se pripremati za film jer morate raditi svoj posao tijekom dana tako da, praktički rečeno, naučim tekst. Naravno da razgovaramo s redateljima i neki redatelji, osobito njemački, vole imati puno proba, što mi je drago, pa raspravljamo o tome što je dobro, što nije. Dobro se malo upoznati. Volim kad likovi funkcioniraju na podsvjesnoj razini kojoj nužno nemam pristup. Mogu promatrati takav proces, ali to nisu svjesne radnje. Doista volim upoznati ljude na setu i tu reagirati na njih. Draže mi je kad nemam u glavi točan plan tko je lik, kako ću ga glumiti itd. jer me to ograničava. Pripreme mi nisu drage – priznaje Hüller, koja je htjela raditi s redateljicom Maren Ade.

- Gledala sam njezine filmove i zanimalo me kako to radi jer joj filmovi sadrže podsvjesne razine, ali i mnoge druge, i zanimalo me kako to funkcionira. Već u početku je bilo očito da će posao biti težak. Nikad nisam upoznala nekoga kao što je ona i očito ne slijedi osjećaje u odnosima s drugim ljudima. Naravno da me privlačio izazov da to otkrijem, ali u početku me malo bilo strah i morala sam puno razgovarati s Maren. Mislim da svi pokušavaju biti precizni oko onoga što žele istražiti kroz film, ali nikad nisam upoznala nekoga tko je toliko precizan. Uz to je ne zanima ishod ili razrješenje scene, “ako pokušamo ovako, možda će biti ispravno“.

Sakuplja različite strane priče jer nikad ne postoji samo jedna. Nikad ne traži samo jednu stvar, nego traži sve. To je jako iscrpljujuće i za nju i za glumce, ali za glumce je to izuzetno bogatstvo. Peter Simonischek (tumač naslovna lika Tonija Erdmanna, Inesina oca; op.a.) i ja shvatili smo kako smo radili stvari o nismo ni sanjali, i to ne zbog toga što nas je netko izmanipulirao u tu situaciju nego jer je to bilo nužno. Nađemo ono što nam je potrebno između sedam ujutro i sedam navečer.

Jako je tvrdoglava po pitanju svojih želja i ne odustaje od onoga što joj je potrebno da snimi 120 sati filma (smijeh). Dosta smo radili na improvizaciji prije početka snimanja da otkrijemo koje su granice likova i kako funkcionira odnos sa šefom koji je jako kompliciran, ali u filmu nema puno improvizacije. Peter i ja smo kazališni glumci i navikli smo na probe, osim toga, znali smo kako, da se tako izrazim, postupati pogrešno – govori Hüller i dodaje da je redateljica na setu držala kutiju punu plastičnih nosova, smiješnih šešira i slično koje su po želji mogli koristiti.

- Mislim da je kod dugih snimanja normalno da se stvori napetost prilikom dugih scena pa je Maren htjela donijeti nešto što će nas razvedriti. Nikad nije bila loše volje. Bila je umorna, ali je uvijek bila dobro raspoložena. Bilo je izuzetno gledati je kako radi i to nam je dalo samopouzdanja – hvali redateljicu s kojom bi voljela opet surađivati, iako “ovo joj je treći igrani film i nikad nisam vidjela da ponovno radi s istim glumcima, pa mislim da imam jako male šanse“.

Melankolična njemačka duša

Iako je “Toni Erdmann“ ponajprije drama, u filmu ima dosta specifične komedije. Neugodnosti kroz koje Sandrin lik prolazi izazivaju smijeh kod publike, neki su se smijali, a nekima je istovremeno bilo neugodno i smiješno.

- Koliko se sjećam, jer to je bilo prije dvije i pol godine, tretirali smo film kao dramu i isticali egzistencijalne potrebe i neuspjehe likova. Rezultat bi ponekad bio smiješan, ali to nije bilo namjerno. Naravno, lik Tonija je morao biti smiješan, što je Peteru donekle otežalo posao. Svi smo se trudili ispravno postupiti jer to je ono što likovi žele i onda zakažu, pretpostavljam da se tu nazire komedija. Nije mi se činilo da glumim u komediji, iako je scena s odjećom klasični “slapstick“. Tada također nisam znala da će to biti smiješno, jednostavno sam pokušavala otkopčati haljinu, pokušavala sam i nije mi uspijevalo – prisjetila se Sandra.

Glumica se dotakla scene nagog domjenka o kojoj se već naveliko govori.

- Uvijek volim reći “rođendanska zabava“ da ne otkrijem ljudima da je “gola rođendanska zabava“, ali ljudi već znaju za to. Ne sjećam se točno što sam pomislila kad sam pročitala tu scenu u scenariju, mogu samo nagađati. Bilo mi je smiješno, mislim da je scena potrebna i da je jako dobro osmišljena. Probe su bile zanimljive jer smo morali utvrditi da li to funkcionira ili ne. Maren nije znala hoće li scena imati smisla ako je odlučimo izvesti. Morali smo odrediti kako se ljudi ponašaju bez odjeće. Prilikom golotinje čovjek mora suspregnuti jako puno nagona – rekla je Hüller.

S ovom scenom i mnogim drugima, “Toni Erdmann“ je iznenadio mnoge koji nisu očekivali tako nešto od njemačkog filma jer vlada predrasuda da nisu duhoviti.

- Jednostavno imamo taj tragični element, i to je tako. To nije nešto čega se trebamo sramiti, njemačka duša je jednostavno malo melankolična. Mislim da to ne mora biti suprotnost, u ovom filmu vidimo da to ide zajedno. Imamo duboke likove i njihove međusobne odnose, ali su svejedno duhoviti. Ne znam je li film toliko njemačka komedija koliko Maren Ade ima specifičan stil. Nikad nisam upoznala nekoga kao što je ona i nikad nisam radila na ovaj način – kaže glumica koja nije znala što će redateljica na kraju izabrati od 120 sati materijala.

- Jako sam se iznenadila; nitko od nas nije imao nikakva očekivanja jer nismo znali što će napraviti sa 120 sati materijala. Prvo što me iznenadilo je da se film nije činio toliko dug, iako traje gotovo tri sata. Film je jako emocionalan, ali je isto tako i vrlo duhovit. Nitko nije znao hoće li uspjeti.


Pjesma Whitney Houston

Od Sandre smo doznali da je pjesma “Greatest Love Of All“ Whitney Houston koju pjeva u filmu već bila u knjizi snimanja, dakle nije ju ona odabrala, nego Maren. No, glumica pjesmu zna napamet i vježbala je pjevanje u autu.


Uzbudljiva Oscar promocija

Idete li vi i Maren u Ameriku na promociju filma za američke Oscare?

- Išle smo već dva puta. Zanimljivo mjesto, jako čudno iskustvo za djevojku iz istočne Njemačke.

Na koji način?
- U Njemačkoj imamo jako malu industriju. Ja dolazim iz kazališta i navikla sam na mir i tišinu. Stojimo iza zavjese, zastor se digne i u međuvremenu nas nitko ne gleda. Amerika ima najveću filmsku industriju na svijetu i tamo postoje pravila koja morate poštovati, a nitko od nas ih ne zna. Puno toga treba otkriti i u puno stvari treba pogriješiti. Bilo je jako uzbudljivo i zanimljivo.

 

[jcfields] => Array ( ) [event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>






[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/ekskluzivno-za-slobodnu-njemacka-glumica-i-friska-dobitnica-europskog-oscara-progovorila-o-filmu-kazalistu-i-golotinji-459751 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=5799d974b1fc489652d9edbe9492c6556536b831 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Ekskluzivno+za+%26%23039%3BSlobodnu%26%23039%3B+njema%C4%8Dka+glumica+i+fri%C5%A1ka+dobitnica+europskog+Oscara+progovorila+o+filmu%2C+kazali%C5%A1tu+i+golotinji&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fekskluzivno-za-slobodnu-njemacka-glumica-i-friska-dobitnica-europskog-oscara-progovorila-o-filmu-kazalistu-i-golotinji-459751 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fekskluzivno-za-slobodnu-njemacka-glumica-i-friska-dobitnica-europskog-oscara-progovorila-o-filmu-kazalistu-i-golotinji-459751 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => sandra hüller [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Kulturasandra hüller

Ekskluzivno za 'Slobodnu' njemačka glumica i friška dobitnica europskog Oscara progovorila o filmu, kazalištu i golotinji

26. prosinca 2016. - 18:17

Jako je lijepo što sam predložena za europskog Oscara, no svi znamo tko je još nominiran i da nama ostalima šanse nisu osobito velike – bila je oprezna zvijezda “Tonija Erdmanna“ Sandra Hüller na intervjuu u wroclawskom hotelu “Monopol“ uoči dodjele nagrada Europske filmske akademije. Pod ovim “znamo tko je još nominiran“, njemačka glumica je ciljala na Isabelle Huppert (“Elle“). Huppert je bila apsolutna favoritkinja na kladionicama europskog Oscara, ali na koncu je pobijedila upravo Hüller, dosad poznata po ulogama u filmovima “Requiem“ (2006.), “Brownian Movement“ (2010.) i “Amour Fou“ (2014.). Teško da njezina pobjeda nije zaslužena.

Uloga Ines, otuđene mlade poslovne žene na putu da se ponovno zbliži s ocem, u filmu “Toni Erdmann“ Maren Ade, jedna je od najboljih...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. svibanj 2024 16:58