stdClass Object ( [id] => 545502 [title] => Janez Burger: Mi u Sloveniji nemamo vremena gledati hrvatsku ludnicu, imamo naših dovoljno [alias] => janez-burger-mi-u-sloveniji-nemamo-vremena-gledati-hrvatsku-ludnicu-imamo-nasih-dovoljno [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Prošle godine dva su slovenska filma bila prikazana na ZFF-u,  "Ivan" Janeza Burgera i "Sasvim obična obitelj" Jana Cvitkoviča. Oba filma su bila vezana za obitelj. Jesu li Burger i Cvitkovič bili u dosluhu? Je li u pitanju telepatija ili neki trend? Odlučili smo to doznati od Burgera čiji je "Ivan" upravo počeo igrati u splitskoj "Kinoteci".

- Jan Cvitkovič i ja smo suvlasnici produkcijske kuće Staragara u kojoj je glavni producent "Ivana" Miha Černec, ali u stvari Cvitkovič zadnja dva filma nije radio za nas. Vidim neki trend da se proteklih godina ide na socijalne i društvene teme – kaže Burger.

Kako onda objašnjavate temu obitelji? Što je obitelj u Sloveniji, ne samo na filmu nego i u slovenskom društvu?
- Obitelj je kao i uvijek osnovna ćelija društva. Poslije ove ekonomske krize je bila ugrožena jer se krate socijalna, ljudska i sva druga prava. Kao što znamo, to je zbog korupcije, dakle povezanosti politike s kapitalom. Dođe do toga da obitelj strada i mislimo da se radi o obiteljskim problemima, a to su u stvari društveni problemi.

Kakva je trenutna situacija u Sloveniji, je li teže? Od premijere filma je prošlo pola godine i više?
- Pa mislim da se nije ništa promijenilo. Za mjesec dana biramo novu vladu, pa ćemo vidjeti. Mislim da je išlo nagore, koliko ja vidim.

Imate li možda neko rješenje kako bi moglo biti bolje?
- Ja nisam političar, a na filmu reflektiram stvarnost, društvenu stvarnost. Mislim da je glavna fora u tome da sve bogatstvo ide od dole naprema gore - ka bogatijima, a ne da se solidarno raspoređuje po društvu. Država bi to trebala okrenuti. A pošto neoliberalizam hoće da država bude što manja ili da je nema, to je onda pitanje moći. Jer u demokraciji većina bi morala biti moćnija od najbogatijih manjina, a vidimo da nije.

Vaš je film najviše fokusiran na majku, majku obitelji. Jeste li namjerno kao muški redatelj staviti fokus na ženu? Kako Vam je bio promotriti stvari iz njene perspektive?
- Ja uvijek radim filmove o jakim glavnim likovima koji imaju velike probleme sami sa sobom. Dosad su to bili muškarci, a sad je žena jer meni se baš kad sam dobio ideju za film rodio sin. Dobio sam ideju prije šest godina. U stvari je bilo pitanje u kakvo društvo se to malo stvorenje rodilo. Čovjek se rodi u neko društvo na koje nema nikakav utjecaj. Oni koji u tom trenutku stvaraju to društvo strašno utječu na društvo u kojem će on živjeti, a to smo svi mi. On na to nema nikakav utjecaj tako da sam to htio manje-više pokazati. Da se treba boriti za svoju djecu da ne žive u katastrofalnom društvu. A korupcija, i brutalnost te korupcije, isto je tako tema ovog filma. Jer je to povezano. A majka je tu jer je ona najbliža, najelementarnija veza djetetu.

“Ivan“ započinje prilično impresivno i brutalno, scenom rođenja djeteta majke Mare koju glumi Maruša Majer...
- Svi uvijek govore da je rođenje djeteta najljepše što im se dogodilo u životu. Ja mislim da je to istina. Ali, izgleda dosta brutalno. S druge strane, to je jedini logičan početak mog filma.

Pola godine nakon filma u kojem je fokus na ženskom liku, a odvija se u muškom svijetu, aktualizirale su se priče o Istanbulskoj konvenciji...
- Sve se može politizirati, tako da mislim da se tu odvija politizacija nečega što je u stvari apsolutno bez veze politizirati. Mislim da smo taoci džeparoškog sistema, i kod vas i kod nas i općenito u svijetu. Kad ljudima usmjeriš pozornost na nešto drugo, na nebitno, možeš im ukrasti ono što je bitno dok im je pozornost usmjerena na nešto drugo. To se događa sistemski. U cijelom svijetu.

Jesu li možda do Vas došli izvještaji vezano za prosvjede u vezi toga, recimo u Hrvatskoj ili možda u Splitu?
- Nisam pratio jer imamo dosta ludnice tu kod nas. Nemamo vremena gledati hrvatsku ludnicu, imamo naših dovoljno. 

Imate i svoje probleme?
- (smijeh) Da.

U filmu postoji i subjektivni kadar iz perspektive djeteta. Kako ste se za to odlučili?
- To mi je bilo normalno jer uvijek radim filmove u dvije linije. Jedna je glavna linija, druga je sporedna koja pravi kraj filma. Uvijek tako radim filmove i kod ovoga je bilo isto. Linija glavne glumice je glavna, njezina drama. Pogled djeteta je druga linija po kojoj se radi kraj filma gdje se fokus prenese na dijete.

U koji svijet dolazi to dijete? Koliko je danas teško odgajati djecu i biti roditelj u društvu današnjice, pogotovo u zemljama bivše Jugoslavije?
- Treba odgajati djecu s dobrim vrijednostima i koliko je moguće, pametno. Ne dati se isprovocirati raznim populistima i pristati na neke gluposti jer to je onda loše za nas i za našu djecu.

Film je jako dobar, između ostaloga i zato što neprimjetno prelazi iz žanra u žanr. Počinje kao drama pa dolazite sve do trilera, pa čak i filma ceste...
- To je bio plan na početku, da prelazimo iz žanra u žanr jer je društvo kaotično, a glavna uloga prelozi kroz razne društvene podsisteme. Miks žanra je logičan režijski i scenaristički potez. To da je neprimjetno režirano… to mi se čini kao kompliment (smijeh). Dosta dugo smo pisali scenarij, jedno tri godine. Po fazama. Scenarij koji sam režirao je bio negdje dvadeseta verzija. Baš smo se polako upustili u ovaj film.

Kakvo je slovensko društvo danas u odnosu na recimo hrvatsko i zemlje bivše Jugoslavije?
- Čujte, ja ne živim u Hrvatskoj pa ne znam kakvo je vaše društvo sada u usporedbi s nama.

Vjerojatno nešto vidite?
- Nešto da, vidim da su ekstremno desne stranke na vlasti svuda oko nas. I u Hrvatskoj, i u Mađarskoj, i u Austriji i Italiji tako da smo zasad otok među njima. I nadam se da će tako ostati i nakon izbora. Ali, nikad se nezna.

U filmu se dosta bavite post-tranzicijom. Aktualna post-tranzicija općenito ovih prostora, na neki način kao što se i rumunjski filmovi bave sličnom temom...
- To je nekako logično jer sam dobio ideju za film baš kad je pukla kriza i sva govna su došla na vrh. Imali smo ogroman broj afera, policija je ulazila u kuće poznatih ljudi, politički vrh je imao sudske procese... a na kraju se samo nešto malo promiješalo, ali ništa se zapravo nije dogodilo.

U filmu imamo i privredne kriminalce i tajkune. Koliko su to aktualni likovi u Sloveniji?
- Veoma aktualni. Prije krize nije se to dobro vidjelo, jer je svima išlo dobro, pa su bili svi veoma pametni i menadžeri godine i tako dalje. Kad je pukla kriza, pokazalo se da nije baš sve tako idealno i pošteno. Ali, sad im je već uspjelo stvari sanirati. Vrlo mali broj tih ljudi je u zatvoru. Veza između politike i kapitala opet djeluje dobro, tako da su Ured za sprječavanje korupcije skoro potpuno eliminirali.

Koliko je situacija u Sloveniji inspirativna za filmaša?
- Pa, moglo bi se i bez tih inspiracija o lošem društvu. Možda bi onda bilo i više para u filmu. Osim Cipra, mi u Sloveniji imamo najmanje para za film u Europskoj uniji. Tako da smo na repu repova. Moglo bi se naći drugačiji način za inspiriranje.

Ipak, dobro Vam ide, trudite se. Podigao se jedan slovenski novi val. Ne zamarate se sa time, odnosno prkosite tome...
- Više prkosimo tome, ali ne znam kad će to sve skupa kolapsirati. Neko vrijeme to može ići na nekom poletu neke inspiracije, no ne može se od toga baš živjeti. Kinematografija ne može tako dugo funkcionirati.  

Gdje onda vidite budućnost slovenskog filma?
- Ja vidim budućnost u tome da na vlast dođe netko, i da ministar kulture bude netko tko uopće razumije kulturu i film. I razumije što znači film u modernom društvu i u modernoj industriji. A film je jedna od najrazvijenijih industrija svugdje u svijetu, osim u Sloveniji. I to nitko ne vidi. To što vi u Hrvatskoj imate već 10-15 godina mi smo dobili tek prošle godine. Uvijek smo 15 godina iza svih na području filma. Zato hrvatski i srpski film ima mnogo veće uspjehe nego slovenski film. Ali i mi imamo uspjehe. Baš smo prošli petak dobili Grand Prix festivala u Beču. Dobili smo 55 tisuća eura za sljedeći film. Prodali smo film u cijeloj hrpi europskih zemalja. I u Kini. Tako da za sada nam s ovim filmom ide dobro.

Poruka za dalmatinske filmofile

Imate li neku poruku za dalmatinske filmofile da ih privučete da pogledaju film?
- Da im bude mirno more pa da mogu i s otoka doći pogledati film. (smijeh)

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OTAC 'IVANA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2018-05-09 15:14:39 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2018-05-09 15:17:35 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2018-05-09 15:12:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 2190 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2018\/05\/09\/Miki4.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/09\/Miki5.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/09\/Ivan-plakat.jpg","\/Archive\/Images\/2018\/05\/09\/Ivan2.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["Miki4","Miki5","Ivan-plakat","Ivan2"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1260x840"},{"size0":"1260x840"},{"size0":"596x840"},{"size0":"1280x542"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 19 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 4826505 Threads: 2 Questions: 168915449 Slow queries: 73442 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 4954669 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 34 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front04 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/janez-burger-mi-u-sloveniji-nemamo-vremena-gledati-hrvatsku-ludnicu-imamo-nasih-dovoljno-545502 [printLink] => /kultura/janez-burger-mi-u-sloveniji-nemamo-vremena-gledati-hrvatsku-ludnicu-imamo-nasih-dovoljno-545502?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 387555 [name] => janezburger [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => janezburger [link] => /tag/janezburger ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OTAC 'IVANA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Janez Burger: Mi u Sloveniji nemamo vremena gledati hrvatsku ludnicu, imamo naših dovoljno [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/09/Miki4.jpg [galleryCount] => 4 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => Miki4 [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/09/Miki4.jpg [title] => Miki4 ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/09/Miki5.jpg [title] => Miki5 ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/09/Ivan-plakat.jpg [title] => Ivan-plakat ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2018/05/09/Ivan2.jpg [title] => Ivan2 ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Prošle godine dva su slovenska filma bila prikazana na ZFF-u,  "Ivan" Janeza Burgera i "Sasvim obična obitelj" Jana Cvitkoviča. Oba filma su bila vezana za obitelj. Jesu li Burger i Cvitkovič bili u dosluhu? Je li u pitanju telepatija ili neki trend? Odlučili smo to doznati od Burgera čiji je "Ivan" upravo počeo igrati u splitskoj "Kinoteci".

- Jan Cvitkovič i ja smo suvlasnici produkcijske kuće Staragara u kojoj je glavni producent "Ivana" Miha Černec, ali u stvari Cvitkovič zadnja dva filma nije radio za nas. Vidim neki trend da se proteklih godina ide na socijalne i društvene teme – kaže Burger.

Kako onda objašnjavate temu obitelji? Što je obitelj u Sloveniji, ne samo na filmu nego i u slovenskom društvu?
- Obitelj je kao i uvijek osnovna ćelija društva. Poslije ove ekonomske krize je bila ugrožena jer se krate socijalna, ljudska i sva druga prava. Kao što znamo, to je zbog korupcije, dakle povezanosti politike s kapitalom. Dođe do toga da obitelj strada i mislimo da se radi o obiteljskim problemima, a to su u stvari društveni problemi.

Kakva je trenutna situacija u Sloveniji, je li teže? Od premijere filma je prošlo pola godine i više?
- Pa mislim da se nije ništa promijenilo. Za mjesec dana biramo novu vladu, pa ćemo vidjeti. Mislim da je išlo nagore, koliko ja vidim.

Imate li možda neko rješenje kako bi moglo biti bolje?
- Ja nisam političar, a na filmu reflektiram stvarnost, društvenu stvarnost. Mislim da je glavna fora u tome da sve bogatstvo ide od dole naprema gore - ka bogatijima, a ne da se solidarno raspoređuje po društvu. Država bi to trebala okrenuti. A pošto neoliberalizam hoće da država bude što manja ili da je nema, to je onda pitanje moći. Jer u demokraciji većina bi morala biti moćnija od najbogatijih manjina, a vidimo da nije.

Vaš je film najviše fokusiran na majku, majku obitelji. Jeste li namjerno kao muški redatelj staviti fokus na ženu? Kako Vam je bio promotriti stvari iz njene perspektive?
- Ja uvijek radim filmove o jakim glavnim likovima koji imaju velike probleme sami sa sobom. Dosad su to bili muškarci, a sad je žena jer meni se baš kad sam dobio ideju za film rodio sin. Dobio sam ideju prije šest godina. U stvari je bilo pitanje u kakvo društvo se to malo stvorenje rodilo. Čovjek se rodi u neko društvo na koje nema nikakav utjecaj. Oni koji u tom trenutku stvaraju to društvo strašno utječu na društvo u kojem će on živjeti, a to smo svi mi. On na to nema nikakav utjecaj tako da sam to htio manje-više pokazati. Da se treba boriti za svoju djecu da ne žive u katastrofalnom društvu. A korupcija, i brutalnost te korupcije, isto je tako tema ovog filma. Jer je to povezano. A majka je tu jer je ona najbliža, najelementarnija veza djetetu.

“Ivan“ započinje prilično impresivno i brutalno, scenom rođenja djeteta majke Mare koju glumi Maruša Majer...
- Svi uvijek govore da je rođenje djeteta najljepše što im se dogodilo u životu. Ja mislim da je to istina. Ali, izgleda dosta brutalno. S druge strane, to je jedini logičan početak mog filma.

Pola godine nakon filma u kojem je fokus na ženskom liku, a odvija se u muškom svijetu, aktualizirale su se priče o Istanbulskoj konvenciji...
- Sve se može politizirati, tako da mislim da se tu odvija politizacija nečega što je u stvari apsolutno bez veze politizirati. Mislim da smo taoci džeparoškog sistema, i kod vas i kod nas i općenito u svijetu. Kad ljudima usmjeriš pozornost na nešto drugo, na nebitno, možeš im ukrasti ono što je bitno dok im je pozornost usmjerena na nešto drugo. To se događa sistemski. U cijelom svijetu.

Jesu li možda do Vas došli izvještaji vezano za prosvjede u vezi toga, recimo u Hrvatskoj ili možda u Splitu?
- Nisam pratio jer imamo dosta ludnice tu kod nas. Nemamo vremena gledati hrvatsku ludnicu, imamo naših dovoljno. 

Imate i svoje probleme?
- (smijeh) Da.

U filmu postoji i subjektivni kadar iz perspektive djeteta. Kako ste se za to odlučili?
- To mi je bilo normalno jer uvijek radim filmove u dvije linije. Jedna je glavna linija, druga je sporedna koja pravi kraj filma. Uvijek tako radim filmove i kod ovoga je bilo isto. Linija glavne glumice je glavna, njezina drama. Pogled djeteta je druga linija po kojoj se radi kraj filma gdje se fokus prenese na dijete.

U koji svijet dolazi to dijete? Koliko je danas teško odgajati djecu i biti roditelj u društvu današnjice, pogotovo u zemljama bivše Jugoslavije?
- Treba odgajati djecu s dobrim vrijednostima i koliko je moguće, pametno. Ne dati se isprovocirati raznim populistima i pristati na neke gluposti jer to je onda loše za nas i za našu djecu.

Film je jako dobar, između ostaloga i zato što neprimjetno prelazi iz žanra u žanr. Počinje kao drama pa dolazite sve do trilera, pa čak i filma ceste...
- To je bio plan na početku, da prelazimo iz žanra u žanr jer je društvo kaotično, a glavna uloga prelozi kroz razne društvene podsisteme. Miks žanra je logičan režijski i scenaristički potez. To da je neprimjetno režirano… to mi se čini kao kompliment (smijeh). Dosta dugo smo pisali scenarij, jedno tri godine. Po fazama. Scenarij koji sam režirao je bio negdje dvadeseta verzija. Baš smo se polako upustili u ovaj film.

Kakvo je slovensko društvo danas u odnosu na recimo hrvatsko i zemlje bivše Jugoslavije?
- Čujte, ja ne živim u Hrvatskoj pa ne znam kakvo je vaše društvo sada u usporedbi s nama.

Vjerojatno nešto vidite?
- Nešto da, vidim da su ekstremno desne stranke na vlasti svuda oko nas. I u Hrvatskoj, i u Mađarskoj, i u Austriji i Italiji tako da smo zasad otok među njima. I nadam se da će tako ostati i nakon izbora. Ali, nikad se nezna.

U filmu se dosta bavite post-tranzicijom. Aktualna post-tranzicija općenito ovih prostora, na neki način kao što se i rumunjski filmovi bave sličnom temom...
- To je nekako logično jer sam dobio ideju za film baš kad je pukla kriza i sva govna su došla na vrh. Imali smo ogroman broj afera, policija je ulazila u kuće poznatih ljudi, politički vrh je imao sudske procese... a na kraju se samo nešto malo promiješalo, ali ništa se zapravo nije dogodilo.

U filmu imamo i privredne kriminalce i tajkune. Koliko su to aktualni likovi u Sloveniji?
- Veoma aktualni. Prije krize nije se to dobro vidjelo, jer je svima išlo dobro, pa su bili svi veoma pametni i menadžeri godine i tako dalje. Kad je pukla kriza, pokazalo se da nije baš sve tako idealno i pošteno. Ali, sad im je već uspjelo stvari sanirati. Vrlo mali broj tih ljudi je u zatvoru. Veza između politike i kapitala opet djeluje dobro, tako da su Ured za sprječavanje korupcije skoro potpuno eliminirali.

Koliko je situacija u Sloveniji inspirativna za filmaša?
- Pa, moglo bi se i bez tih inspiracija o lošem društvu. Možda bi onda bilo i više para u filmu. Osim Cipra, mi u Sloveniji imamo najmanje para za film u Europskoj uniji. Tako da smo na repu repova. Moglo bi se naći drugačiji način za inspiriranje.

Ipak, dobro Vam ide, trudite se. Podigao se jedan slovenski novi val. Ne zamarate se sa time, odnosno prkosite tome...
- Više prkosimo tome, ali ne znam kad će to sve skupa kolapsirati. Neko vrijeme to može ići na nekom poletu neke inspiracije, no ne može se od toga baš živjeti. Kinematografija ne može tako dugo funkcionirati.  

Gdje onda vidite budućnost slovenskog filma?
- Ja vidim budućnost u tome da na vlast dođe netko, i da ministar kulture bude netko tko uopće razumije kulturu i film. I razumije što znači film u modernom društvu i u modernoj industriji. A film je jedna od najrazvijenijih industrija svugdje u svijetu, osim u Sloveniji. I to nitko ne vidi. To što vi u Hrvatskoj imate već 10-15 godina mi smo dobili tek prošle godine. Uvijek smo 15 godina iza svih na području filma. Zato hrvatski i srpski film ima mnogo veće uspjehe nego slovenski film. Ali i mi imamo uspjehe. Baš smo prošli petak dobili Grand Prix festivala u Beču. Dobili smo 55 tisuća eura za sljedeći film. Prodali smo film u cijeloj hrpi europskih zemalja. I u Kini. Tako da za sada nam s ovim filmom ide dobro.

Poruka za dalmatinske filmofile

Imate li neku poruku za dalmatinske filmofile da ih privučete da pogledaju film?
- Da im bude mirno more pa da mogu i s otoka doći pogledati film. (smijeh)

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
Miki4 Miki5 Ivan-plakat Ivan2
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/janez-burger-mi-u-sloveniji-nemamo-vremena-gledati-hrvatsku-ludnicu-imamo-nasih-dovoljno-545502 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=9911e5a9448e64596ba88596b9e34f445b4bd3cd [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Janez+Burger%3A+Mi+u+Sloveniji+nemamo+vremena+gledati+hrvatsku+ludnicu%2C+imamo+na%C5%A1ih+dovoljno&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fjanez-burger-mi-u-sloveniji-nemamo-vremena-gledati-hrvatsku-ludnicu-imamo-nasih-dovoljno-545502 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fjanez-burger-mi-u-sloveniji-nemamo-vremena-gledati-hrvatsku-ludnicu-imamo-nasih-dovoljno-545502 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => OTAC 'IVANA' [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaOTAC 'IVANA'

Janez Burger: Mi u Sloveniji nemamo vremena gledati hrvatsku ludnicu, imamo naših dovoljno

9. svibnja 2018. - 17:12

Prošle godine dva su slovenska filma bila prikazana na ZFF-u,  "Ivan" Janeza Burgera i "Sasvim obična obitelj" Jana Cvitkoviča. Oba filma su bila vezana za obitelj. Jesu li Burger i Cvitkovič bili u dosluhu? Je li u pitanju telepatija ili neki trend? Odlučili smo to doznati od Burgera čiji je "Ivan" upravo počeo igrati u splitskoj "Kinoteci".

- Jan Cvitkovič i ja smo suvlasnici produkcijske kuće Staragara u kojoj je glavni producent "Ivana" Miha Černec, ali u stvari Cvitkovič zadnja dva filma nije radio za nas. Vidim neki trend da se proteklih godina ide na socijalne i društvene teme – kaže Burger.

Kako onda objašnjavate temu obitelji? Što je obitelj u Sloveniji, ne samo na filmu nego i u slovenskom društvu?
- Obitelj je kao i uvijek osnovna ćelija društva. Poslije ove ekon...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. svibanj 2024 01:09